• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Snartis: Du går väl in i 6e månaden i vecka 24. Det gjorde jag Vecka 24-28 jar jag hört är 6e iaf. 29-32 är 7e, 33-36 8e månaden och sen 37-40 är ju 9e månaden!

• Snart så....

just ja, var hos tandläkaren igår med min halva tand. Hon fick bränna bort tandkött för att komma åt och det blödde mkt. Då tryckte hon dit någon salva som höll på att vända magen utochin, snacka om känslig nu. Mådde så illa och svetten bara rann efter den där jäkla salvan. Tyvärr fortsatte det att blöda så mkt att hon fick sluta och jag ska dit igen imorgon.

• _koko_

lappis - ja, jag ljög. Förlåt. :) Var tvungen, mådde så himla dåligt av alltihop.

snartis - Vilken underbar morgon! Jag gick upp tidigt och hade tänkt köra lite pilates hemma innan jobbet, men fick inte igång dvd-spelaren. :[ Så jag åt en lång frukost och tog det lugnt i stället, vilket var rätt skönt det också. :)

cicci - hahaha, smyga upp för att inte väcka bebisen i magen, det var något nytt!! Coolt att det funkar!!

• Snart så....

Cicci, ja jag kom fram till samma sak men det tog ett tag :D
    Man är så otroligt inrutat på veckor nu

• Snart så....

koko, förstår dig. Det är sån otrolig press runt BIM och helst skulle man bara vilja dessa dagar helt.
    Nu är det bara 2 veckor kvar för er, tyckte att det typ var igår du gjorde op. Shit vad tiden går snabbt.

• Izzie

Själv har jag inte ringt till BM ännu. Tänkte ligga lågt ett par veckor. Inskrivningen sker väl ändå inte förrän v10-12, så jag lugnar mig nog.

• Storasystern

Lappis, tyvärr missade jag körsbärsblommorna i år. De hade så gott som blommat över när jag kom förra veckan. Som tur är hann jag se dem för två år sedan när jag var här, och det är verkligen fantastiskt!

Jo, Cicci, alla har tyckt att förlossningen har varit bäst. Jag har också lite svårt att tro dem, men säger de att det är så får man väl tro dem... :)
    Mina två närmaste kompisar som fått barn sa att det inte alls gjorde så ont som de förväntat sig! :)

• Lili 2006

Izzie, det går nog precis lika bra att vänta.
    Jag ville skriva in mig direkt, tyckte det kändes bra att bli "registrerad" på någ sätt. Det kändes som en extra bekräftelse på att jag faktiskt är gravid och att allt är normalt osv.
    Dessutom var barnmorskan jättegullig och skulle skicka hem ett informationspaket med mer information! Känns skönt på nåt vis att de vet om att vi finns...
    Men det gör ju förstås ingen skillnad över hur lång tid man får vänta innan första besöket. Oro över missfall och andra hemskheter är ju ändå kvar. Vad som helst kan ju hända så här tidigt. Hua!

• Bröllopstokiig

Storasyrran: Vad skönt att höra att de uppfattade smärtan något mer mild än vad det förväntade sig!
    Jag kommer fokusera på positiva saker kring förlossningen, så man inte stressar upp sig i för något i onödan.

Izzie, jag tycker du ska ringa och se till att du får en tid. Det är skönt att ha en dag att se fram emot, det är många som blir gravida och det är ju inte kul om det skulle vara så att de inte har tid att ta emot dig förrän vecka 12 i stället för 9-10?

• Storasystern

Snartis - vilken vansinnig tandläkarupplevelse. Och dålig tajming! Hu, det låter riktigt jobbigt! :(

Svar på tråden När märker man av det?