• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Mindre, det går sådär med städningen hemma, det blir inte lika noggrant som om jag fick göra det själv men jag bara orkar inte bråka om det! Lite efterstädning orkar jag själv när han inte ser och lite får jag blunda!

Ja visst ja, Muggles har precis flyttat, oj vad jag är avundsjuk!

Det där med att ta ett gravtest är knepigt när man inte är helt säker på när BIM är, det kan ju bli negativt för att man testar för tidigt också. Bäst är väl att hålla ut någon vecka innan man testar fast jag har inget tips på hur man faktiskt lyckas låta bli!

Page, regnar det, måtte det inte komma hit, det är kallt nog som det är.

Lapinette, jo vi hoppas ju att vi ska få ihop det med inflyttningsdatum och försäljning på något sätt om vi nu skulle vinna budgivningen, vilket vi ju inte vet än. Får väl se under dagen eller morgondagen hur det artar sig men det är så sällan vi hittar något där vi faktiskt vill vara med och buda så man hoppas ju när det väl händer. Vi har ju letat så himla länge känns det som.

• Vänner-fan

Brudsommar,
    Jag hade gärna sluppit städa. Men vi har köpt ett skötbord med trådbackar under där vi lägger smutstvätt och jag håller på och syr ett draperi av vårt gamla duschdraperi till det så man inte ska se tvätten. Och så har jag köpt ett nytt draperi till duschen. Vilket maken hängt upp UTAN att städa nåt innan, vilket jag tyckte var synd och irriterande för det var fin kvalité och kritvitt och jag vill inte sunka ner det direkt. Hade aldrig själv kommit på tanken att hänga upp det utan att städa innan. Det släpade t.ex. i golvet som INTE var rent. Så nu har jag hängt upp det rätt och ska skrubba. Ha ha, jag har inte börjat än, fast jag skrev att jag skulle gå och göra det. Och det blir dagens duktiga gärning. Jag jobbar ju inte längre och har svårt att bara slappa när jag ser saker som behöver göras...

Muggles,
    Så nu har flyttat in nu?? KUL!!

• _koko_

Underbar läsning på morgonen. Älskar den här tråden så himla mycket!! Ni är verkligen fantastiska människor allihopa!

Sweet - jag var också ute och drack öl igår, fast nån whisky blev det inte. Håller med om att tallisker är mums, min favorit är dock glenmorangie (fast inte den 10åriga som finns på systemet i sverige såklart...).

Ropar efter fruLlan, hoppas du inte jobbar ihjäl dig? Ta det lugnt älsklingen! :p

Vi har äntligen fått svar på sambons spermaprov och han HAR fantomenkrigare, jag visste väl det!! :D :) :D :)
    Åh, vad skönt!

Nu måste jag visst jobba lite. ;)

• Izzie

Brudsommar - Spännande med huset! Håller tummarna för er! Vet ju att ni letat så länge...

Mindre - Tack för halstipsen! Det är nu tredje dagen utan röst och eftersom jag är ensam hemma på dagarna viskar jag ju inget, men lite blir det förstås på kvällen för att kunna kommunicera med mannen. Ska försöka följa ditt råd ändå, är så trött på att inte kunna prata.

Storasyster - Jag har oxå ömma tuttar. Känns som de blivit lite större oxå. Förbaskade skit. Jag har redan stora bröst och det är inte alls särskilt kul. Hopplöst att hitta underkläder. Annars känns det som det är full aktivitet där inne/nere. Det bökar i tjejmagen. Inte så att det gör ont, men det är inte som vanligt. Mitt värsta illamående har släppt och det är jätteskönt. Hoppas att det inte kommer tillbaka, men det är nog lite tidigt att hoppas på det. Har köpt några gravid-tidningar och försöker få in i skallen att vi faktiskt, om allt går vägen, ska få en liten julklappsbebis. :)
    Det kommer nog ta lång tid innan jag fattar. Skulle gärna oxå vilja göra ett vul vid inskrivningen, men eftersom jag bor i en mindre stad, tror jag inte den möjligheten finns såvida man inte tror att något är allvarligt fel. Ja, fråga kan man ju göra iallafall. När ska du berätta för folk?

• Izzie

Koko - Grattis till simmarprovet! Vad kul! Nu måste ju din man växa ett par decimeter va? :D

Sweet - Vad roligt att vakna till dina härliga utlägg! Låter som du hade riktigt skoj igår! :) Hoppas det gick bra att komma upp i morse...

Muggles - Hur har det gått? Är du helt slut? Känns det bra? Det är så häftigt att flytta och samtidigt så inihelvetesjobbigt...

Lapinette - Jag är så nyfiken...;)

• _koko_

Äsch, vadå jobba... :D

Lappis - Åååh, denna väntan. Testa inte ännu, stålsätt dig!

brudsommar - tycker ni ska försöka lösa det med huset om ni vinner budgivningen! Allt runtomkring ordnar sig om ni har lite hjälp från släkt och vänner.

mindre - då hoppas vi att symptomfritt är symptom. :)

• Lapinette

koko - underbart med krigarna! Det ökar väl förutsättningar väsentligt när det är dags för er?

Jag väntar med test tills helgen. Som sagt, tanten har alltid kommit mellan tidigast dag 28 och senast dag 31. Idag är det bara dag 29.

• Izzie

Vännerfan - Vad duktig du är som sätter igång med städning och allt. Badrum i synnerhet är ju rena pesten att städa, men det känns jäkligt bra efteråt. Kök och badrum känns som de viktigaste rummen att ha ordning i. Så härligt när det luktar rengöringsmedel och blänker överallt! Köpte en lila skit-flaska när jag skulle flyttstäda i slutet på november och den vidriga lukten... Fy tusan. Nä aldrig mer den. Förstörde tom känslan efteråt.

• BrudSommar2006

Vänner-fan, jag har också svårt att bara sitta och titta när jag ser att saker behöver göras så jag förstår dig! Fast just nu så orkar jag bara inte, jag har skaffat en amningskudde som jag vänt på och har som stöd bakom ryggen och för armarna så den bökar jag in mig i och sedan sitter jag där jag sitter i soffan!

Det här med ont i brösten i början av graviditeten verkar många av oss ha råkat ut för, jag kunde knappt torka mig när jag duschat när det var som värst men det gick över i typ vecka 18 eller så.

Koko, vad kul att mannens prov var bra!

Det verkar inte som att någon har råkat ut för det i den här tråden i alla fall, att mannens simmare varit dåliga. Det är ju tur för det är väl en av de svåraste sakerna att göra något åt vad jag gissar.

• _koko_

Just det, izzie - tråkigt med rösten! Eftersom jag aldrig har tappat rösten så har jag tyvärr inga tips att ge, men du fick ju bra tips från mindre. :)

Redan torsdag, vet ni vad det betyder??? Usch, blir lite nervös när jag tänker på det... Sticka en nål i sig själv!! :[

Svar på tråden När märker man av det?