• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Sweet - det känns som om jag återgäldar dina kramar med en riktig bamsing tillbaka.

Jag tycker du ska tro på doktorn som säger att det förmodligen inte är något farligt alls - och att operationen kommer att fixa till det. Håller massor med tummar för det! :)

Efter att ha studerat en massa kostsidor igår kom jag fram till att jag nog borde försöka dra ner på socker för att göra magen gladare. Är det då logiskt att gå hem och smälla i sig hela chokladpåskharen som stod i skåpet, och några kakor på det? :?

Nåja, maken hävdar ju alltid att jag inte är logisk. Ska verkligen försöka vara snäll mot kroppen nu. Börja med socker - så får vi se vad mer som kan behövas.

OCH, med nya jeans som behöver "tämjas" på mig, känns det verkligen att sockret flödat sen jag var sjuk... Det blir en lååång dag idag.

Frejis - träning på fredag?! Vi beslöt att ta Falun nästa helg. Så då kan jag följa med och träna, och även bruncha på söndag om vädret "tillåter".

• Liten med Mindre

Lapinette - jag rensade ut lite böcker igår. Hade några franska pocket, är du månne intresserad? Eller någon annan som vill läsa franska? Minns inte om böckerna var bra eller ej.

Regine Deforges - Pour l'amour de Marie Salat
    - " - - Les enfants de Blanche
    H Balszac (?) - Le Père Goriot

• BrudSommar2006

God morgon! Sweet, skickar massor med kramar, synd att ni inte får tillfälle att prova teorin med rensade vägar efter kontrastvätskan men eftersom de verkar ha hittat orsaken till problemet så spelar det ju ingen roll, nu kommer du ju att få hjälp i alla fall att rätta till det hela. Så himla bra att du tog tag i det här med undersökning och inte fortsatte vänta och försöka i onödan. Skönt också att det verkar vara något som går hyfsat lätt att rätta till, säger inte att operation är lätt, men det låter ju som att resultatet kommer att bli bra efteråt. Njut nu av semestern i stället och så kommer allt att lösa sig när du kommer tillbaka!

• BrudSommar2006

Koko, en dag mindre kvar till på torsdag!!! Tänk i vintras när det kändes som om det aldrig skulle bli dags och så nu är vi där!

Själv har jag nu gått 34 fullgångna veckor och är på väg in i vecka 35 i morgon. Skönt att man kan bocka av ännu en vecka.

Jag är så svullen runt fotknölarna på kvällarna, jag har skaffat flera par stödstrumpor men har insett att de inte fungerar, de trycker ihop fötterna och benen men just runt fotknölarna, där det ser ut som om jag har tennisbollar framåt kvällarna, så verkar de inte hjälpa. Lika bra det för de är otroligt obekväma.

• BrudSommar2006

Mindre, jag drömde i natt att jag åt smågodis, lustigt för det är inte ens något som jag är sugen på och varför skulle man drömma något så konstigt. Annars drömmer jag mest att jag är osams med någon eller så.

Blev tvungen att gå upp och gå ut med hunden halv fem i morse, usch vad det var kallt ute då! Lyckades somna om någon timme sedan men nu är jag trött och klockan är bara nio...

• Lili 2006

Hej igen,
    Sweet - tråkigt med tråkiga besked, men kanske du i alla fall fick svar på varför det inte har fungerat? Förhoppningsvis blir det ett riskfritt ingrepp som sedan öppnar upp möjligheter för att en bebis ska trivas bra i din livmoder! Kram till dig och jag håller alla tummar! Måste kännas tufft att behöva ta en "paus" nu?

• Lili 2006

Har bokat inskrivningsmöte med barnmorska också... usch vad länge man behöver vänta! Ska inte dit förrän vecka 20 och då är jag redan i vecka 10. Känns som en evinnerlighet.
    Symptom: Svårt att sova! Har dessutom fått en dunderförkylning, så natten har bestått av hosta, snuva, snyta sig, gå upp och kissa och sen börjar det om igen.
    Snart ska jag också ringa till kvinnokliniken där vi ringde och skrev in oss för våra svårigheter att få barn i mars! Nu behövs ju inte tiden längre!
    De sa iofs att många blir gravida bara genom att boka en tid och det verkar ju ha stämt i just vårt fall. Hi hi!
    I övrigt inga symptom förutom bröst som är ömma och redan en storlek större än normalt!

• _koko_

sweetan - JAG känner mig omtumlad och förvirrad efter att ha läst ditt inlägg, så det är ju knappast konstigt att du gör det... Gumman!! Försökte googla lite på det men fick mest upp sexnoveller i resultatlistan, varför skriver folk om "livmodervägg" i sexnoveller????

Undrar om du får göra titthålsoperation då? Hoppas att det inte blir något större ingrepp, för titthål går trots allt fort att repa sig från. Jag vet ju. :)

mindre - tycker det låter vettigt att testa att dra ner på socker. Funkar inte det får du prova vete. :)

• Lapinette

Sweet - försökte gå in igår kväll för att läsa om du hade skrivit om ditt besök men lyckades aldrig komma in här på BT. Nåja, super att du kom iväg till doktorn och inte väntade. Tänk om ni hade försökt i 6 månader till utan att veta att det är ett problem och som faktiskt går att lösa. Jag förstår att du är orolig men det låter som om det blir ett ingrepp och sen kommer ni vara "fit for fight"! Du ska se, det kommer att bli så bra så! Stor kram

Gällande mig och BIM så känns det som jag har kommit i klimakteriet istället. Igår på träningen höll jag på att dö, svettades som en galning och när jag väl släpat mig him fick maken ta hand om mig. Jag var inte talbar. Har i natt legat och svettats och vaknat flera gånger. Jag som annars alltid sover så bra. Tror jag håller på och blir sjuk.

• _koko_

brudsommar - jag vet!! Herregud, vad tiden går fort! Tänk på det sweet när det känns tufft, tiden går fortare än man tror!

Svar på tråden När märker man av det?