• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Har två kollegor vars mans simmare varit dåliga och båda har två barn vardera. Det funkar det med.

• _koko_

brudsommar - fast egentligen inte så länge han har iaf några funktionsdugliga! I värsta fall kan man göra en biopsi och plocka ut dem direkt ur testikeln (får man skriva så??) :)

Som JÅ sa - det krävs ju bara en spermie och män har normalt 40 miljoner i en utlösning...

• Bröllopstokiig

Wiiee vad spännande Lappis! Jag tänkte på sig när jag gick till min BM i morse och kände att nu måste det väl ändå vara din tur, tom spåtanten har ju sagt det.

Lämnade för övrigt urinprov i morse, bara för de ska utesluta urinvägsinfektion...
    I dag har jag skit kass värden, det känner jag! Så läskigt när man känner att man håller på att svimma hela tiden. Var nyss på väg hem.

Jävla muppen på mitt jobb har cc:at chefen på vår mailkonversation. Kanske var därför jag fick blodtrycksfall! Så förbannad!

Brudsommar: Kan ni inte erbjuda att klippa hennes gräs under sommaren? Eller betala ngn ungdom att göra det, så kanske hon blir nöjd? Hoppas ni får ihop allt!

Kokos: Kul att han hade perfekta krigare! Hoppas nu de attackerar äggen lika fint!

Sweet, du är så roligt, Love you!

• Bröllopstokiig

Brudsommar. Jag skulle bara säga att det spelar inte någon roll om Pick'n är en tjej eller kille, vill jätte gärna ha en lite tjej med!
    Tror bara jag har blivit så nyfiken nu, så man börjar fundera extra kring skrock o skrönor. Vet inte ens om det stämmer på riktigt att det blir en kille om man har låga hjärtljud... vi får se vad som händer på nästa koll!

• _koko_

Cicci - Ta hand om dig! Bebisen tar ju vad den behöver har vi ju fått lära oss, men det verkar inte bli så mycket över till dig nu? Kan du äta mer? :D

Förresten, jag har inte ont i äggisarna längre. Har en ny teori: Åt nämligen glass i söndags, vanlig glass alltså. Fick dessutom i mig lite kaksmulor. Har varit jättekonstig i magen sen dess, kändes skitskumt att uppleva det igen - jag hade nog inte fattat hur mycket bättre jag har blivit i magen...
    Nu mår jag bra igen, så jag kanske får ställa in mig på ett helt liv utan mjölk och vete. Har nog inte trott det tidigare.
    Men men, det är ju värt det.

• Liten med Mindre

Oj, Cicci - var rädd om dig. Inte svimma mer. Det är inte ens kassa kollegan värd! Lite mer saltlakrits kanske? Det ska ju höja blodtrycket sägs det. (skröna?)

Vad skönt för er koko - att simmarna är på topp. En faktor mindre att fundera över. Och om du har problem med nålen så kanske mannen kan hjälpa dig? Jag har fått hjäla en kompis som tar sprutor regelbundet - fast hon har förstås en autoinjektor (heter det så?).

Glömde förstås mitt lilla ljus i mörkret - mindre mat och socker verkar göra magen liite gladare. Även om humöret blir kasst. OCH dessutom visade sig i alla fall mina hormonvärden vara normala. Så nu är det bara att skicka mannen på koll också. (Stackarn våndas så över att behöva sitta i rummet och "roa" sig.)

• mugglesfan

Hej, tillbaka från flytten! Tog Älvsnabben (för alla icke-göteborgare kan jag säga att det är en lokalfärja) till jobbet imorse - satt i lugn och ro och läste Metro och behövde inte svära mig igenom Korsvägen (min man sa alltid att jag som är så morgontrött vaknade först vid Korsvägen som vi körde igenom varje morgon, när ngn dåre körde dåligt ).

