• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Välkommen till Psyktråden Lapinette - här behandlar vi alla med graviditetsvåndor av alla slag.

Det slutar med att vi blir lika knäppa allihopa och då har vi gott om bra vänner. :D

• Lapinette

Mindre - du menar att vi alla kommer att hamna på samma psykavdelning och där sitta och beskriva våra krämpor för varandra...jag menar vi som kommer att förska år ut och år in...tills vi blir helt GALNA!

Skämt å sido så hoppas jag innerligt att det inte behöva gå så långt. Fattar inte varför jag är så knepig denna månad och känner av så mycket när jag förra månaden var så lugn. Det är det där attans hugget i bröstet som väckte mig häromnatten som satte griller i huvudet på mig.

• Liten med Mindre

Nejdå Lapinette - vi blir alla gravida, och övergår till nya våndor. :D

Förstår att du känner dig nipprig. Hallå - JAG sitter redan och letar något att känna, med evigheter till BIM. Du har all rätt!

Men - glöm nu allt detta. Spinna på med maken och ät en kanongod middag. Massor med vin, eller bara så mycket att ni lagom orkar upp och jobba imorgon.

• BrudSommar2006

Jag minns inte när min nästäppa slog till men det går inte att bli av med den och har dessvärre blivit nässpraysberoende. Hittade tom en tråd på FL som handlade om just det, det var en massa gravida som inte kunde sluta med nässpray. Var det inte Snart så som fick något annat utskrivet istället?

Vet inte hur det går med huset, budgivningen håller på fortfarande och mäklaren verkar vara lite seg på att uppdatera och ringa runt.

• Lapinette

Absolut spinning och middag ikväll. Ser fram emot det!!

• Lapinette

Brudsommar - kommer ihåg hur det var med budgivningen. Kunde knappt jobba för man gick upp i taket varje gång någon hade höjt...har nu denna vecka följt med spänning budgivningen på den där lägenheten som är till salu i vår brf. Håller tummarna för er!

• viktualia

¨jag hade fel.. ingen garvsyra i kaffe..

Kaffe innehåller inte garvsyra (tannin), däremot en del andra organiska syror (främst klorogensyra), mindre i espresso än i bryggt eller kokt kaffe.

Enligt Svensk Kaffeinformation.

• mugglesfan

Lappis: för din skull har jag gjort efterforskningar i gamla tråden. Vad konstigt det kändes att läsa det jag själv skrev precis innan jag plussade - min ångest över förmodat tantbesök mm.

Här är iaf lite tips:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1930836-542.html (uppblåst känslig mage)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1930836-584.html (stickningar i magen)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1930836-562.html (ont i brösten, bruna flytningar)

Och så en av trådens höjdare, när fruLlan bestämmer sig för att åka hem för att satsa på ägget:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1930836-583.html (fruLlan bestämmer sig för att satsa allt - el är det hennes man som satsar?)

Den hittade jag på köpet och det får bli en liten nostalgitripp - den blev ju så lyckad dessutom eftersom det var den gången som tog!

• mugglesfan

Skrattade högt när jag läste om att vi alla hamnar på psyket och gaggar om inbillade symptom. Fick en kommentar om att jag tydligen har roligt på jobbet - de skulle bara veta vad jag gör framför datorn

Vad rörande det kändes att läsa det man skrev för 4-5 mån sedan, kändes som det var en annan person som skrivit allt det där... Det finns några godingar i tråden, eg borde vi ha en 10-höjdare-lista från trådens alla inlägg (tex när fruLlan gick loss på sina RR-tabletter - herregud vad jag garvade då!)

• Lapinette

muggles - du är helt otrolig, har du letat fram detta! Jag som tycker jag är här inne otroligt mycket idag för att jag knappt (tillhör ovanligheten) har något att göra. Ska nu titta på era symptom.

Svar på tråden När märker man av det?