• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Jag kan boka söndag, men det kanske är bra att säga ett antal... Hur många blir vi? Ska jag boka för 6 stycken eller?

• viktualia

- hm.... tänk att ni alltid brunchar när jag är i Sthlm men inte kan slita mig från div plikter/möten..... *surar*

• Liten med Mindre

Cicci - boka runda bordet - så får vi väl plats 0-8 personer? :)

Jag ska kolla en extra gång så att det inte blir Falun nästa helg.

• Liten med Mindre

Bäst att kolla så att det inte dyker upp något hus vi vill ha också. På söndag, när ingen av oss kan, fanns det givetvis ett hus som kanske skulle kunna vara något. Med omvisning när vi inte heller kan. :(

Men - det huset hade inneburit mycket arbete, dyr utbyggnad etc. Så det är nog lika gott det.

• BrudSommar2006

Aaajjj, det gjorde jätteont att kolla hur bebisen ligger. Nu vet jag i alla fall att hon ligger med huvudet nedåt, vilket är bra, men är inte fixerad utan fortfarande rörlig, vilket betyder att det finns chans att hon vänder sig igen, hoppas inte. Sedan var det blodsockerprov och hjärtljud som vanligt, inget nytt där. Fast förra gången jag var där så låg jag storleksmässigt lite under medelkurvan och nu låg jag helt plötsligt strax över. Inte så konstigt, jag känner mig hur stor som helst! Det har i alla fall fungerat ganska bra med gördel, har inte alls sammandragningar på samma sätt med den.

Söndagar är vikta till husvisningar för vår del är jag rädd så jag kan nog inte bruncha en söndag.

• Liten med Mindre

BLÄÄÄ - hjärnan vägrar samarbeta. :[ Med bara en halvtimme kvar kunde den väl klämma ur sig lite mer effektivitet??

Har ni andra låtit era motivationer skvallra om att det finns drinkar och sol på Bahamas eller? :?

• mugglesfan

Brudsommar: har du fått gördel? Det visste jag inte. Vad bra att det funkar! Ingen sjukskrivning behövs då eller?
    Har du föfresten fått medicin mot din halsbränna. Jag såg på gravid.se att man kunde fått ett receptfritt som hette Gaviscon.

När man ska skicka in sitt moderskapsintyg (wow - nu är det verkligen på riktigt!), är det bara att hysta in papperet till inläsningscentralen eller? Det verkar så på F-kassans hemsida. Ska man skriva följebrev så blir det ju en rad typ "här kommer mitt moderskapsintyg."

• mugglesfan

Mindre: jag kan inte rå för vad min sug skvallrar med andra sugar om Mkt möjligt att det smitit iväg till Stockholm och spridit ryktet

• Liten med Mindre

Muggles - min stackars motivation får just nu lite yoghurt - så långt ifrån margaritas och piña coladas man kan komma.

Den måste lära sig att vänta till kvällen/helgen med att lata sig! *sagt med bars uppfostrande röst*

Fast nu går jag ju om 15min. :) Trevlig helg alla - förmodligen får jag bråttom snart.

• mugglesfan

Trevlig äggande helg Mindre!

Svar på tråden När märker man av det?