• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Nu var det ju några sidor sedan detta diskuterades men jag ville bara göra ett inlägg i debatten! Här på jobbet frågar de också om jag är gravid hela tiden, särskilt en av mina kollegor frågar åtminstone en gång i månaden. När jag blev magsjuk och åkte hem en morgon gick ju ryktet direkt! För att inte tala om alla som tittar på min mage (att jag lagt på mig ett par kilo sedan bröllopet gör ju inte saken bättre)! Men det var värst strax efter bröllopet, nu när jag försäkrat alla om att jag inte är gravid har de lugnat ner sig något.

Jag har inte berättat för nån att vi försöker. Jag bedyrar att det ligger långt fram i tiden. Det blir ju inge roligt att berätta när det väl händer om alla bara går och väntar på det! Men jag tror min syster anar för hon märker att jag är deppig.

Nä, nu kom jag ju in på deppighet igen! Jag vill ju också vara rolig, jag är jätterolig -egentligen-!! Måste hänga kvar här tills jag blir mig själv igen (= blir gravid) för då kommer jag att vara så mycket gladare och roligare! Tills dess får ni fortsätta stå för de humoristiska inslgen (och det är ni så bra på!)

• _koko_

Just det, stämmer, jag var Lycklig? i tidernas begynnelse. :)

Men hade glömt att du varit Stor&Liten, mindre! Kommer ihåg det nu när du säger det. :)

Hur blev det med tiden på söndag förresten? För min del spelar det ingen roll om vi tar 12 eller 13, vi lär väl sitta till 15 oavsett, så lappis hinner?? Jag har lämnat hela söndan fri. :)

• Liten med Mindre

Victory - har du någon epost som du vill lägga ut här? Har några anti-depptips som är lite för personliga för att lägga ut här, som du kanske kan ha "nytta" av.

• mugglesfan

Victory: jag tycker inte att din deppighet stör ett dugg. Kan du inte prata mer öppet med din syster? Ibland brukar det lätta lite när man kan prata med ngn om det som man deppar för. Dina kollegor verkar verkligen vara jobbiga - kan du inte be dem tagga ner?! Jag blir irriterad på folk som tycker att det är ok att snoka i andras privatliv. Om man vill berätta saker själv är det ok men inte att hålla på och rota, näe det är inte ok.

• _koko_

Victory - höll på att glömma! Du frågade om magen, eller hur?! Jag och mindre har problem med magen, jag har därför slutat med vetemjöl och mjölkprodukter och mindre drar just nu ner på sockret.

I mitt fall beror det på att jag snöat in på en bok om kosthållning för oss med endometrios. Vi har ofta även andra magrelaterade åkommor såsom ibs, allergier och intoleranser.

Har ingen diagnos ännu, men mår som sagt mycket bättre nu. Har läst flera solskenshistorier (både i boken och på andra ställen) om folk med endo som slutat med vete och sen blivit gravida direkt, så jag lever på hoppet. :)

• Liten med Mindre

Jo, vad gäller magen så är den lite snällare. Fortfarande stor på kvällen, men det lägger sig till på morgonen så att jag slipper vakna som höggravid.

Och förutom att jag är grinig/känslig för motgångar, så är jag på bättre humör utan sockret. Har inte velat slå ner någon sen i måndags. :D

• Victory

Mindre, det låter spännande! victorybrud@yahoo.se

Muggles: jo, det är irriterande men som sagt har de lugnat sig nu. Sen frågar ju våra kompisar lite försynt ibland men vi brukar skämta bort det. Nu när vi köpte vårt stora hus med 7 rum var det ju många som kommenterade att det ryms många barn. Men vi kontrade med att alla rum är upptagna redan: ett vardagsrum, ett sovrum, varsitt datarum, gästrum, förråd i ett av källarrummen och biosalong i gillestugan. Så det kommer inte att rymmas några barn!

Jag tror däremot att maken har berättat för några kompisar att vi försöker och det stör mig nåt enormt! Känns inte bra att någon har den insynen i vårt privatliv, ja, det känns riktigt olustigt för mig, vet inte riktigt varför.

• Victory

koko: låter ju suveränt om du hittat en metod som får dig att må bättre och kanske även kan hjälpa till i jakten på plusset! Själv försöker jag undvika mjölk men jag vet inte om det är det som är problemet. Bröd och socker försöker jag hålla ner men det går inte så bra...

Muggles: Ja, det bästa vore kanske att berätta för min syster, men det känns fortfarande för privat och vi har inte sån superbra kontakt. Vi får väl se hur det känns framöver. Vi bor långt ifrån varann men nu ska de flytta hem! *roligt*

• _koko_

Vi har inga problem med snokande vänner/kollegor som ställer jobbiga frågor, skönt! Däremot märker jag att vissa kollar väldigt noga om jag dricker öl och så, hahaha... Men det är mest lustigt än så länge.

Känner igen det där med att vilja vara privat. Sambon råkade berätta för sin syster, som berättade för deras pappa, så helt plötsligt ringer han och säger att han gärna hjälper oss med kostnaden för ivf, vi fattar ingenting... Jag har inte ens berättat för mina föräldrar... Har av någon anledning svårt att prata om motgångar med dem. Känns dock väldigt knepigt att de inte vet nåt men sambons familj vet allt... Fast vi har sagt åt dem att vi (jag) inte vill prata om det, så de frågar inget mer nu.

• Lapinette

Attans vad morgonpigga ni är idag!

Frullan - det låter helt underbart att du är kär i din mage. Antar att allt ytligt runt omkring ter sig absurt när man har något så viktigt att se fram emot som en liten nyfödd krabat.

koko - det fixar sig för er och vad gulligt att han vill betala er IVF.

Själv så tror jag faktiskt att tanten kommer idag. Jag är definivt schizo för igår trodde jag att jag var gravid. Så mina sympton är varannan dag gravid, varannan dag ogravid .

Svar på tråden När märker man av det?