Apropå tankspriddhet så är jag otroligt tankspridd även i vanliga - ogravida - fall. I somras, några dagar efter bröllopet,
glömde jag min handväska på Wettergrens. Vi hade handlat en bok i födelsedagspresent och när jag skulle slå in den så ställde jag
min handvästa på golvet nedanför inslagningsdisken. Sedan tog jag påsen med presenten och vi gick till bilen. Väl där kom jag på att
"shit, min handväska!". ÅNGEST. Alla bankkort, mobil, nycklar, allt låg ju där i... Mannen fick spurta in i affären (för jag hade inte skor
som gick att springa fort i, på mig) och som tur var hade ngn sett handväskan och lämnat in den i kassan. Snälla människor!!! Allt var
kvar, tom pengarna...
Två ggr har jag dessutom glömt mitt Visakort på ett favvoställe (Sjöbaren). Man lämnar fram sitt kort och får tillbaka en slip
att skriva på. Och sedan går man därifrån utan att notera att man inte fått tillbaka kortet... Båda ggr har jag fått tillbaka det...
Kanske skulle gå med i www.tankspridd.se/???
Sweet: lycka till idag på äggledarkollen!!!
StoraSyrran: det är väldigt olika hur de gör UL - hos vissa görs det som rutin vid inskrivningen. Hos andra endast "stora" UL:et runt v18.
Jag har ju gjort 4 st; ett när blodprov till KUB togs, bara för att se att barnet levde (v9), ett VUL vid inskrivningen hos min vanliga MVC
(v12), NUPP-testet (v13) och det stora i v20.
Nu ska jag snart iväg och hämta nycklarna till lägenheten. Vi har packat hela helgen och är nästan klara. Tyvärr hann vi inte njuta av
det fina vädret så mkt men det blir väl fler fina dagar - och då har vi balkong!!!