• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

morrn morrn i tråden
    orkar eller hinner inte läsa ikapp. Men hoppas ni mår bra.

KUL med barnvagn snartis
    Undrar vilket år man ska hinna titta ut en sån....

Usch jag och maken hade ett litet gräl i morse om avsaknad av tid.
    Det är ALLTID fullt upp...
    Faaan vi hinner inte med någonting alls och blir frustrerade. Vi hinner liksom inte ens umgås med varandra, blri vel kanske så med mycket intressen. Har ni aldrig de problemen?
    Annars...
    Boris har börjat sparka som sjutton. KUL!
    Annars så var jag så extremt ur balans i fredags och skulle hoppa en ny häst som inte riktigt kan det där emd hoppning.
    Vilket resulterade i att fruLlan ramlade av.
    Det ska man vel inte alls göra som gravid. Men sånt händer.
    Faaan jag har nog aldrig hoppat så dåligt i hela mitt liv, och det känns helt oförsvarbart att vara så okoncentrerad när man har en bebis i magen.
    Men men

• Liten med Mindre

Fler som hade en underbar morgon med andra ord.

Svar på din fråga Frullan - jo, vi har alltid ont om tid, massor som inte hinns med, många vänner vi aldrig hinner hälsa på, saker som inte blir gjorda hemma, slöa dagar som aldrig blir av. Fast emellanåt försöker vi prioritera tid med varandra. Något som gör mig än mer frustrerad eftersom det ju då är en massa andra saker jag inte hinner med.

MÅSTE man jobba för att få lön?

• Storasystern

Frullan, det låter inte alls bra det där! Fast nu kan du känna Boris, så jag antar att han protesterar om han blir förbannad! ;)

Hörni som har avklarat inskrivning hos BM och sånt. När man går dit första gången, gör de UL/VUL då så att man får någon klarhet i att allt är OK? Eller måste man be om det speciellt? Japp, jag är orolig idag. Lyckohormonerna från igår har övergivit mig... :(

• BrudSommar2006

FruLlan, det ska väl inte vara någon fara att ramla av men det är ju onödigt, kan du inte be att bara få rida rutinerade hästar nu tiden som är kvar för säkerhets skull.

Själv har jag ju bara fyra veckor kvar att jobba nu och man vet ju aldrig hur man kommer att må så jag vill jobba undan ordentligt nu. Tyvärr går det riktigt dåligt, jag får bara mer och mer jobb, suck. Idag hade jag planerat att få klart både det ena och det andra men istället blir jag tvungen att sitta med en översättning om åderförkalkning och hjärtinfarkt som kommer att ta större delen av dagen och tydligen måste vara klart tills i eftermiddag. Hade jag sett mailet igår eftermiddag när det kom hade jag heller ägnat en del av söndagsvkällen åt det än att behöva stressa nu, morr.

• Snart så....

hej frullis,

Åhhh så skojj att du känner av boris :D :D
    hahahah se om h*n följer kick´n spår och blir sjövild i magen :D

Usch inte bra att trilla av, slog du dig? eller var den en "enkel" avramling?

• Snart så....

Syster, jag hade ju ingen "normal" graviditet i början pga blödningarna så hade ju hunnit med x antal VUL redan innan inskrivningen.
    Tror inte det är standard att få UL/VUL men det beror nog helt på vilken MVC du väljer. Jag skulle dubbelkolla och kräva det om du vill ha det.

• Snart så....

nu börjar det hända saker på jobbet, ska träffa första personen som ev ska ersätta mig på onsdag. Skönt, nu kanske de hinner få in någon istället för mig.

• BrudSommar2006

Storasystern, normalt sett så ingår inte UL vid inskrivningen, det gör man inte förrän runt vecka 18 och de flesta BM har inte heller de resurserna utan man behöver oftast remiss för det. Beroende på vart man går så brukar man få boka privat för att få göra UL tidigare. Jag tycker själv att det var skönt att få göra VUL i vecka 7 för att få se att hjärtat slår och att barnet ligger rätt fast jag fick göra det i samband med att jag blev inlagd och behövde aldrig fundera ut vart jag skulle vända mig.

• BrudSommar2006

Snart så, du har tur som hinner få en vikarie, här har de strulat så dant och inte gillat de personer som har varit här på intervju fast jag har tyckt att någon av dem varit helt OK så nu ska de börja annonsera igen tydligen och jag jobbar i fyra veckor till... värdelöst faktiskt men, men.

• Moppy

Först ett STORT GRATTIS till Izzie!! Så kul! Hur länge är det ni försökt nu igen?

Till Syrran - jag har förstått det som att man brukar skrivas in på MVC från v 10-12 ca. Om man vill göra NUPP/KUBB måste de skriva remiss för detta och det ska göras mellan v 11-14 (rätta mig om jag har fel tjejer!), så helst ska du gå på inskrivning innan detta. Håller med att det är skönt att göra ett VUL/UL innan detta, typ v 7-8. Det kan du boka hos din vanliga gynekolog.

Svar på tråden När märker man av det?