• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Usch, nu har jag totalt spårat ur märker jag.
    Troligtvis pga av trötthet, den sena timmen samt lite alkohol.

Ja, jag drack öl på jobbet idag. Hm! Det var så gott!!!
    Något måste man ju trösta sig med när man inte har en knodd i magen tycker jag. och jobböl är visserligen en klen tröst, men helt klart bättre än inget. ;)

• sweetstreet

Förresten så är även mina data lite gamla på listan. Jag har ju fyllt 34 nu så det borde jag uppdatera!

Hm, ska försöka hitta listan och se om jag kan göra en uppdatering med min rätta ålder.

• sweetstreet

Puh! Sådär ja! Nu har jag uppdaterat. :)

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid?
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07
    izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 14/4-07?
    Lili 2006 , Västkusten , 30 år , ? Plus 16/4-07

_koko_ , Stockholm , 29 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 34 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Frejis , Stockholm , 34 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , Norrbotten , 29 år , juni 2006
    snart Fru G , Skåne , ? , ?
    vårbrud2008 , ? , ? , ?

• sweetstreet

Nä nu ska jag nog dra ner ögonlocken och slänga huvudet (ja det här sjuka, i ena änden av halsen ni vet...!) på kudden och dra igång snarkorgierna.

Natti natti!
    Ses förhoppningsvis imorgon!

har dock jädrigt mycket på jobbet plus att en kompis till maken är i stan på besök så ev blir det inte så mycket häng här på BT de närmsta dagaran. Vill mest säga det så ni inte undrar över om jag deppat ihop ifall jag inte hinner in här. För det har jag inte. Lite upp.och-ner känns det just nu, men inte superilla.
    Mycket tack vare ER här på tråden tjejer!!! :p :p :p

Puss och Godnatt!

• viktualia

sweetstreet -

VILKEN morgonunderhållning jag hittade här!!!
    *fniss fniss!!!

• BrudSommar2006

God morgon, det är alltid lika kul att läsa ikapp de senaste sidorna man missat sedan dagen innan, idag var det ju extra underhållande läsning! Sweet, du tänker väl inte hålla dig borta helt de närmsta dagarna? Vem ska då stå för kvällsunderhållningen, har du frågat om Page kan tänka sig att vikariera?

Tre och en halv vecka kvar att jobba, jag kan inte låta bli min nedräkning... Jag är så trött hela tiden så det hjälper att tänka på att man inte behöver stå ut så länge till.

Måste få klart en review idag som ska in till en tidskrift och sedan har jag en massa EU-projektarbete som väntar så jag vet inte hur mycket jag kommer att kunna titta in här under dagen men förhoppningsvis en del i alla fall.

Sov dåligt inatt igen, tänk om inte de hemska krypningarna i benen försvinner efter förlossningen, jag är lite orolig för det. Så rusade hunden upp och skällde flera gånger också, jag vet inte vad det tog åt honom.

• Victory

Haha, ja du verkade verkligen trött igårkväll/natt, sweet! Men desto mer underhållning till oss!

Jag hade en depparkväll (igen!) igår! Jag har ju verkligen försökt att inte pressa mannen utan sagt "det gör inget", "det kan vänta", "det blir när det blir" osv. Men nu hände nåt igår, minns inte riktigt vad, som gjorde att jag gick igång totalt. Sa att livet som ogravid inte känns värt att leva, att allt bara är en enda lång, plågsam, ångestfylld, utdragen väntan! Att jag sett fram emot mammaledigheten så mycket att det nu känns skittrist att jobba på obestämd tid, som en hett efterlängtad semester man blivit snuvad på! Nåja, jag sa det med en liten glimt i ögat så jag tror inte att han tog det så hårt. Men ändå kände jag mig så genomledsen ändå in i själen! Och inte är det någon spännande väntan på BIM heller för vi fick ju inte till det den här gången heller.

Puh! SÅja, ville bara prata av mig lite!

• Lapinette

Stackare, förstår om humöret svajar hit och dit. Kan omöjligt tänka mig in i er situation men jag skulle säkert reagera på samma sätt som dig. En dagen tänka att man inte ska pressa maken men så kommer det dagar då man tycker allt känns hopplöst.

Även för oss har det känts hopplöst men inte för att vi inte får till det utan att det inte blir något. Vi försöker och försöker...men sen då?

Igår kväll kom jag hem helt slut (är så trött) och med byxorna uppknäppta under jackan. Antingen håller jag på att bli redigt fet eller så kanske mensen gjort mig extra uppsvälld denna gång. Har ingen aning om vad jag ska tro men imorse så var jag åter igen inställd på att tanten kommer. Igår trodde jag att jag var gravid. Snacka om att man är schizo.

• Victory

Lappis: Ja, det kan verkligen svänga fram och tillbaka! Förstår att du inte vill hoppas (man blir ju så besviken då) men det låter ju onekligen som om nåt är annorlunda i kroppen. Kan ju bero på nåt annat också. Det är bara att vänta och se (ständigt denna eviga väntan!)

Ja, det känns ganska hopplöst att inte ens få till det. Om vi väl lyckas kan det ju ändå ta kanske ett år innan det verkligen blir nåt, hur länge ska vi då får vänta? Men jag förstår också er situation, att försöka och försöka men att det inte händer nåt. Känns hopplöst i båda fallen, med andra ord! (men det är det inte!)

• Izzie

Ja, här hade man precis slagit sig ner framför datorn med frukosten framför sig. Tackar Sweet! Frukosten smakade extra gott efter ditt mysiga inlägg ;)

Victory - Förstår att det måste vara extremt påfrestande att inte få till det vid rätt tidpunkt. Vi är ju alla härinne så väl medvetna om att det är det viktigaste med hela barngrejen... Hur var det, hade du kollat upp möjligheterna med insemination?

Lapinette - Nu har väl ändå nedräkning börjat va? Brukar tanten komma med besked med en gång eller brukar hon smyga sig på dig? I så fall, har går det? *hoppar nyfiket upp o ner*

Svar på tråden När märker man av det?