• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

GRATTIS Izzie!!!! Hurra!!!
    Mer detaljer tack!
    Hurra, vad skönt att det går framåt i tråden!

• Izzie

Tack va gulliga ni är!

Jo det känns såklart jättebra! Ganska konstigt dock. Det har inte sjunkit in ännu fast jag känt det på mig i flera dagar. Har haft en annan känsla än vanligt. Varit illamående till och från under veckan, särkilt på kvällarna. Sen har jag haft nyp och dragningar i nedre delen av magen. Har liknat menssmärtor, fast ändå inte riktigt samma. När mensen sedan inte däk upp, eller rättare sagt de där rosa flytningarna som jag annars alltid får, anade jag definitivt ugglor i mossen. Var på Salem-konserten i Göteborg och drack mitt sista glas rödvin strax innan. Så fort jag kom hem igår tog jag ett test, maken stod nämligen beredd med grillen och ett glas vin :) Jag hade först tänkt att göra testet på lördagmorgonen, men såg ingen anledning att vänta... Och mycket riktigt, plusset dök upp i rutan :D

• Izzie

Lite typiskt ändå. Var inne på familjeliv igår och kollade prel bf-datum och fick 21-22 dec :)

• Izzie

Sedan pratade jag med mina chefer i torsdags och blev mer el mindre erbjuden en riktigt stor tjänst. Helt plötsligt blwv jag skitsugen på att hoppa på det erbjudandet... Som sagt, snacka om ketchupeffekt! :D

• Storasystern

Izzie, det blir julklappsbebisar för oss! Beräknad till 16/12 ca enl. niomånader... Nåja, det blir en kalas-julklapp! :)

• Izzie

Ja, verkligen! Kul att vi är så nära varandra!

• Storasystern

Vi får väl dra barnvagnar i vårsolen nästa år om allt går vägen! *orolig*

• Storasystern

Hallååååå! Är det någon däääär???

Det är trist att jobba helger... :(

Å jag är inte alls lika bra som Sweetan på att hålla monologer, så det äe väl bäst att jag går och gör något annat... Lite nytta kanske! ;)

• BrudSommar2006

Muggles, tur att du fick tillbaka din påse, hade varit trist annars! Det känns som en sådan där typisk grej som jag skulle kunna göra annars, jag börjar känna mig mer än vanligt förvirrad nu.

Jag tror att det blir jättemysigt med decemberbebis, sitta och amma med levande ljus och få fikat serverat! Det är ju den tiden på året då man vill hålla sig hemma i alla fall och sedan är det kanske dags för sittvagn när solen och värmen kommer.

• sweetstreet

ÅÅÅÅÅÅÅ GRAAAAATTIS Izzie!!!!!!! :) :) :) :) :)

Blir såå glad!!!

Har hållit på och läst ikapp tråden och det tog sin lilla tid ;)

Kom ju hem från min "jobbretreat" igår ih var minst sagt t-r-ö-t-t.... zzzzzzz
    Inte alltför många timmars sömn oh en hel del alkohol, hehe. Men idag är jag klart piggare! :)

Härligt med plussen som plötsligt kommer fygande! :) Jag hoppas självklart på att denna våg av plus kommer att dra med sig oss andra här också så att även vi fr simma runt i plusströmmarna!

Och det där med bebis i december. Jag har faktiskt ALDRIG riktigt förtstått VARFÖR man INTE vill ha barn då????????
    Himmel!!! Varför är vi svenskar så enormt "kalenderfixerade" att man försöker planera in barnen efter kalenderhögtider?!?! Typ, inget barn på jul för det är inte bra. Inget vid midsommar för det är inte heller bra. bla bla bla...

Tycker som Brudsommar att det verkar jättemysigt med en deemberbebis eftersom det då annars ändå inte är något direkt gå ut väder. Så att få stanna hemma oh amma till adventskalendern är väl supermysigt?

Och min man t ex är född i november, vilket också verkar vara en månad folk gärna "undeviker" att få barn. Varför? Vet inte, kasnke att det är så mörkt och trist då?? Men han sa iallafall att han alltid gillat att fylla år då eftersom det annars är den tråkigaste månaden på året. Så då har man iallafall något att se fram emot! Oh Page var ju tydligen decemberbarn och älskade att ha födelsedag och jul samma månad!

Shit det var flera dagar sedan jag var in på tråden oh det märks visst.... ;)

Svar på tråden När märker man av det?