• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Sprutan med den stora nålen är förresten den sista sprutan, den jag tar när jag vet att det finns ägg och den som ska få dem att mogna det lilla sista så de kan plockas sen.

• vårbrud2008

koko
    Tack så mycket!
    Jo, det börjar kännas mycket bättre och det känns så skönt. Vill verkligen inte må dåligt och jag vill kunna njuta av denna tiden med sonen och blivande maken.
    Hoppas dock ändå på att ett syskon kommer inom snar framtid. Kan inte riktigt släppa den tanken.

• Frejis

Koko - hoppas att det blir många fina ägg så att du slipper genomgå nedregleringen en gång till.

Finns det inget sätt att kolla om man håller på att bli överstimulerad innan det händer alltför dumma saker?

• mugglesfan

koko: jädrar vad spännande - hoppas att det funkar! Vilken resa du går igenom!!! (kan man "gå igenom en resa"? )

• Liten med Mindre

Nu tänker jag, trots gräsligt inaktiv dag, gå hem och se om jag kan bli gladare av att jobba i tvättstugan.

Trevlig kväll!

• sweetstreet

Oj Mindre!
    Nu missade jag nog dig.
    Tänkte skika lite kramar för det känns som om du behöver det.... :)

Jaja, skickar dem iallafall.

• sweetstreet

Koko,

Hm? Jag har nog ändå inte riktigt fattat själva "gången" med alla sprutor etc. ÄR det nu på torsdag de börjar själva aktiveringen av ÄL?? Och sedan nästa torsdag ska de kolla om du utvecklat ägg oh hur många??

När är det isåfall dags att plocka (om allt ser bra ut)?

Jag kommer självklart göra Frejis sällskap och hålla tummarna redan nu åp torsdag för att de ska vara som bäst nästa vecka för den "riktiga" tumhållningen!! :)

• sweetstreet

Frejis,

tycker du verkar så positiv trots att du inte fick ett helt positivt svar i Uppsala! Beundrar din styrka att se framåt trots svårigheter och int gräva ner dig.

Själv känner jag mig verkligen fisfeg eftersom jag sitter här oh stressar upp mig för den enkla lilla kollen idag. Fy! Men jag känner att jag verkligen verkligen hatar när man ska göra något medicinskt ingrepp som man har noll koll på!!!!! Alltså självklart vet jag vad de ska göra "teoretiskt" men just detta att man inte har någon aning om hur det kommer kännas eller vara gör att jag bara får massa knäppa tankar i huvudet.

Ush! Känner mig som en lipig 5-åring.
    T o m mannen sa igår att han verkligen märkte på mitt humör att jag verkade nervös. :(

• sweetstreet

Snartis

Grattis till vagnsinköpet! Skoj!!!!! :) Måste kännas mer oh mer "på riktigt" nu när ni har vagn och du inte längre ser dina fötter ;) :D :D :D

Förresten,grattis till syskonbarnet också! Tror jag glöde skriva det förut.

• _koko_

Det är klart du är nervös, sweet, vore konstigt annars. Men det kommer gå bra, som frejis sa, det är ju över på ett kick! Själv fick jag ju göra det nedsövd, så jag kan inte bidra med några erfarenheter. :D

Om allt går på räls (vore ju väldigt konstigt när det finns så många om...) blir det äggplock om drygt två veckor och återförande två dagar efter det. GULP!!!! Herregud, jag blir nästan lite tårögd, är vi redan där? Känns som nyss jag skulle in på sös...

Svar på tråden När märker man av det?