• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Instämmer i allt pirr!!! Söndag test och sen går vi in här och meddelar resultatet. Tror dock jag kommer att lämna tantrapport ikväll/natt/morgon bitti.

• pirr!

Säkerligen jag med, men då kan vi sörja ihop.. Bälga alkoholhaltiga drycker under den röda deppmanteln!
    Men men, än finns ju hoppet att inte få dricka alkohol på typ ett år
    hmm, tant och alkohol hänger ihop!

• Liten med Mindre

Oj, så lugnt det blev, efter ett par intensivare dagar.

Har ni gått hem, eller jobbar för att få göra det?

Det känns så meningslöst att sätta igång med nya saker med 45min kvar på fredag eftermiddag. Kanske kunde jag städa lite? Eller träna på informationssökning på internet? :)

• Vänner-fan

Har nu varit ute på trevlig lunch med ett par vänner och var förbi färgaffären. Han hade inte kontaktplast, men gick och hämtade en jättestor och tung pärm med tapetprover som jag knappt orkade bära hem som jag fick gratis. Det var verkligen fina tapeter med någon form av slottstema, så det var en del struktur och så. Kommer nog bli jättefina boxar med det! Så nu ska jag bara inventera lim-förrådet och sätta igång och välja vilka tapeter jag ska använda! Hurra för snälla människor!

Sen måste jag bara skriva av mig om en sak. Under skolåldern fram till mitten av puberteten hade jag en bästis. Vi var alltid tillsammans, men på nåt sätt kände jag mig alltid så underlägsen henne. Allt gick verkligen hennes väg. Hon var så mycket sötare och även om jag hade bättre betyg så var hon en suverän dansös och tog hem flera titlar (dans var och är ju även min passion). Sen fick hon första pojkvännen tidigare än jag, 6-debuterade mkt tidigare och vår vänskap blev allt svårare att hålla liv i mycket antagligen för att jag var så avundsjuk och för att hon inte riktigt släppte in mig i allt det nya i sitt liv. Hon förlovade sig och köpte hus för flera år sen. Jag var helt säker på att hon även skulle gifta sig långt innan mig, men så blev det inte. Senaste åren har vi mest haft sporadisk kontakt via mail och nåt kort ibland och så. Och nu, när jag sitter här med 1 1/2 vecka kvar till BF, dimper det ner ett flyttkort från henne där hon separerat och ska flytta till en central lgh! Jag är nog lite i chocktillstånd för inte i min livligaste fantasi hade jag väntat mig detta. Hur kunde det bli så??? Hon var ju den mest perfekta på nåt sätt och jag har alltid varit HELT säker på att allt skulle gå hennes väg resten av livet. Fy, stackars henne. Det måste vara ett enormt hårt slag för henne att bli singel vid 32. Nu sitter jag och funderar på om jag ska skicka henne ett mail, men jag vet inte alls vad jag ska skriva. Vet knappt riktigt vad jag känner heller, för jag är så chockad. Löjligt naivt av mig att bli det för sånt händer ju varje dag, men det är som att minnen och sånt som hände i tonåren och var livsviktiga då liksom kommer tillbaka igen.

Nåväl, det var dagens lilla nostalgitripp det!

• Victory

Jag hakar gärna på och fördriver tiden fram till kl. 16! Jag har avklarat veckans arbete och orkar inte börja med något nytt projekt.

Men hallå! Har jag missat att ni festar under deppmanteln?! Vill vara med!! Ett stort glas rött till mig, tack! Fast jag känner mig faktiskt inte så deppig längre...

• Lapinette

Jag är kvar men ska sticka lite tidigare då maken är hemma för att ha tvättstugan 16:00.

• Liten med Mindre

Aha - vem vet vad som kan hända i tvättstugan...

Ett glas rött levereras till Victory i Norrland. Vad skönt att du piggat på dig. Passar ju ypperligt inför helgen.

Mycket renovering på gång?

• Liten med Mindre

Knivigt med din fd kompis Vänner-fan.

vet inte hur jag skulle göra. Beror ju på om jag ville ha kontakt med vederbörande eller ej.

Kanhända vill hon faktiskt ta upp kontakten med dig igen, därav flyttkortet.

Eller så var det bara en såndär uppdatering som kommer till alla man har i adressboken.

(Och ibland kan det vara lite skönt att "skryta" själv om vad man hållit på med - och då skulle jag svara på ett sånt kort.) :)

• Liten med Mindre

Jag är fortfarande löjligt förtjust i att presentera maken som "min man". :D

• Liten med Mindre

Nähä, gör ingen nytta. Kanske skulle jag till och med smita tidigare, så att jag hinner ladda för att pigga upp Frejis. (tror inte hon fyllnat till alltför hårt under manteln)

Svar på tråden När märker man av det?