• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Så - chansen finns fortfarande att spåtanten har rätt?! Spännande!

Fast det är ju trist om du redan har tydliga menskänningar förstås. :(

• mugglesfan

Tillbaka från nyckelhämtningen. Kändes mäktigt att låsa upp för första gången. Vi var och satte på frysen/kylen och ikväll åker vi dit med våra blommor, frysmaten och lite annat som är besvärligt för flyttgubbarna. De kommer ju inte förrän på onsdag när eg flytten sker men vi vill flytta NU!

Det såg jättefint ut och jag är görsketanöjd på äkta göteborgska! Speciellt med köket/badrummet och det är det "dyra" - resten blir jättefint också när möbler och textilier kommer på plats. Just nu är det mest tomma vita rum...

Efteråt gick vi och åt lunch på ett café i Majorna, satt ute och tittade på alla barnlediga som gjorde oss sällskap (många pappor faktiskt). Majorna är som Göteborgs Söder ung för er som inte vet, det blir skitmysigt att flytta tillbaka dit igen (har bott där förut och alltid längtat tillbaka).

Grattis Lili!!! Vad kul att höra att det kan komma plus efter ett år också (det vet man ju men man kan ju misströsta ibland om det tar lång tid). Skönt för en del här i tråden att höra tror jag.

Lappis: brukar bli öm vid mens ja - men kändes det verkligen på samma sätt? Att bli öm är väl inte samma sak som att vakna av att det gör ont? Stack det till? För så kändes det i mitt bröst innan jag plussade... Håller båda mina tummar för dig!!!

• mugglesfan

Apropå att vakna på natten: i natt råkade jag nog lägga mig lite för mkt på magen för det började bånka som 17 i magen så att jag vaknade. Jag fick justera mig lite och då slutade det. Det var ung som "hallå morsan, det blev trångt här!"

Min mage har också börjat växa till sig ordentligt. Får ständiga komplimanger om att jag ser så fin ut med min gravidmage och mina "bomber"

Vad kul att det äntligen kommer lite fler plus!!! Nu vill jag se Lappis, Sweet och Mindre i nästa plus-skara!!! (Hoppas jag inte glömt ngn...)

• mugglesfan

Komplimanger av mannen därhemma alltså - knappast av kreti och pleta ha ha

Jag firade förresten den fina lägenheten och det fina vädret med en glass och en inredningstidning - jädrars vad jag är sugen på att inreda med nytt nu!!!

• BrudSommar2006

Kan någon hjälpa mig, har en arbetskamrat som är lite över 30 år nu och som börjar bli nervös för att bli för gammal för det här med barn och som har en fyra år yngre sambo som inte tycker att det är dags på långa vägar än eftersom han tror att hon hittar på det här med att det blir svårare att bli gravid och förhjöd missfallsrisk och allt det där. Hon trodde att jag kanske hade dykt på någon bra information hon kan skriva ut och sätta i händerna på honom. Jag vet ju att jag läst om sådant på flera ställen men nu när jag ska hjälpa till så hittar jag inget bra. Kan någon hjälpa mig?

• Liten med Mindre

Brudsommar - du har den här tråden:

brollopstorget.se/Forum-1-13/m2227168.html

Men den innehåller ju som vanligt en massa BT-hysteri blandat med sansade inlägg.

Vet inte om det finns någon sida på alla gravid-vill ha barn-sajter som tar upp det där med ålder.

Mysko kille förresten. Har han verkligen missat att klockan tickar snabbare för tjejer än för killar?

• BrudSommar2006

Han är engelsman, tydligen har de sämre koll påstår hon. I alla fall har han dålig koll.

Nåväl, den där länken var ju jättebra, där fanns ett inlägg med fyra externa länkar som jag kopierade.

Tack! Här finns visst alltid hjälp att få.

• Lapinette

Muggles - numera köper jag inredningstidningar, för ett år sedan var det bara bröllopstidningar. Mannen skakar på huvudet och får titta på bilder hit och dit. Jag pratade med vår badrumskille i fredags och halvt bestämde renovering av badrum i aug/september (direkt efter hans semester). Ska nu även få förslag på en hantverkare som ska sänka vårt tak i vardagsrummet och lägga in spots. Kan inte ena oss om några lampor där inne och spots är så himla mysigt.

Mindre - har inga menskänningar än...förutom våtmark och finnar på hakan...och ja det där med bröstet i natt. Om det nu var menskänning.

• Frejis

Hej på er tjejer!

Frullan, har du trillat av hästen? Oooppsan, hoppas att Boris mår bra. Det låter bra att h*n sparkar loss i magen, det måste vara kul!

Brudsommar - hoppas att ni hittar huset! Snart! :)

Snartis - kul med barnvagnen, ett bra och viktigt köp.

Nu har vi varit i Uppsala. Det visade sig att påskägget är tomt, dvs att det inte blev något i Rom. Inte så konstigt, jag trodde inte på det heller. Vi har iaf bestämt oss för att göra insemination redan i maj, om det nu funkar med tider etc. Får göra det tre gången och om det inte funkar går vi vidare med ivf, vilket förmodligen blir någon gång i oktober november. Jag tror att vi kommer att behöva göra det, tyvärr. Intuition :(

Sedan sade gynläkaren som var väldigt sympatisk att chanserna att lyckas på egen hand när man har försökt i 12-18 mån och inga fel ha hittats är väldigt små. Det var ju uppmuntrande - NOT! men jag tar hellre fakta än försök som leder ingenstans. Nej, nu gör vi det vi ska och när det inte funkar får vi skaffa en hundfarm (älskar hundar) och ett sommarhus på landet medan vi väntar i kön för att adoptera. Nice - och så får jag börja ta lektioner i ridning också. Ridning på hästar dock, de är så fina.

• Frejis

Lappinette - har det hänt förut att du vaknat mitt i natten av att ha ont i brösten eller är det någonting nytt? Håller tummarna!

Svar på tråden När märker man av det?