• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

hejsan tjejer
    en snabbis bara innan jag stressar vidare.
    Tillvaron är mer än lovligt kaosartad. Man ska inte ha tre uppdrag på en och samma gång...
    Särskilt inte som två är på 100%... hur går det?

Nåja.

Snartis
    Hur faaan har de kunnat anställa henne
    jag skulle få vansinnesutbrott säg till chefen.

kokos: vill bara skicka en puss!

har cicci varit här idag???? Har inte hunnit läsa allt. Men puss på dig emd.

Hur känner sig sweetan nu???? Har du landat lite gumman?

Jag vet inte riktigt om jag kommer hinna komma på söndag. jag ska ju självklart rida och jag tror jag måste joba efter det. Visserligen är ju mornington på vägen från stallet. men vi får se.
    Faaaaan
    jag hade så extremt mycket sett fram emot en lååååång brunch.
    jag måste försöka fixa till det hela.

Näe nu måste jag rusa.
    Ska på möte sen stallet
    pussssss

• Liten med Mindre

Klart du behöver äta på söndag FruL, så att du orkar jobba efter det. :)

Trevlig kväll alla!

• mugglesfan

oj, har alla hunnit sticka nu när jag äntligen hunnit ikapp. Har suttit i kundmöte hela dagen och nu är jag kvar tills mina tyska kollegor kommer tillbaka från ett annat möte så att jag kan ta med dem på restaurang. Bra tajming att underhålla kollegor en kväll som denna - kvällen innan flytt Tur att vi har lgh tom fre förm så vi hinner det sista ifall det skulle vara ngt.

Sweet: det mesta har redan sagts. Tycker ändå att det positiva överväger; du vet vad det är som gjort att det tagit så lång tid, det verkar gå att fixa till, bra att det kan ske så snabbt. Att vänta en extra månad är ju ingenting i det långa loppet. När du sedan blir gravid så kommer du snart att ha glömt att det tog en extra månad (särskilt med tanke på att det kunde tagit forever om du inte hade kollat dig). Vilken bra läkare du verkar ha träffat på iaf som direkt kunde se detta och föreslå en behandling! Här i Sverige kunde du ha fått stå på kö i flera månader innan du ens fick tid för op!

Lappis: say no more... Jag tror du är på smällen. Nu ska vi bara hoppas att det fastnar och boar in sig och inte kommer ut som en försenad tant!!! Skulle det göra det så har du ju dina inbokade tider och då är det verkligen läge att kolla upp allt.

• mugglesfan

Lappinette: varför måste du ha så flytande BIM - är nyfiken och vill veta NU!

Lili: haha känner igen mig i din beskrivning av att maniskt kolla in alla sidor - först om hur man blir gravid och sedan om allt om missfall mm. Men det släpper faktiskt såhär mitt i graviditeten - ett tag iaf. Jag kommer väl in i att kolla in förlossningssidorna så småningom.

Jag tror att det är extremt individuellt hur man upplever förlossningen, bla för att folk ha så olika smärttrösklar. Har man hög smärttröskel kanske man tycker att "det var ju inte så farligt som jag trodde" eftersom kompisen tyckte det var fruktansvärt och hon kanske hade lägre smärttröskel... Nåja, jag har läst att bästa sättet för att få en bra förlossning är att förbereda sig så mkt det går, så man är informerad om de olika faserna mm. Annars kan man få en chock, börja spänna sig när värkarna kommer och då gör det tydligen både ondare och tar längre tid.

Men det är en bit kvar - än så länge lever jag i "denial" att ngt ska ut så småningom

Samtidigt ser jag fram emot att få vara med om den upplevelsen. Det känns som att man efteråt kommer att ingå i en gemenskap med andra som fått barn - då vet man liksom. Skräckblandad förtjusning som Cicci skrev beskriver nog ganska bra vad jag känner också.

En annan sak (värst vad jag kom igång här!) som jag tänkte på när jag läste en artikel i GP i helgen: det är nog viktigt att inte gå in i det med för mycket förväntningar på exakt hur man vill ha det. "Jag ska föda stående och naturligt utan smärtlindring". För om då ngt går snett och det blir akutsnitt så kan det bli jättejobbigt att bearbeta det. Som det stod i artikeln "jag blev snuvad på min drömförlossning". Det bästa är nog att vara beredd på att vad som helst kan hända. Jag vill absolut inte heller bli snittad men herregud, hellre det än och att barnet kommer ut friskt utan att vi stryker med. Då är det väl skit detsamma om det inte var min "drömförlossning"!

Tja, så går mina funderingar såhär långt. Apropå det kanske man skulle ta och få tummen ur och boka den där profylaxen nu...

• Lapinette

muggles - dag 28 är imorgon men så exakt har den endast varit 2-3 gånger. Mer normalt vore om den kom på torsdag men den kan hålla mig på sträckbänken ända tills lördag.

Själv avbokade jag ett besök i en möbelaffär med maken nu efter jobbet. Är aldeles för trött. Ska försöka släpa mig hem och lägga mig på soffan (Uggly Betty och Desperate Housewives). Hatar att vara ineffektiv.

• mugglesfan

äsch, vem är inte ineffektiv ibland fast jag förstår vad du menar iofs...

nu ska jag strax iväg och käka med ett gäng tyskar, kul på hjul. tur att några jobbarkompisar ska med också så man slipper köra hela snacket själv...

tjingeling, imorgon är jag nog inte heller så närvarande pga flytten men kikar in på torsdag!

• Lapinette

Lycka till med flytten!

• vårbrud2008

Passar på att uppdatera mina uppgifter:

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07
    izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 14/4-07?
    Lili 2006 , Västkusten , 30 år , ? Plus 16/4-07

_koko_ , Stockholm , 29 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 33 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Frejis , Stockholm , 34 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , Norrbotten , 29 år , juni 2006
    snart Fru G , Skåne , ? , ?
    vårbrud2008 , Skåne, 29 år,MF feb 2007

• Page

Sweet, hur är det? Har du hunnit att smälta resultatet? Försök att tänka att det är ett smärre ingrepp och så vips så har ni en bebis. Jag vet inte vad som är värre, att inte hitta några fel eller att man faktiskt hittar något. Det blir kanske tom "skönt" med att vänta en månad så att ni hinner smälta nyheterna. En stor kram till dig...och du vet ju att vi alla tänker på dig!

• Page

Lapinette, visst är det sjukt hur mycket man hoppas dagarna runt BIM? Som jag sa tidigare, jag hade nog hoppats även om jag inte hade haft sex på en hel månad ! Men det spelar knappt någon roll om man hoppas och inbillar sig saker, man blir ju lika ledsen iaf när tanten kommer. Jag håller trots allt en försiktig tumme åt dig och om kärringhelvet dyker upp i alla fall kommer jag skälla så mycket att hon förhoppningsvis försvinner för ett år!

Svar på tråden När märker man av det?