• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Nu har jag beställt diplom från föreningen för tankspridda

Men igår hade min man plötsligt tappat bort sin plånbok i flytten. Jag blev faktiskt lite irriterad - det är väl det viktigaste att hålla reda på. Nåja, jag bet ihop för det är inget man vill höra just då när man är orolig att den är borta. Den fanns ingenstans i nya lägenheten (el iaf ingenstans där vi kunde se den i allt flyttkaos), den fanns inte i bilen. Men när vi åkte tillbaka till gamla lägenheten för att plocka med oss de sista städgrejerna som blivit kvar så låg den ju där på köksbänken.

Kanske borde skaffa ett diplom till honom också

Hur ska vår avkomma bli?!

• _koko_

Shit, avslöjade jag mig nu... :D :D

haha muggles, jag är också van vid att kunna smyga ut sånt, men ibland blir det ju inte riktigt som man tror och det är sååå pinsamt! Sen har jag ju förstått att man fiser värre när man på smällen.
    :D :D

• mugglesfan

Victory: jag tror det är jättebra att älta saker här, för det är ju svårt för dig att älta det med maken. Men vad bra att ni iaf pratar med varandra och berättar för varandra vad ni tänker - det ökar ju förståelsen från båda håll. Det stärker förhållandet tror jag. Det är ju inte bra om båda går och blir bittra på var sitt håll. Om ni vill ha hjälp när det gått ca 1 år är det kanske dags att börja söka nu? Det verkar vara väntetid på sådant här. Jag tror också att det kan släppa pressen på er, vilket ju i sig kan vara positivt.

Det är så nyttigt att se vilka olika problem det kan vara med att få barn; endo, hormonnivåer, tjock livmodervägg, prestationsproblem, ... Jag blir bara mer och mer irriterad på alla som verkar tro att barn är bara att skaffa när man känner för det. Den frågan som vi fick i höstas av min mans farmor "har ni tänkt skaffa barn innan el efter flytten?". Typ som att det bara är att boka in en tid. Då hade vi ju försökt i 3 mån bara och sedan 1,5 mån senare var jag gravid. Men jag blev lite fundersam när hon frågade för då visste jag ju inte ens om jag kunde bli gravid. Och tänk om vi hade försökt i ett år utan att lyckas - hur kul hade det varit att höra? Folk är så okunniga! Hon menade iofs inget illa, hon är snäll, men ändå...

• mugglesfan

Page: jag ska se om jag lyckas ta lite bilder och lägga in i albumet. I brist på andra nya bilder kanske? Det blev dåligt med magbilder...

• start september

Hej!

Nu är jag tillbaka (brun och flagande) från helt underbar och internetfri semester i Malaysia. Men lite saknade jag ju er såklart!

Jag försökte läsa ikapp igår, men kom bara 50 sidor innan jag somnade . Så mellan sid 764 och 812 har jag ingen aning om vad som hänt. Återkommer när jag läst det!

Storasyrran och Izzie - jättegrattis - nu börjar plussfloden!

Moppy - åh vad skönt att du sett hjärtat! Försök att slappna av nu!

Sweet - låter mycket bra med undersökningarna.

Lapinette - håller alla mina fingrar och tår de närmaste dagarna.

För egen del fick jag faktiskt böj på stickan samma dag vi åkte. Det betyder att ÄL kom ca 3 veckor efter att mitt HCG hade sjunkit efter X:et. Tanten bör vara på ingång i helgen, om det ska vara samma avstånd mellan ÄL och tant som tidigare - det vore så skönt att få en cykel igen så att man vet att kroppen normaliseras.

Med sorg i hjärtat har därför allt semstersex varit hyfsat skyddat, vi väntar alltså ett tag till för att få koll på hur jag mår.

Jag har fått lite distans till allt som hänt under resan, och ska ägna våren åt jobb, renovering och kul helgresor är tanken. Sedan blir det omstart till sommaren!!!

