• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Syrran,
    måste du jobba mycket helg nu när du är i Japan???

Hm, jag är skitknäpp.
    För detta är min första lediga helg på länge. Och självklart är jag jätteglad för det och det känns såååååå lyxigt! Som semster!!! ;) MEN nu när man vant sig vid att jobba helger så känner jag att jag plötsligt inte alls kommer att få så myket gjort på jobbet för det är verkligen annorlunda när man planerar sitt arbete för 7 dagar istället för 5 dagar i veckan. Och då fik jag plötsligt stress över att 5 dagar i veckan är alldeles för lite....
    KNÄPP det är jag det.

Försöker lugna ner mig med att man faktiskt inte skulle fått så jättemycket gjort trots allt för man blir så utarbetad när man jobbar varenda dag.

• sweetstreet

Mugglan!
    :D :D :D

Skrattade åt ditt påsäventyr!

Det värsta är att själv kan jag vara sådär tankspridd TROTS att jag INTE är gravid!!!!!! :o :o :o :o :o

Så hur ska det gå den dagen man har gravidhormoner i kroppen???? Huh! Vågar inte tänka på det...

Men den mest tankspridda person jag någonsin träffat var en kille jag pluggade med en kurs på universitetet. Hn var verkligen sjukligt tankspridd. Han berättade att han t o m glömt sin fru (!) när de julhandlade. De bodde en bra bit utanför stan och tog bilen dit för det gå bara typ 2 bussar per dag där de bor. Sedan skulle de handla i olika affärer och ses på eftermiddaegn vid p-platsen. Men han handlade sina grejer och gick till bilen o körd hem. Han sa att han tyckte det var konstigt att hon inte var hemma när han kom hem, men ändå trillade inte polletten ner. Så han tänkte att "hon kommer väl snart" oh funderade inte mer på det. På kvällen kom hon sedan arg som jag vet inte vad (vem skulle inte varit det?!?!?!). Hon hade väntat vid parkeringen i typ 1,5 timmar och sedan gått en runda till på stan och sedan väntat ytterligare ca 40 minuter innna hon gett upp och gått tilll busshållplatsen. Men bussen gick ju som sagt inte så ofta så hon fick vänta där ett bra tag också.

Han glömde tydligen frugan en annan gång också när de skulle till hennes (!) föräldrar på middag. Haha!!! :D Ja han var verkligen för skön.... Han måste verkligen ha haft något fel i sin hjärna för SÅ tankspridd är ju inte ens "normalt" att vara?! :o

Jaja, har ingen aning om ifall de fortfarnde är gifta???? :o ;)

• Lapinette

GRATTIS Izzie!!! Helt otroligt! Först inget, sen inget och nu har vi hela 3 pluss i år. Jag tänkte faktiskt på dig när vi satt i bilen, att jag skulle gå in och kolla hur det hade gått.

Är det någon förutom jag som BIMar i nästa vecka. Inte många av oss kvar nu.... .

• Lapinette

Sweet - jag har hört om en familj som varit och storhandlat (tror det var i Frankrike)och sen glömt sina barn. Det händer nog lite då och då...kanske inte att man glömmer alla men någon här och där .

• Liten med Mindre

Grattis grattis grattis Izzie!!!

:D :D

Så härligt när trådplussen börjar regna in. :)

Vi vill ju gärna ha mer metodbeskrivningar än att du mått lite illa. ;)

Tyvärr mår min kompis lite illa också, och det är inte barn. Vi skulle gått på stan och shoppa hela dagen när hon nu är i stan, men efter massagen fick vi åka hem. Får se om hon kryat på sig efter en tupplur så att det kan bli lite middag. Annars får det bli tv-kväll istället. Så där kul när båda laddat för vin och mat.

Men jag blev i alla fall laddad igår innan maken laddade andra vapen. Hoppas att någon liten simmare hittade rätt - för igår kändes verkligen ÄL för första gången på länge. Ont i äggisarna.

Hoppas få rida på plusvågen.

Trevlig helg alla!

• Izzie

Tack alla! Ni är för härliga som bryr er så!

