• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Testar uppdatering...

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07
    Izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 13/4-07
    Lili 2006 , Västkusten , 30 år , ? Plus 16/4-07

_koko_ , Stockholm , 29 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 34 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Frejis , Stockholm , 34 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , Norrbotten , 29 år , juni 2006
    snart Fru G , Skåne , ? , ?
    vårbrud2008 , ? , ? , ?

• Bröllopstokiig

Hej hej!!

Ha ha du är för underbar Sweet! Jag sitter och skrattar så gott här nu på förmiddagen!

Lappis: Shit vad spännande! Håller tummarna! Har du pappersmuffat något?????

Victory: Det kommer lyckas för dig med! Tänk att det är sommar snart, sen lär du bli gravid nästa månad och få en bebis senast i mars. Tänk vad skönt, då kanske du kan vara hemma 2 somrar i rad innan du börjar jobbaigen! Lyllos!

Själv har jag varit hos barnmorskan på morgonen.
    Fick intyg så jag kan flyga nu när jag närmar mig vecka 29-30 och vi vill dra iväg.
    Blodtrycket ok, 100/60! Jippie!
    HB kass trots jäkla järntabletterna, hade bara 106. Sen har jag fått sammandragningar och mensvärk, så de måsta kolla så det inte är urinväginfektion. Men det tror jag inte.
    Bebisen mår kanon, hjärtat pickade på med 130 slag (alltså fortfarande under 140 = kille )
    Han ligger med huvudet neråt!
    Nu ska vi börja med alla förlossningförberedande kurser. Hon ville att vi skulle göra det nu i maj! Sen ska vi vara med i ett nytt projekt som det har för första gångs föderskor på Danderyd, som hetter Dublin projektet. Går ut på att man inte ska stanna hemma med värkarna utan att man ska komma in till sjukhuset med en gång och sen har man en och samma barnmorska under hela förlossningen. Det hela ska inte ta mer än 12H.- Jag ville vara med på en gång! Så vi ska till Danderyd på info grejer snart!

Hon rekommenderade (har hört av andra med) att vi ska boa klart nu i maj, för i juni lär man bli skit trött. Det är bättre att vara tidigt ute när man ska ha sommar bebis, för tröttheten är mer påtaglig pga av värmen!
    Så jag ska ta med mig en värninna ut och shoppa klart. Inte så mycket kvar, men lite kläder, nappflaskor, BRÖSTPUMP och annat kit! Värninna fick barn förra sommaren, så jag känner att det bli bra, har ju inte en aning om allt man ska ha eller ej!

• Lili 2006

Ytterligare en uppdatering så att allt blir rätt...
    nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07
    Izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 13/4-07
    Lili 2006 , Västsverige , 30 år , maj 2006
    , Plus 14/4-07

_koko_ , Stockholm , 29 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 34 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Frejis , Stockholm , 34 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , Norrbotten , 29 år , juni 2006
    snart Fru G , Skåne , ? , ?
    vårbrud2008 , ? , ? , ?

• Page

Hahaha Sweet! Näää, har inte ätit några musembryon i drömmen, dock fårbajs! Minns mycket väl hur det smakade och att det kladdade fast i gommen. Alla har väl ätit frukost nu? Och så måste jag kontra dina drakar med utomjordnigar!

• Page

100/60 i blodtryck, är inte det lågt? Dublinprojektet låter superspännande! Bara 12 timmar låter ljuvligt också!

• Lapinette

Herregud vad ni drömmer tjejer?! Själv minns jag väldigt sällan mina drömmar men i helgen så var den solklar då jag legat så där och halvsovit på morgonen. Drog sedan in mannen (när jag vaknat) i min dröm och startade en diskussion. Han tyckte vi kunde lägga ned den diskussionen då det faktiskt bara var en dröm...nu minns jag inte ens vad den handlade om. Så jag kan nog lägga till lätt alzheimer till min schizofreni.

Izzie - tanten kan komma idag men även dröja ut ända till lördag och när jag pappersmuffat har jag ibland kunnat förutspå hennes närvaro typ 1 dag tidigare. Och som svar på om jag har pappersmuffat - svar JA Cissi, även om jag försöker låta bli.

Cissi - vart ska du nu åka?

• Victory

Izzie: Nä, vi har inte kollat upp insemination men vi gör kanske det när vi försökt ett år, alltså i juni (om det nu inte mot all förmodan skulle funka i maj).

Cicci: Vad glad jag blev av dina ord, det låter ju hur bra som helst! Nu blev jag riktigt positiv, det är väl bara att köra på då?! Se, positivt tänkande gör susen!

• BrudSommar2006

Cicci, vad avundsjuk jag är på ert resande, vi hade ju tänkt åka någonstans i månad 4-6 innan det blev försent för mig att resa, det var ju också då det var meningen att man skulle må som bäst men jag ville inte åka någonstans alls, jag kände mig inte alls pigg.

Jag har för mig att mitt blodtryck brukar ligga ungefär som ditt men vad jag har för järnvärde vet jag ju inte eftersom de inte testat på ett tag. Fast jag har varit väldigt dålig på att komma ihåg och ta tabletterna dessvärre, vi har ätit borta så mycket på kvällarna och då har det inte blivit av, vare sig med vitaminer eller järntabletter för då glömmer jag.

Hoppas att din teori om hjärtslag och kille stämmer då om du vill ha en kille, jag brukar ligga lite högre har jag för mig så det krossar ju inte din teori på något sätt!

Tycker också att Dublinprojektet låter spännande, de pratade om 12 timmar på förlossningsinformationen på KS också men jag trodde inte på dem då, man har ju alltid hört att det tar så lång tid första gången.

• _koko_

Ta det lite lugnt med listan nu va, vill inte att tråden ska bli översållad med listinlägg... Jag uppdaterar allt eftersom ni säger till och lägger ut listan när någon frågar efter den. :) Gestapo, jag? Nej nej, det har ni fått heelt om bakfoten! :D

Jag har haft lite ont i äggstockarna ett par dagar nu så jag är övertygad om att endon är på väg tillbaka och att ivfen inte kommer att funka. Men jag tänker inte gräva ner mig ännu.

sweet - :p

Heeeelt sjukt att du redan börjar närma dig förlossning cicci!!! Låter som rena drömprojektet måste jag säga, vad bra du tajmar det!

Kram på er!

• Lili 2006

Sorry koko ;) Du får hädanefter vara vår ständiga listguru! :)

Svar på tråden När märker man av det?