• Moppy

Välkommen tillbaka Start Sept! Vad härligt det låter både med semestern och att ÄL kommit tillbaka så snabbt. Nu är ni verkligen på G igen och kan ladda inför omstarten i sommar. Skönt att kunna koppla bort ÄL jagandet ett tag och bara leva som ni gjorde innan barnfabriken sattes igång!

Muggles - tack för ditt inlägg om risker etc med snitt. Jag vet allt det där och mitt logiska jag säger blankt NEJ till snitt. Men men... känslorna kan man inte rå för. Men jag är ganska tuff när det väl gäller, trots att jag oroar mig för mycket innan, så jag tror ändå att jag kommer köra på vanlig förlossning tids nog. Ska bara vänja mig lite vid tanken först...

Izzie - vi har inte berättat för ngn ännu faktiskt. Om det funkar, så ska vi vänta ett par veckor till tills vi är över v 12 och NUPP/KUPP är klara. Ska dock på tjejfest på lördag, så det blir säkert svårt att dölja att jag inte dricker, folk kommer säkert ana, men det skiter jag i....

• Moppy

Victory - angående detta med insemination som vi "tjatar" så mycket om här i tråden. När jag var på utredning så hann jag fråga en del om hur det går till etc, eftersom jag tänkte att det kanske kunde vara ett alternativ i framtiden. Det verkar vara smidigare än man tror, dvs det är ingen stor procedur. De håller koll på din ÄL via VUL ett par gånger och när man ser att ägget är redo, så kommer mannen och lämnar simmare på morgonen, de dåliga simmarna rensas bort och sedan kommer du efter ett par timmar och får de bra simmarna inseminerade. Själva inseminationen tar bara ett par minuter som jag förstod det. Du kan ju googla runt lite och läsa på mer, om du vill. Om du bor i Stockholm så gör man det på andrologmottagningen på Sophiahemmet, där är det ingen direkt väntetid.

Lycka till!

• Storasystern

September - kul att du är tillbaka! Och hurra att böjen är hittad! :) Hoppas att allt går som smort nästa gång det är dags att försöka!

Muggles - jaaaa mera magbilder! Det är så gulligt med bäbismagar!

Victory, jag håller med dig. Det är skönt att kunna älta saker här. Eller bara ventilera lite. Eftersom vi inte har tänkt att berätta på ett bra tag så behöver man ju någon att bubbla med. Så att man slipper ha allt inom sig alt. prata ihjäl mannen!

• Liten med Mindre

September - Det lät som om ni haft det skönt. Härligt! Bad, sol och god mat? Dykning?

Lite semester skulle inte skada. (Tror precis det är vad min motivation tagit den här veckan. :) )

Surfade runt på lite hus - blev så inspirerad av alla flyttlass här. Hittade givetvis något som verkar fint - på fel ställe. Eller med ett misstänkt billigt pris. Sen känns det så fånigt att titta på stort hus när vi bara är två - även om maken säger att vi snart är fler.

Fantiserar vidare i väntan på att sugen ska återvända.

• Izzie

Hej September!
    Välkommen hem! Låter som ni haft det toppen! Håller med tidigare inlägg ang hittandet av böjen. Kul att det flyter på, nu är ni snart på banan igen!

Moppy - Lägger heller ingen som helst värdering i hur man väljer att göra med sin förlossning. Ungen ska ut på eller annat sätt. Omständigheterna får avgöra hur. Tänker absolut inte avstå från all typ av bedövning. Så länge min bebis inte mår dåligt av det tänker jag ta till alla hjälpmedel som finns. Nu är det ju långt kvar för mig, men jag tror ändå att jag ska låta bli att läsa in mig för mycket. Lagom är bäst för mig.

Storasyster - Ingen vet heller, förutom min mans syster som inte bor i Sverige. Resten vill jag helst vänta med att berätta för tills v13. Har haft en del tråkiga missfall i min närhet runt v12, så det känns lite som en magisk vecka för mig. På ett sätt vill jag förstås skrika ut det för hela världen, på ett annat vill jag helst hålla det hemligt så länge det går.

Svar på tråden När märker man av det?