Det känns verkligen jättekonstigt, så abstrakt på nåt vis. När jag var på ica tidigare idag smög jag åt mig en gravid-tidning och kollade noga runt omkring mig så att ingen jobbarkompis stod och lurade någonstans :) Väl hemma kändes det som jag satt och planerade åt någon annan när jag bläddrade genom tidningen och kollade allt ifrån namnförslag till barnvagnar och gravidkläder... Som sagt, det kommer nog ta ett tag innan detta sjunkit in. Planerar dessutom att vara extra hemlig eftersom det är så mycket som händer på jobbet just nu. Vet varken ut eller in när det gäller jobbet, men jag har bestämt mig för att ligga lågt och invänta vad som händer. JAG tänker inte vara den som styr händelserna där den här gången. Dessutom kan man ju inte vara helt säker på att det går vägen heller, MF är ju vanliga tyvärr. Fast jag känner mig än så länge inte så orolig. Nu har jag äntligen blivit gravid och tänker glädja mig åt detta, oron ska jag försöka lägga åt sidan.

• Izzie

Muggles - Åh vad jag känner igen mig! I julas gjorde jag exakt samma sak. Var och handlade en massa julklappar och spenderade en halv förmögenhet på Bokia där jag köpte massor av böcker, cd-böcker och pocketar att ge bort i julklapp. Bokia var första affären jag var inne i, och sedan gick jag verkligen i varenda butik i hela staden där jag bor, och när jag sedan upptäcker att den stora påsen från bokia saknas när jag lastar ur bilen får jag panik. Butikerna har hunnit stänga så jag hinner inte ringa samma dag. Fy vad jag kände mig klantig. Var tom så patetisk att jag grät en skvätt på kvällen när jag tänkte på alla förlorade pengar :) Dagen efter ringde jag runt till alla butiker jag varit i, och tro det eller ej, i en butik fick jag napp! Jag kände mig som jag vunnit på lotto! :) SÅ jag förstår precis Muggles! Skönt att du fick tillbaka din påse!

Sweet - Du verkar har blivit alldeles jobbskadad! Se nu till att koppla av lite! ;) Du kommer att hinna med allt ska du se!

Lapinette - Håller tummarna för dig nästa vecka! Hoppas verkligen att vi alla i tråden drabbats av ny härlig plusvåg! Jag tänker mig att vi kan göra vågen som man gör i arenor, och nu har jag tagit vid från Storasyster och skickar vidare till dig Lappis! :)

• Izzie

Mindre - Trist med din utekväll! Hoppas din kompis piggnar till...
    Jasså, du tycker att jag var lite snål i mina symptombeskrivningar ;)
    Hmmm, måste tänka.
    Fick ett litet miniutbrott på en av mina bästqa vänner när vi pratade barn i allmänhet och när hon frågade mig om jag var gravid. Till svar fräste jag att var så inihelvetestrött på frågan och att "om det händer något så berättar jag det, så tills vidare kan folk knipa käft". Oops! Har haft lite dåligt samvete. Jag som brukar vara lugn annars. Stackarn. Jag får be om ursäkt sen. Ok, vi kan lägga till lite humörsvängningar till listan då. :) Annars har jag känt mig väldigt trött. Gäspat i tid och otid och gått och lagt mig jättetidigt på kvällarna. Var och tränade ett powerstep-pass och kände mig mer död än levande efteråt. Inte helt likt mig. Sen det berömda illamåendet då. Framförallt kvällarna efter jag har ätit. Mornarna har varit helt ok. Magen har varit lite lustig, så det kan vi oxå lägga till listan. Sedan det mest påtagliga, alla dragningar, stickningar och nyp i nedre delen av magen. Med andra ord: humörsvängningar, trötthet, illamående, orolig mage, nyp och stickningar i tjejmagen.
    Bättre? ;)

• Izzie

Kan oxå tillägga att jag denna månad inte tagit till några "hjälpmedel" alls. Inga ÄL-stickor, inget bisolvon eller RR. Tror att jag hade böj på fredagen men vet ej säkert. Hade sex ons, tor och lör.

• Izzie

nä nu är det slut på monologen! Hockey-finalen är slut på tvn, så nu kanske jag kan få tillbaka min man! Ha en bra kväll alla!
    Kramar!

Svar på tråden När märker man av det?