• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Koko, tror du att den är på väg tillbaka så snabbt, det verkar väl inte troligt? Ont i äggstockarna kan ju bero på att allt håller på att komma igång igen, det verkar väl mycket troligare?

• Lili 2006

Koko - ont i äggisarna kan ju faktiskt vara en vanlig hederlig ägglossning oxå! Hoppas hoppas!

• _koko_

Nej nej nej, jag har ju inte börjat med sprutorna ännu, så äggstockarna ska sussa sött fortfarande! Men jag märker att symptomen blir lindrigare, så sprayen kanske inte funkar lika bra på mig som sprutorna... Det vore jättedåligt om jag fick ägglossning för tidigt...

Men men, det visar sig nästa torsdag.
    Nu är det lunch!

• Bröllopstokiig

Japp spännande med Dublin projektet! Jag tror det var en barnmorska på KS som började med detta. Whatever, jag gillade allt det sa, särskillt förlossning på 12 timmar

Lappis: Pappersmuffa på! Jag fick lite lite rosa precis innan BIM ... jag muffade så mycket så jag trodde jag skulle vara snustorr efter BIM, men det var jag inte = gravid för mig.

Åker vi någonstans så åker vi till Dubai på torsdag nästa vecka! SOL
    Maken ringde just och sa att jag är försäkrad, men om det skulle bli för tidig födsel så kommer vi gå i konkurs! INGA försäkringsbolag står för Neo vård! Och man kan inte flyga hem med ett så litet barn, så han är lite osäker nu på om han vill åka. Jag tycker det är lugnt!

Nu ska jag på lunch med SAS!

• Victory

F´låt koko! Det spårade visst ut lite, ska inte hända igen! *tittar skamset i golvet och rättar mig i ledet*

Förresten glömmer man bort alla andras problem mitt i sin egen misär. Ni har det ju verkligen inte lätt med sprutor och hela baletten, så jag ska inte klaga mer nu!

• pirr!

Oj oj hinner inte med ert flitiga skrivande då jag har ett jobb där man delar dator på tre -fyra personer och då bara hinner skriva det man absolut måste.. men nu har jag satt mina patienter i arbete och kollegorna är på möte så nu hinner jag lite!

Spännande Lapinette! Håller tummarna att tanten är långt borta för att inte komma tillbaka på mycket länge! BIM ar själv till helgen och vågar inte hoppas, men vet ändå att jag kommer bli mer besviken denna gång än någon annan om hon kommer.. vi tajmade ju denna gång!

Tänk att de första trådbäbisarna snart skall se världens ljus! Känns ju helt overkligt!!!! Är det Cicci som är först på tur?

• Lapinette

Tror det är vänner-fan och sedan Brudsommar som ska ha barn i juni. Checka listan som var på förra sidan.

Annars...skönt att jag inte är ensam om att invänta BIM denna vecka. Har du några känningar pirr?

• BrudSommar2006

Ja, det är Vänner-fan som står på tur, hon hade väl börjat fundera på att packa sin väska till BB häromdagen tror jag, hon ligger ju ett par veckor före mig. Själv har jag fem och en halv vecka kvar till BF men jag försöker att inte tänka på det, så fort jag gör det känner jag mig helt hysterisk, jag bara vill inte! Eller alltså jag vill ju ha slutresultatet förstås... Mannen är så irriterad på mig för att jag måste vara så negativ hela tiden trots profylaxkurs och andra förberedelser där vi verkligen tränat att slappna av och tänka positivt.

• Moppy

Pirr och Lappis - nu gäller det! Jag håller tummarna... låter pl*ss*t*vt (vågar inte skriva ut det helt)

Brudsommar - jag får står din hysteri ang förlossningen. jag har alltid varit rädd för att föda, har tom drömt mardrömmar om att jag blivit gravid och behövt föda barn när jag var yngre. Tror faktiskt inte jag kommer känna mig lugnare när det blir min tur i höst. Tvärtom säkert nojjigare. Ja ja, by then har vi ju en del erfarna föderskor i tråden som kan ge tips och lugna ner en... Men just nu känner jag helt ärligt att jag skulle bli glad om jag behövde snittas av ngn anledning. JAG VET att man inte får säga detta högt bland mammor och gravida för då blir man mer eller mindre halshuggen, men bland er känns det ok att vädra vad man egentligen känner....

Svar på tråden När märker man av det?