• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Moppy: jag gjorde så att jag tog en urdrucken flaska Penfolds vitt (chardonnay? kommer inte ihåg), iaf var det en flaska med skruvkork och hällde ner mitt vita alkoholfria vin i den flaskan - garanterat ingen som misstänker om du dricker ur en riktigt flaska. Annars finns alltid risken att ngn tittar på din flaska "vad är det här för sort" och det syns ju rätt tydligt att det är alkoholfritt. Det beror kanske på hur viktigt det är att vara hemlig.

Om du inte har en urdrucken så köp 1 flaska med skruvkork och en alkoholfri och byt innehåll i dem, så slipper du slänga gott vin (din man kan ju dricka det ).

Enl min smak finns det inga goda alkoholfria viner men de vita ska visst vara bättre än de röda. De vita smakar bara jäst - de röda saft... blä. Jag dricker numera bara alkoholfri öl. Det finns bubbel som går att dricka också men inga stora mängder för då blir det för sött.

• mugglesfan

klart man blir sliten om man ska hinna klämma på magen hela nätterna

ditt nick borde verkligen vara diLeva fruLlan!

har ni ngt färgtema under deppmanteln förresten? det är ju otroligt viktigt här på BT har jag förstått el är det mest sprittema?

jag tyckte det var lite intressant att läsa våra deppinlägg (mina, Snartis, Ciccis, fruLlans) för ett halvår sedan. ger lite perspektiv att ni som deppar nu kanske sitter där med putande magar om ett halvår?

• mugglesfan

Om 4 månader får jag dricka vin igen! Mmmmm.... ska bli gott. Ikväll har vi bjudit hem lite kompisar på "kaos-öl". det blir nog ingen inflyttningsfest på ett bra tag så vi tog en snabbvariant. De ska få hjälpa till att flytta på en garderob också

Måste ändå kännas skönt att ni är några st under deppmanteln nu? Att ingen är ensam liksom?

Lappis: fan vad jag är nyfiken! jag kommer ihåg att det kändes som om mensen skulle komma 3-4 dagar innan BIM men inget hände. Det var likadant för Cicci vill jag minnas. Jag vill veta NU! Fast å andra sidan, ju längre det dröjer...

• Lapinette

Om det bara vore så att det var 3-4 dagar till BIM men det är BIM BUMS och jag har mensmage idag. Men hon drar ut på lidandet...inget spår än så länge men på sistone har hon gillat att smyga in på natten och väcka mig. Hon är grym den tanten.

• Moppy

Lappis - ett alternativt, för att slippa att gå runt och våndas och tänka "tänk om" är ju att testa. DÅ får du svart på vitt. Så funkade jag ialla fall, hellre testa runt BIM så man visste, än att gå och vääänta....

• Lapinette

Här gillar vi att lida! Har hittills aldrig behövt köpa ett test för tanten har alltid kommit inom 3 dagar och lär nog så göra även denna gång. Annars lovar jag att jag går och köper ett test...typ söndag/måndag.

• Liten med Mindre

Åh - outhärdliga väntan. Du får planera in massor med skoj saker Lapinette - så att du glömmer magen och vad det ev kan betyda.

Som någon sagt - tids nog får man veta.

Men det är eländigt hur känslig i alla fall jag blir för minsta pip ifrån de nedre magregionerna. Visst nyper det väl lite nu i alla fall? :? Vet ju precis hur mycket luft i magen nyper i precis samma område. :(

Nåja, jag har minst en vecka fusk-nyp kvar. Ska nog få tiden och gå genom några äkta nyp med maken, innan celibatet inför provlämning inleds. :D Och nu iväg för att surfa lite på systembolaget, måste finnas recept på något som passar till Amaronen jag vill dricka ikväll. :)

• Liten med Mindre

Lapinette - har du inte sett något på söndag - köp med ett test till brunchen så lovar vi att stötta eller fira det som behövs. ;)

• Liten med Mindre

Eller gör som jag nog tänker göra när det blir min tur - hemmets lugna vrå med närhet till mannen.

• pirr!

Lappis! Vi får testa ihop i cyberrymden på söndag om hon inte kommit -deal!

Röd är väl en passande färg under deppmanteln...

Svar på tråden När märker man av det?