• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, jag hade inga symptom alls minns jag, därför kändes det helt overkligt när plusset dök upp på stickan!

• Bröllopstokiig

lappis, jag kände inte heller något särskillt i magen...
    Men efter ett tag blev jag väldigt "fisig" om man säger så, alltså efter plusset.
    Gasig mage. Men det kanske man kan ha innan med.
    Mitt tidigaste symptom var nästäppa och sen stack det till i ena bröstet, som det Inte brukade göra. Annars så hade jag inga symptom alls! De kom nog först vecka 13-14 tror jag...

• Lapinette

Äsch, det är nog bara inbillning. Kommer in här och gråter av mig lite imorgon när tanten har kommit.

• viktualia

garvsyra var ordet sa Bull. Och det är just varianten från kaffe som är hemskt för min mage. Är verkligen inte nån kemist eller så, men visst finns garvsyra i annat också?!?! hm...

Brudsommar - näe inga planerade visningar. Det kommer ju kanske ut en villa per dag i vår lilla håla om man tar tur. Och eftersom 85% av alla villor till salu är fula/för stora/ligger fel så dröjer det innan nästa intressanta dyker upp. Hur går det för er???

• Liten med Mindre

Vickan - garvsyra finns väl i vissa rödviner? Eller är det någon annan syra?

Cicci - hur tidigt blev du täppt? Hur länge höll det i sig (om det nu gått över)? Önskar så att min snuva är något annat än vad den är. :)

• Bröllopstokiig

Jag hade BIM en torsdag Mindre, jag kände av nästäppan på måndagen tisdagen. Var as irriterad under onsdagen. Torsdagen kände jag att det sved till i ena bröstet, då anade jag oråd i tomteskogen. Testade först på söndagen (efter vår brunsch) och då var det tydligt pluss. Drack massa vin från torsdagen till lördagen

• Bröllopstokiig

Jag skrev ner allt väldigt utförligt i den gamla tråden, men har ingen aning om vad den är nu, annars hade jag kunnat leta fram "alla" symptom igen o skriva ner dem, men nu kommer jag knappt i håg. Men jag vet att jag inte hade så mycket symptom iaf.
    Var hemsk trörstig, men det kom inte förrän vecka 7 har jag för mig.

• viktualia

Joo det är nog garvsyra i vin också.. men min mage har vad jag vet inte muppat ihop sig pga vin....

• Lapinette

Inbillade symtpon, täppt i näsan (fast det kan ju bero på vanlig snuva), vaknade av hugg i bröstet i måndags natt (kanske var det maken som klämde till i sömnen ), spänd mage (men det kan ju vara mens), känsliga bröst (samma sak där), törstig och varm (kanske det ändå är ett virus jag har?). Japp, tjejer jag är dags för psyket!

• Izzie

Min mage var lite orolig innan plusset. Kändes lite uppsvälld och gasig. Men det kan den ju göra annars med, så om det har med plusset att göra vet jag inte.

Törstig har jag med blivit sen jag plussade. Dricker vatten hela tiden. Saknar verkligen min pepsi max. Maken tror att det är gravt skadligt så det får jag inte dricka för honom... :) Fast jag får dricka något glas på helgen...

Svar på tråden När märker man av det?