• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Jaha, nu har alla gått och lagt sig förståss. med rätta! :)

Jag sällar mig till skaran med konstiga drömmar. Inga yxmördare, men väl sex med Hugh Grant! :) Jag kan inte sluta garva när jag kommer att tänka på det! Där var vi i en stor hotellsäng och försökte ha det lite trevligt, så kom mitt ex och störde hela tiden. Klart bisarrt!

• Storasystern

Muggles, tack för nostalgin! :)

Frullans flykt från Hålan i jakt på ägget är obetalbar! :)
    Rosenrotsepisoderna är härliga de också!

Idag skiner solen och jag ska ta en promenad i en park i stan och äta glass en stund! Hurra vad skönt!

• Storasystern

Sweet - klart att du är Mamma-material! Det hörs ju när du pratar om kompisarnas bebisar och din egen oro för att inte kunna få barn.
    Klart du ska passa på att partaja medan du kan! Solklart! Drick en drick för mig också!!!! :) ;)

• _koko_

Good morning!

Tack för övningstummarna, de funkade! Har för första gången i mitt liv gett mig själv en spruta och det gick bra. :)

Har även skrapat upp mig själv och börjat bli glad på riktigt åt min kompis kommande bebis. Jag känner mig fortfarande fullkomligt oduglig, men jag ska vänta med att falla ner i hålet utan botten ett litet tag till. I bästa fall går ju allt bra nu och då behöver jag inte falla alls.

sweet - håller med tidigare talare, du kommer att bli en fantastisk mamma, precis som alla vi andra här. Jag är mer orolig för såna vars hela liv kretsar kring barnet/n, de som aldrig kan göra något för sin egen skull...

Förresten, kan du inte följa med din make till sverige i sommar? Vill vill vill vill! :) :p

Egentligen skulle man spara ner alla inlägg - vem vet hur länge de finns kvar här... Fast det skulle bli ett mastodontjobb!!

Nu pep klockan, måste gå och ta dagens första spraydos. Nu sedan jag börjat spruta behöver jag dock bara misshandla ena näsborren varje gång. :D Nedräkningen har startat.

• nu är jag fruL

morrn morrn
    tillbaka efetr allehanda resor och har inte en sucka tt hinna läsa ikapp.

men vad jag tycker mig se är att lappis inte fått tant än ihhhhhhhhhhhhhhhh vad spännande!!!!!
    Hoppas så in i bängen att hon inte kommer utan ett pluss.

ser också nåt om att kokosflingan är deppig
    neeeeeeeeeeeeeeej
    varför då?????
    det får du inte vara hjärtat! Då blir jag ledsen!!!!!
    S´kulle inte du på koll nu? är det den som orsakat det???? orolig!
    jag mailar!

Hur har ni andra det då?
    Cicci: har du varit ute och provpromenerat med vagnen än?
    ha ha ha
    snartis
    hur lång leveranstid vard et på er vagn? man kanske ska kolla hur lång tide det kan ta så man får hem den i tid...

Annars s¨å mår jag prima, har maratonjobbat de senaste dagarsna til makens stora irritation. han anser att gravida kvinnor absolut inte ska få jobba 14-15 timmar per dag. oavsett hur många rapportrer de måste skriva och hur många projekt de måste styra...
    Fjant!

Sen har jag blivit KÄR i min mage
    jo faktiskt
    jag älskar min nya stora mage så enormt så jag inte tror det är sant.

jag hade aldrig kunnat föreställa mig att jag skulle känna så här. Jag trodde nog faktiskt att jag skuelle tycka att magen var rätt jobbig och att jag inte skulle trivas med en stor fuil mage.
    Men NEJ
    det är precis tvärtom

jag älskar den . jag älskar att den växer, jag älskar att den är stor, jag älskar att den tar plats. jag vill ta på den och klappa den. den är så FIN!!!!!
    Faan vad fin den är helt enkelt
    så sjukt mysig känsla!

Sen har jag verkligen blivit djupt förälskad i den sak som finns inuti magen.
    Jag kan vakna på nätterna och bara ligga och känna på hur boris ligegr i magen, hur han flyttar sig och bara känna kärlek och samförstånd.

det här är verkligen en så enormt stor grej för mig. Flör jag har ALDRIG gillat barn särskilt mycket. Tycker ju som bekant att barn är fula och jobbiga. jag trodde att jag skulle vara helt immun mot mamma känslor. men inte.
    Jag känner bverkligen att jag älskar det pyre som finns därinne.
    Jag känner sån glädje när han rör sig och åhhhh det går verkligen inte att beskriva.
    men inget annat i lvet känns viktigt nu.

Kompisar pratar om nya jobb, högre löner, karriär och elände.
    Och jag abra undrar om de är helt jävla rubbade!!!!!!
    fattar ni inte!!!!!
    det enda som betyder något är ju MAGEN!!!

Förlåt mitt svammel.
    men det här trodde jag ALDRIG skulle hända mig. jag trodde som sagt att jag skulle bli en totalt ointresserad ganska avslappnad morsa...

ähhh
    jag kan inte förklara.
    Nu ska jag till akuten för att se om jag brutit ett finger.
    Kul va????

• nu är jag fruL

åhhhhhhhhhhh
    hejsan kokosen
    Där är du!!!
    Då behäöver jag inte vara panikorolig för att du deppat ihjäl dig....

kram på dig gumman
    och FYYYYY vad duktig du var som tog sprutan!!!!

• _koko_

Älskade fruLlan, du är verkligen helt underbar!!!! :p :p :p :p

Hihihihi, kär i magen... Vad fint du beskriver det!

Men vad har du gjort med fingret? Höll du pennan för hårt när du skrev alla rapporterna? :D

• mugglesfan

Oj, jag "lider" nog av gravidhormoner för jag fick en tår i ögonvrån över din berättelse om mammakänslorna fruLlan! Och igår fick jag en tår i ögonvrån över en kompis mejl om hur hennes sambo börjat prata med magen efter första UL:et. Känner mig lättrörd
    Jag kan bara instämma med fruLlan, man blir kär i magen. Igår satt jag i soffan och drog upp tröjan och då såg jag faktiskt hur magen putade ut lite vid varje spark! Häftigt...

Koko: förstår dig så väl att du faller ner i hålen när alla - verkligen alla - runt ikring dig är gravida samtidigt. Herregud, det är ju inte konstigt alls. Men nu är du på väg - jag håller tummarna stenhårt att den här kuren du kör genererar resultat!

Sweet: jag håller med de andra, klart du är bra mammamaterial. Du får helt enkelt gå med i Imperfekta Mammaklubben - jag tror vi kommer ha mycket roligare än de där hysteriskt-perfekta mammorna som vill vara så perfekta så de kroknar.

• Liten med Mindre

Oj, vilken massa nostalgi.

För att kommentera Muggles lista om ankomst i tråden, så vet jag att _koko_ var någon annan förut (tror det var Lycklig? jag med), och att jag var Stor&Liten (förklarar kanske varför vårt framtida pyre måste överta namnet Mindre).

FruLlan - vad härligt att du blivit förälskad! Det låter så urbota mysigt att jag blir alldeles grön av avund, och glad i kroppen av "medkänsla" (hittar inget bättre ord) samtidigt.

• Liten med Mindre

Fast bryta finger låter ju verkligen inte bra.

Tycker absolut du ska ta det lugnt i helg FruL, och bara komma och bruncha på söndag. :D

Svar på tråden När märker man av det?