• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Lapinette - jag är nyfiken på vad ni tyckte om Restaurangen. Gott? Kul koncept? :?

Trist om tanten verkligen tänker komma. :( Önskar dig verkligen en plussitiv helg!

• _koko_

Lapinette - ja, han är underbar min svärfar! :)

Nej, tanten kommer INTE. Inte, inte, inte, inte!

• Izzie

Gomorron i tråden!
    Usch, jag känner mig lite besviken. Hade superviktiga grejer som händer på jobbet idag och jag var så inställd på att gå dit, men så har förkylningen förvärrats under natten så därför blev det inte så. :(

Så nu sitter jag hemma framför datorn istället. Skittrött eftersom jag bara fått några få timmars sömn, men verkar inte kunna somna om hur mycket jag än försöker.

Ja ja. Det är ju som det är. Har kunnat åstadkomma några kraxande ljud idag, och det är första ljudet sen i måndags kväll, så det är jag åtminstone glad över. Det är verkligen skitjobbigt att inte kunna prata på flera dagar. Tror inte att ett sånt där tyst retreat skulle vara något för mig...

En positiv nyhet är i alla fall att jag går in i vecka 6 idag! Känns jättebra. Jag räknar verkligen veckorna och skulle vilja klicka fram mig 6-10 veckor framåt i tiden nu. :)

Lappis - jag är såå nyfiken fortfarande... Fy vad jag är dålig på att vänta. Det vore bara så kul om plusvågen håller i sig. :)

Frullan - Jag satt oxå och läste ditt inlägg med fuktiga ögon! Vad mysigt det lät. Jag längtar oxå efter mage. Du är så bra på att uttrycka dig känslomässigt - häftigt att läsa!

Koko - Skönt att du känner dig lite bättre idag! Är det dags för själva försöket nu om några veckor bara? När plockas äggen? Och hur snart efter det, "planteras" dom? Jag vet att du skrivit om detta innan, men jag har tappat tidsfaktorn lite. Skulle vara kul att följa med dig i processen. :)

Sweet - Det låter ju bra att du slapp baksmällan! Ha en riktigt kul kväll idag med!

Victory - Det kanske är bra att din man pratar med några vänner om det? Det mesta verkar ju sitta mentalt och kanske blir det lättare för honom om han har någon att prata med som inte är delaktig? Jag antar att han känner att han gör dig besviken och genom att prata med någon annan, som kanske oxå haft samma problem, kanske pressen kan släppa något?
    Förstår att du tycker det är jobbigt att outa ditt privatliv för vänskapskretsen, men på samma sätt som du kan ventilera med oss, har han kanske sin ventil i vännerna. Kram till dig!

• _koko_

izzie - trist att vara sjuk! Jag är också hemma idag, mentalt sjuk. ;)
    Ska försöka jobba, men än så länge går det dåligt. Äter kladdkaka i stället. :D

Jag vet mer om när efter att jag varit på kliniken nästa torsdag. Men planteringen sker iaf 2 dagar efter uttaget, och sen ska man vänta och våndas i 2 veckor, som vanligt dvs.

• Page

Men då vet ni, i bästa fall, om ca tre veckor om ivf har fungerat...Vad fort det har gått! Spännande!

Lapinette, tråkigt att du känner att tanten kommer! Hoppas att du känner fel!

FruL, din härliga känslomänniska! Låter härligt att vara du just nu!

Izzie, krya på dig!

• Page

Mindre, har du slutat med all socker, eller har du dragit ned på sötsaker och typ socker i dryck? Oavsett så är det starkt gjort, det är inte lätt at ge upp sockret!

• _koko_

Hej Page! Tänkte på det i morse att jag alltid missar dig...

Det är nog 4 veckor kvar, för jag ska atagligen ta sprutor i 2 veckor.

• Page

Hoppas att de fyra veckorna går snabbt! ja, 4 veckor är alltid fyra veckor...jag vet...men.. Om man delar upp det i intervaller, två veckor med sprutor, några dagar för återförandet, och två veckors väntar, känns det kortare tycker jag.

När ägget är tillbaka i livmodern, kommer du få äta några hormoner då? Hur många ägg stoppar de tillbaka?

• _koko_

Det kommer nog gå snabbt fram tills de sätter in embryot, om vi kommer så långt (det finns ju inga garantier för att det blir ägg eller att det sedan finns något att sätta tillbaka). Sen kommer nog de två längsta veckorna i mitt liv tror jag...

Jag får bara tillbaka ett ägg, om det nu inte skulle vara så att det inte finns något med bra kvalité, för då kan man få tillbaka flera för att öka chansen att åtminstone ett stannar.
    Man får progesteron i två veckor eftersom kroppen kanske inte producerar tillräckligt efter nedregleringen.

• Page

Usch, så nervöst för er. Hoppas gånger tusen att allt löser sig vid första försöket.

Svar på tråden När märker man av det?