• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Håller tummarna så det blir BLÅ lappis för att det INTE ska vara en förkylning utan en liten!!!!!!!!!!!!!!!! Åååååh, vad jag hoppas för din skull!

Lili - det måste vara ett underbart samtal att ringa. :)

• Liten med Mindre

Eller så är det något annat Lapinette. Fast så luttrade som vi blivit nu vågar vi väl inte hoppas.

Bli inte sjuk!

• Liten med Mindre

Vet att en läkare jag träffade i höstas nämnde att vissa får som influensasymptom precis när de blir gravida...

• Izzie

Sweet - Oj, det var mycket info att ta in. Tycker ändå att det på det hela taget var positiva nyheter. På något sätt kan det ju vara skönt att få reda på att det faktiskt finns ett hinder som gör att ni inte blir gravida. Att det hindret dessutom går att åtgärda är jättebra. Efter det har ni säkert alla möjligheter att få en liten bebis! Jag har vänner där man inte hittat några "hinder" förutom att de är inte är kompatibla med varandra. Det är inget som går att åtgärda och det är ju verkligen dåliga nyheter. I ditt fall vet man vad som ska åtgärdas! Skickar en stor uppmuntrande kram till dig iallafall!

• BrudSommar2006

Lili, tror att inskrivning brukar vara vecka 10 - 12 men förstår att det känns långt att vänta! Vad jag minns så var det inte speciellt spännande med det där första besöket i alla fall mer än att få bekräftat att det faktiskt blivit något, lite blodprov bara och så en ny tid någon månad senare har jag för mig. Fast visst är det en spännande tid du har framför dig, speciellt om du får fortsätta att må så bra som du gör!

Lapinette, det låter ju nästan som att influensan är på väg men det kan ju vara graviditetströtthetshormoner också så vi håller tummarna! Det kanske är så för er också att har man väl bokat tid för att börja utredning så släpper det.

• BrudSommar2006

Ser förresten också fram emot vecka 20, det är första veckan jag inte jobbar så nu är det mindre än fyra veckor kvar innan jag slipper jobba på ett år, jippi!

• Izzie

Lapinette - Vilken dag är det dags för BIM? Det låter faktiskt lite misstänkt plussitivt för din del! Vill ju inte driva upp förväntningarna alltför mycket, men måste erkänna att jag känner mig hoppfull ;)

• Izzie

Koko - Gud vilken spännande period du är i nu! Jag känner någr st som gjort ivf och två av paren ska få barn nu i sommar! Så roligt! :)

• Izzie

Grattis Lili till plusset! Verkar som vi haft BIM samma dag! Vilket bf-datum har du räknat ut?

• Izzie

Frullis - Du får allt vara rädd om dig! Du kan inte ta och rida de lite slöare hästarna tror du? ;)
    Och jodå, jag har bjudit på ålder och annat, men här kommer det igen då:
    Blir 28 om en vecka, bor i västsverige, slutade med piller i juni-06 och började med stickor och "aktiva" försök i okt-nov 06. Kram på dig!

Svar på tråden När märker man av det?