• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Hejsan hoppsan!

Grattis Izzie till plusset!!!!
    Äntligen!

Här har vi haft en underbar helg i solen jag och maken, promenerat runt och ätit lunch, fikat och träffat vänner. I går plockade jag nässlor på Djurgården, så nu så blir det nässelsoppa flera omgångar i höst!

Grattis till vagnen Snartis... Fun är en bra vagn med, visste inte att det var så stor viktskillnad! + & - med allt!

Frullan, din galning har du tillat av pållen! Akta dig och boris nu... fostervattnet skyddar bäst i början, men ju längre tiden går destum tightare blir det i magen!

Jag börjar på vattengympa för gravida 11 maj, ska bli skönt!
    Sen ska jag vara med i en 'provning' i kungsan på fredag med Vi Föräldrar, ska prova alkoholhaltiga drycker! KUL!

Nu håller jag tummarna för Mindre, denna gången tror jag att ni lyckades!
    Lappis: Inga symtpom hos dig????

På onsdag ska jag till BM igen... hoppas både vikten och järnvärderna har gått upp.
    Ju bättre man mår psykiskt och fyskiskt ju bättre går ju förlossnignen!

Vi ska få låna en bilbarnstol (som det verkar) av kompisar till oss. Deras son föddes förra året i juli och de har bara haft den stolen typ 8 ggr, så de sa att vi kunde ta den! Perfekt! Sparar man lite pengar på det.

Är så omotiverad och trött... skönt att man verkligen har något att skylla på!
    Jag ska minsann passa på att skylla på graviditeten så mycket jag kan under de närmaste 3 månaderna! Det är ju inte så ofta man verkligen har något legitimt att göra det på!

KRAM TILL ER ALLA!

• Moppy

Var förresten hos min gyn imorse. Var ju bara på snabbt rutin UL förra veckan där de inte mätte hur långt gången jag var, så ville gå och göra en grundlig check hos min gynekolog också. Allt såg bra ut, verkade ha växt sedan förra veckan, är enligt honom redan i v 9. I och med att allt ser normalt ut och man sett att hjärtat tickar så menar han att MF risken gått ner til 5%. Fast det vet man ju aldrig...

Förresten - ni som mått illa i samband med måltider, har ni några tips vad som funkar att äta? Jag tycker allt är äckligt just nu, och äter de mest konstiga saker, verkligen inte sånt som är "bra" att äta. Det enda jag är sugen på är skräpmat typ pizza, korv etc. Suck! Varje måltid är en kamp, typ "ok jag vill inte äta, mår så illa men måste, vad kan jag tänkas kunan trycka i mig..." Om ni har några tips på vad ni åt när ni var illamående vore det super!

• Storasystern

Tack för alla svaren. Mitt "problem" är förståss att jag är i Japan och inte kan gå på inskrivning förrän v. 10 (har fått tid den 14/5). Det får helt enkelt gå bra till dess! Ska försöka boka in ett UL samtidigt som inskrivningen, det vore skönt att veta att allt rä OK som sagt...

Moppy, hur går det för dig med illamåendet? Bättre? Vilken vecka är du i?

Är det förresten någon här som har varit hos barnmorskorna i gamla stan? Eller är det någon som har några andra rekommendationer?

• Moppy

Storasystern - jag är som sagt i v 9 (8+1. Mår framförallt illa runt måltider
    , innan och efter lunch, och på kvällar och när jag ska sova. ÄR faktiskt skitjobbigt. Känner mig konstant bakis (det har jag varit nog i mitt liv :D). Dessutom vaknar jag mitt i natten av att jag är illamående/hungrig och måste gå upp och käka lite. Sedan ligger jag sömnlös ett tag. Inte kul!

• Liten med Mindre

Storasystern - jag var på undersökning hos barnmorskorna i gamla stan i höstas, jättetrevlig BM som tog hand om mig. Sen var jag hos gynekologerna i gamla stan för undersökningen i mars, och där var de trevliga med.

• nu är jag fruL

japp nu har man ramlat av pållen
    såååå typiskt

har inte ramlat v i hoppning på.... åratal. Ja förutom när stiglädreat brast i terrängen för nåt år sedan...

Snartis: det var en väldigt lugn och sansad avglidning.... hamnade på rumpan utan problem. Det enda var att jag stukade ett par fingrar eftersom jag skulle hålla kvar tyglarna...

Klantigt som FAAAAN och det hela stör mig så jävarns mycket.

Nu måste jag boka in mer hoppning så jag får lite lyckad hoppning innan det är dags att sluta rida...

jag vill också köpa vagn!!!!!

cicci: hejsan gumman låter som en kanon helg! Faaaaan vad mysigt. Vi har ijuförsig också haft en toppenhelg, men med besök hela helgen så vi har inte fått egen tid...

Vad är det för provning? låter helkul. Är det avsett för gravida?

Izze GRATTIS!!!! Glömde det sorry. Hur länge har ni hållit på??? Såg att du inte ens berättat hur gammal du är osv. Sånt måste man bjussa på!!!!!!!!!!!

• Storasystern

Moppy, det låter verkligen skitjobbigt! Hoppas att ajg klarar mig från det värsta, iallafall om jag ska klara av att jobba här...
    När började det? (så jag vet när jag ska börja oroa mig! ;) )

• BrudSommar2006

Moppy, när det var som värst för mig var hamburgare och pizza typ det enda jag fick i mig vilket är lustigt eftersom jag inte tycker att sånt är jättegott i vanliga fall. Tycker fortfarande att du ska gå och be att få något utskrivet hos din vanliga läkare, typ Lergigan, det finns ju hjälp att få så det finns ju ingen anledning att gå runt och må illa i onödan känns det som. Annars har jag för mig att kex, bananer, rostat bröd utan pålägg och makaroner med lite ketchup också gick ner när det var som värst för mig.

Lyssna inte på mig förresten, jag lyckades ju inte äta tillräckligt innan jag fick tabletter och fick ju dåliga värden och allt.

• Bröllopstokiig

Moppy: Förra gången jag var gravid, då mådde jag illa (väntade 2). Då åt jag faktiskt sallad, filmjölk och sådant som gjorde att det var lite lättare i magen! Funkade jätte bra.
    Sen kan man äta allt! Om du vill ha Pizza eller korv, så ät det! Bättre än inget och jag tycker det är helt ok mat!

• BrudSommar2006

Cicci, kollar din BM järnvärdet varje gång? Det var länge sedan nu som jag fick ett värde så egentligen har jag ju ingen aning om det har fungerat med järntabletterna. Blodsockret verkar vara det som kollas varje gång annars.

Svar på tråden När märker man av det?