Vad underbart det är med flyttfirma!!! Medan de bar ut grejerna ur gamla lägenheten passade jag på att städa ur allt så det var färdigt, inget mer att göra där. Och medan de bar in grejerna i nya lägenheten började jag packa upp så hela köket och badrummet är uppackat, så det går att bo och leva där. Jag är så nöjd och trivs redan kanon!!! Vårt nya kök är jättefint (i min mening iaf) och badrummet med golvvärme - yes! Det är så roligt att börja fundera över gardiner, hur sofforna ska stå, vilken sorts matbord vi ska köpa, hur barnrummet ska se ut mm.

Nog om mig!

Koko: vilka bra nyheter! Då borde IVF ha stor chans tycker man (det ska bara boa in sig hos dig också).

Lappis: tycker du ska vänta med att testa. Själv testade jag BIM-dagen men det plusset var ganska svagt men jag är (var) ju alltid så regelbunden. Har man lite slack i BIM:andet så kan det ju bli ett missvisande minus. För att stå ut under väntetiden - glöm inte att sprita duktigt! Kom ihåg oss andra här i tråden, hur vi gjorde Det kan vara den sista alkoholen du får på ett tag...

BrudSommar: hoppas ni vinner budgivningen på huset om ni äntligen hittat ett hus ni kan tänka er. Ibland är ju livet sådant att tajming (tänker på BF-datumet) inte passar men det löser sig alltid. Ang lånet; vi fick ett 1-årigt handpenningslån på vår 10%-iga handpenning hos Swedbank. Det var ju lite speciellt iom att det var ett nybygge där lägenheterna såldes så tidigt. Normalt får man handpenningslån max 3 mån och det räcker ju normalt. Men om ni förklarar läget för banken så borde det ordna sig. Kolla även med flera banker - de konkurrerar ju gärna med varandra, hos ngn borde de ge er ett längre lån om de vill ha er som kunder. Ett tips från coachen...

Om ni köper huset kan väl din man åka dit ngn gång då och då och klippa gräset?

Men jag håller med om att det inte är optimalt att flytta när man är höggravid. Även om man inte bär ngt så är man ju igång hela dagen och böjer sig gör man garanterat när man packar upp. Både min rygg och mina fotsulor värkte igår kväll när jag gick och lade mig.

Snartis: du ska nog se upp när ni flyttar - se till att du sätter dig ofta med fötterna högt. Jag tog mig inte riktigt tiden igår och det fick jag ångra på kvällen...

• Liten med Mindre

Koko - intressant att maten påverkat din mage så. Jag ser verkligen inte fram emot ett liv utan socker. Hoppas att jag kan lära mig att äta LITE sötsaker framöver. Och inte frossa så i glass och kakor. :D

Fast det var jobbigt igår - var på möte hos en leverantör som vanligen serverar ok smörgåsar till förmiddagsfikat. Men givetvis ställde de bara fram fat med industribakade kakor - massor med socker och transfetter. TUR att jag hade frukt med. Vrålhungrig till lunch!

Så typiskt!

Lapinette - bra om du försöker "hålla dig" med test. Kanske vill du fördriva tiden med lite styrketräning/kondition och bubbelbad med mig och Frejis (om hon nu kan) imorgon. Vet förstås att styrketräning inte är så hett hos dig...

• mugglesfan

Oooops, lät som om jag tycker att jag är höggravid. Det är jag ju inte Men om JAG tyckte det var jobbigt som bara är i v22 och dessutom mår väldigt bra, då är det nog väldigt jobbigt för en höggravid. Det var det jag menade...

• Storasystern

Muggles - hur är lägenheten??? **Nyfiken*

Koko - härligt med bra simmare! Min man borde få sina resultat ganska snart han med. Fast nu vet vi ju att det fanns åtminstone en aktiv rackare! :)

Izzie, jag tänkte vänta med att berätta för folk till efter v.12. Jag har berättat för min Mamma med stränga förhållningsorder om att inte skvallra för någon. Jag kanske är nojig, men jag tror inte att jag skulle palla folks frågor om något gick snett. Tänk att behöva säga att nä, det blev missfall 20 gånger... Nä, det räcker nog med att man ska försöka förstå det hela själv...

Vänner-fan, städa??? är inte det lite ambitiöst? ;) Jag är glad så länge jag slipper, men jag är en latmask när det gäller städning! :)

Svar på tråden När märker man av det?