• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Grattis izzie och grattis lili (jag kommer ihåg dig :)), kul att det fortsätter hända saker!!

muggles - vad roligt att det äntligen är flyttdags!! Vet precis hur underbart det är att få öppna sitt nya hem för första gången...

Lappis - jag vaknade också av att det stack som f*n i ena bröstet en natt och den månaden (samtidigt som cicci plussade) tror jag faktiskt att jag fick ett jättetidigt missfall. Så jag tycker också att det låter lovande och hoppas stenhårt på spåtanten!! :)

vårbrud2008 - Äntligen verkar det lösa sig för er! Blir alldeles varm i hjärtat!! :)

fruLlan - trilla av hästen sådär, va! Men det är bra, vänj boris vid hårda tag redan nu. :D

snartis - så det blev den mindre vagnen ändå! Förstår att man gärna vill kunna lyfta den...

Har haft en helt underbar helg med trädgårdsarbete, sol, mys och massa gott grillat. Tråkigt att det snart är över om man ska tro meterologerna...

Håller tummarna för sweet och frejis idag, hoppas allt går bra för er!!!

• Liten med Mindre

Äsch då Frejis. Vad trist med tomt påskägg. Mitt påskägg sitter definitivt på låren och humöret. Lika gräsligt överallt. :(

Satsa på en insemination, och berätta allt hur det går till. Måste ju förbereda mig.

Muggles - grattis till lägenheten. Sååå mysigt att få flytta in i nytt tillsammans.

• _koko_

Oj, frejis, du hann ju skriva innan jag hade postat! Tråkigt med beskedet, men nu händer det ju något iaf! Spännande att vi fått en inseminerare i tråden också, nu har vi snart täckt in allt! ;)

• Frejis

Koko - ha ha, den här tråden är ju som själva livet :) det är ju ca 10% chans att lyckas vi insemination så att man får ta det för vad det är. Min make har räknat att om vi gör tre inseminationer och 1 ivf är chansen för en bebis ca 50%. Nåja, renodlad matte är inte alltid så dumt.

Var det på torsdag man skulle hålla tummarna för dig Koko?

Mindre - Har du tid och lust för en stund i Vasagatans pool någon dag? Viktigt med "må bra stunder" :)

• Moppy

Frejis - vad skönt ändå att ni tagit ett beslut att köra iggr med insemination. Det låter som ni kommer köra på med all hjälp nu, vilket jag tror är helt rätt. Varför vänta? Nu kommer det rulla på ska du se! Ni är verkligen värda ett pluss.

Har flera kompisar som adopterat helt underbara ungar också, så om det blir det alternativet kommer det bli super också!

• Liten med Mindre

Frejis - jag var på Vasagatan imorse. Fast då hinner jag ju inte bada. Och inte mådde jag bra heller...arg som ett bi.

Men jag ses gärna, allt är roligare i sällskap. Onsdag kanske skulle kunna gå (osäker på när jag kommer från jobbet), eller fredag om vi inte åker till Falun (bestämmer ikväll).

• _koko_

frejis - hihi, på torsdag kan man hålla tummarna för att jag klarar av att ta första sprutan... Nästa torsdag är dock första gången man gärna får hålla tummarna på riktigt, för då ska jag på första kollen!

• Frejis

Mindre - på onsdag kan jag inte (ska äta middag tillsammans med en väninna). På fredag går det om min man kommer hem tillräckligt sent efter sin tjänsteresa, kommer att få veta mer om det ikväll. Vi får väl höras ang poolen! Annars får det bli brunch på söndag :)

Koko - oki, då håller jag tummarna på prov på torsdag. Måste ju öva inför den stora Dagen.

• mugglesfan

koko: vad är det för spruta nu igen (vet att du beskrivit olika sprutor med olika tjocka nålar men kommer inte ihåg exakt...)? Ska de plocka ägg el injicera ägg el vad gör de?

Sweet: vilken underbar historia om tankspriddhet - tänk att glömma sin fru. Fnissade högt när jag läste det. Och inte ens reagera när man kommer hem och det är tomt i huset. Fan, vad arg jag skulle ha varit om det var jag som var frun - skilsmässovarning helt klart!

• _koko_

frejis - vad söt du är. :)

muggles - nu är det hormonsprutor för att få igång äggproduktionen igen. i bästa fall betyder det att mina äggstockar (det som är kvar av dem) börjar producera många fina ägg och svettningarna börjar avta. Jag kommer att fortsätta med nässprayen samtidigt för att det inte ska gå för fort.

I värsta fall blir det inga ägg eller så blir jag överstimulerad, och då kan man hamna på sjukhus... Så det är en spännande period jag har framför mig...

Svar på tråden När märker man av det?