• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Vickan: jag har för mig att det blir extra mycket garvsyra (är det väl?) i bryggkaffe. Kan ju vara det som din mage är känslig för?

• mugglesfan

Jag är på jobbet - kändes helt sjukt att man ska jobba 2 dagar nu, kändes som lördag igår. Jag har faktiskt inte kollat om vi får lediga dagar vid flytt, hade nog tänkt ta semester. Menar du att ni har betalt el att ni bara är tillåtna att ta tjänstledigt?

• Lapinette

Har en fråga till er som är gravida - hur kändes eran mage precis vid BIM? Min är superspänd, hård och lite uppsvälld. Inte mensmage utan hård.

Hälsningar från lilla kaninen som senast för någon timme sedan tänkte "tanten" kommer imorgon, hon har kommit den 20:e de senaste månaderna och hälsat på

• Liten med Mindre

OT:

Och ni kan bara gissa hur trist det var att gå till affären och handla mellanmål, utan att köpa något med socker.

USCH!

Önskar att kaffet var boven för min mage med, då skulle jag vara symptomfri eftersom jag aldrig dricker jag heller. :D

• BrudSommar2006

Mindre, det var likadant här, jag ville vara med öppen en mannen. Det är likadant fortfarande, vi har ju i det närmaste bestämt namn tex även om vi inte är helt säkra så då har jag berättat det för mina föräldrar och bekanta att det blir nog så här men vi har väl inte helt bestämt oss. Men när vi skulle ner och hälsa på hans släkt i sörmland för några veckor sedan så var han noga med att säga att han inte ville att jag skulle prata om namn för han hade inte sagt något till sina föräldrar och tänkte nog inte göra det heller och vilel inte att det skulle komma fram att andra i släkten hade fått mer information än dem.

• Lapinette

muggles - normalt brukar arbetsgivaren bjuda på 1 flyttdag men det där är lite olika beroende på var man jobbar. Jag tog förutom denna flyttdag även 2 dagars semester. Vi flyttade ju in bohag både från Cannes och Stockholmsförorten (kunde ju inte låta två flyttbolag kriga om hissen samma dag).

• Liten med Mindre

Oj, spännande igen lappis!

Kan tyvärr inte svara på frågan - men har för mig att de andra pratat om hård, spänd mage, bullrigt etc.

• Liten med Mindre

Engagerar mig med spänning i dina symptom Lappis. I brist på egna så skingrar de mina tankar från annat som jag inte ska tänka på (utöver jobbet). :D

• Lapinette

Mindre - jag har ju det lite enklare där. Träffar ju inte makens vänner så ofta numera så jag kan försäga mig men jag är bombsäker på att han inte pratar på i 190 som jag gör. Den enda som tjatat från hans sida är hans mamma och hon fick ju på nöten redan i somras av maken så hon vågar inte säga ett knyst numera.

• BrudSommar2006

Men hur skriver jag, mer öppen än skulle det vara!

Muggles, vi får betald ledighet vid flytt, är väl en fördel med att jobba statligt, men jag tror att mannen också fick det när vi flyttade för några år sedan.

Jag har för övrigt ätit fikabröd och/eller glass varje dag nu på sista tiden, borde försöka sluta men vill inte! Trist problematik...

Svar på tråden När märker man av det?