• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Sweet, jag försökte kommentera ditt inlägg, men fastnade i filtret....
    Tror att det var f*cking Åmål som gjorde det... ;) Jag såg den när jag bodde utomlands och fick hemlängtan.

Försökte också svara på frågan om Pergo.
    Jag fick en hög dos för att kolla om jag hade någon ägglossning alls. Och det hade jag! :)
    En lägre dos används för att kicka igång ägglossningen i "rätt" tid, d.v.s. så att cykeln blir ca 28 dagar. Jag gissar att det är den sorten du får!
    Lycka till imorgon på äggledarkollen!

• Lapinette

Sweet - härligt att du kan glädjas över andras graviditeter! Jag känner också glädje för andra och är verkligen rädd över att bli bitter.

Stora syster - vad har du mer besökt i Japan? Själv gillade jag Hiroshima mycket samt självfallet alla de vackra templen och trädgårdarna i Kyoto men även det heliga templet i Ise och den gamla byn Kurashiki är trevliga besök.

Idag blir det en slö och städ/tvätt dag. Skönt att vara hemma och pyssla på söndagar...ja, förutom den där cykelturen som vi ska göra framåt eftermiddagen.

• Vänner-fan

Slänger in ett stort GRATTIS till Izzie jag med!! Kul!!!

Sen vet jag att det var fler saker jag glömde skriva i fredags när jag var så trött, men jag minns inte vad de var nu.
    Iaf, Muggles, så kommer jag skicka ett sms till dig när den lill* ploppat ut!

Ikväll kommer min bror med familj hit med alla grejer vi ska få/få låna. Och det är en hel del. Har dock insett att den där bb-väskan är väldigt svår att packa. Det mesta i den vill jag ha fram tills det är dags. Stödstrumpor, mappen från MVC där jag har en massa annan info också, mina tofflor, värmedyna, gördel, dagbok etc etc. Blir ju bara till att packa ner och upp hela tiden då och så kan man ju inte hålla på om det dröjer fem veckor till.

Jag var förresten på den där barn&baby-mässan igår. Var inte så jättemycket att ha. Mest en massa dyra märkeskläder och väldigt dåliga erbjudaden. Typ Köp 3, betala för 2. Men oftast vill man ju bara ha en grej. Köpte mest lite billiga tidningar och fick lite prover på blöjor etc. Ja ja. Inte så intressant kanske.

Kram

• sweetstreet

Ok Syrran. Tack för info!
    Jag ska få 50 mg om jag kan tyda receptet rätt. Är nog en dos som ska få min ÄL att komma mer regelbundet och korta ner cykeln lite.

Fick du några biverkningar när du åt?

Hoppas du får en bra utflykt! :)

Här är det värsta regndagen idag. Men jag tycker faktikst att det är riktigt skönt!!! Igår var det fint och det är ju så härligt. Men vi ligger verkligen efter med städ och tvått (vi också Lappis!) och för egen del tycker jag det är mycket lättare att ta tag i sådana saker när det är dåligt väder så man inte känner "stress" över att man är inomhus och gör trista saker. För när solen skiner vill man ju helst gå ut.

• sweetstreet

Vänner,
    det räcker kanske med att du lägger alla de saker du senare vill ha i bb-väskan på ett och samma ställe nu. Men så att de ändå är lättåtkomliga. Typ ett skåp, en bänk eller någon hylla? Då vet du ju exakt var allt finns den dag du får bråttom att packa och komma iväg! :)
    Men du slipper leva med i och urpackning i väskan fram tills dess.

Känns som om det oftast aldrig blir sådär superakut att folk inte hinner packa sina grejer innan de ska till BB. Bara man vet var allt finns så man slipper springa runt som yra höns och leta, så går det ju oftast rätt snabbt att packa ner det och få det med sig.

• sweetstreet

Förresten tjejer!! Hur gammal är egentligen tråden nu???
    Är det risk för nedstängning snart eller??
    jag har noll koll på när FruLLan startade denna efter förra stängdes ner. men har för mig att det var i slutet av någon månad. Så det borde ju inte vara dags för nystart förrän tidigast i slutet av denna eller?????

• Lapinette

Sweet - sista förbrukningsdag 30 april så den håller ett tag till.

Annars kan jag meddela (helt OT) att jag faktiskt kommer ihåg hur man cyklar. Har nu varit ute på en helt underbar tur runt Brunnsviken. Den här helgen har verkligen varit helt suverän!

• Victory

Ahh... ont i nacken! Vi har målat taket hela helgen och det känns i kroppen! Imorgon måste vi måla sista varvet men det vill jag inte tänka på just nu. Nu kopplar jag av med lite slötid framför datorn. Men det känns skönt att vi har kommit igång med husrenoveringen!

• Page

Åh, äntligen trillar plusen in! Härligt och otroligt glädjande! Ett enormt grattis Izzie!

Muggles, hehe till din glömska! Tyvärr så gör jag sådana saker för jämnan, utan gravhormoner, då är det inte lika roligt längre!

Vad var det jag sa Lapinette! Det är inga problem att cykla trots låååångt uppehåll. Förresten, vi är fortfarande ganska många kvar som väntar på pluset, så känn dig inte stressad!

FruL och Koko, nu får ni sluta diskutera SRF innan jag döööör av avund!

Sweet, haha, ja, du verkar onekligen lite jobbskadad nu. Men det är dags för semester snart, och en smekmånad till! Lycka till på undersökningen i morgon. Rapportera gärna hur det går med hormonbehandlingen. Symptom för symptom.

Viktory, förstår att du är irriterad, det är så lätt hänt. Försök att bita ihop en liten stund till så får du se att det resulterar i något gott! Vi har förresten också ont i nacken efter målning av tak. Och ont i ryggen av ogräsrensning, men vilken tillfredställelse när man är klar! Hoppas att ni blev nöjda med resultatet (hur blev det?).

Nu är det dags för mig att sova för utomhusarbete får mig verkligen att bli trött. Skönt att jag kan somna snabbt nu så slipper jag ligga och grubbla över ägg och spermier. Min mens är säkert slut i morgon och då måste vi sätta fart att fylla livmodern! Åh, det är en hoppfull månad!

• Storasystern

Morrn morrn! Iallafall är det morgon här. Vi har regn och mer regn idag! Trist!

Sweet - undrar om det inte var 50 mg jag fick?! Tyvärr kan jag ju inte kolla det härifrån, paketet är ju hemma... Iallafall var det biverkningsfritt! Det enda är att jag fick en hysterisk mensvärk gången efter pergon, men det kan ju vara helt orelaterat... *hoppas för din skull* Om du har tur slipper du ju mensen ett bra tag! ;)

Lappis, jag har inte just varit runt så mycket i Japan. Det är lite för dyrt att resa runt tyvärr. Har varit i Kyoto, Kamakura och Nikko, men annars bara runt i Tokyo.
    Tror inte att det blir någon resa till Yokohama idag, det är för trist väder.. Får hitta på något annat idag! :)

Svar på tråden När märker man av det?