• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Apropå tankspriddhet så är jag otroligt tankspridd även i vanliga - ogravida - fall. I somras, några dagar efter bröllopet,
    glömde jag min handväska på Wettergrens. Vi hade handlat en bok i födelsedagspresent och när jag skulle slå in den så ställde jag
    min handvästa på golvet nedanför inslagningsdisken. Sedan tog jag påsen med presenten och vi gick till bilen. Väl där kom jag på att
    "shit, min handväska!". ÅNGEST. Alla bankkort, mobil, nycklar, allt låg ju där i... Mannen fick spurta in i affären (för jag hade inte skor
    som gick att springa fort i, på mig) och som tur var hade ngn sett handväskan och lämnat in den i kassan. Snälla människor!!! Allt var
    kvar, tom pengarna...

Två ggr har jag dessutom glömt mitt Visakort på ett favvoställe (Sjöbaren). Man lämnar fram sitt kort och får tillbaka en slip
    att skriva på. Och sedan går man därifrån utan att notera att man inte fått tillbaka kortet... Båda ggr har jag fått tillbaka det...

Kanske skulle gå med i www.tankspridd.se/???

Sweet: lycka till idag på äggledarkollen!!!

StoraSyrran: det är väldigt olika hur de gör UL - hos vissa görs det som rutin vid inskrivningen. Hos andra endast "stora" UL:et runt v18.
    Jag har ju gjort 4 st; ett när blodprov till KUB togs, bara för att se att barnet levde (v9), ett VUL vid inskrivningen hos min vanliga MVC
    (v12), NUPP-testet (v13) och det stora i v20.

Nu ska jag snart iväg och hämta nycklarna till lägenheten. Vi har packat hela helgen och är nästan klara. Tyvärr hann vi inte njuta av
    det fina vädret så mkt men det blir väl fler fina dagar - och då har vi balkong!!!

• Bröllopstokiig

Brudsommar: Ja, min barnmorska kolla varje gång järnvärdet på mig. För det har nog inte varit på topp. Sen tar hon blodtrycket med, för det var inte heller bra... hade 100/50 och 90/60... tycker inte det var så farligt, men det tyckte tydligen hon...

Frullan: Skitskoj, ska du med på fredag på provnignen? Prova icke-alkoholhaltiga produkter för tidningen Vi Föräldrar. För gravida!

• mugglesfan

Om ni tycker det ser konstigt ut med alla radbrytningar så har jag skrivit i notepad medans jag läst ikapp för att inte glömma svara på grejer så då blir det lite skumt när man klipper in det sedan

• Moppy

tack för tipsen tjejer. får väl bara hålla ut. än så länge funkar det ok, så jag behöver inga läkemedel ännu, och jag räknar med att det släpper om 2-4 veckor.

syrran - mitt illmående kom i v 7, innan dess kände jag mig helt ok.

• Lili 2006

Hej,
    Nu gör jag come-back i tråden! Har varit en smygis ett tag på grund av deppressioner, mycket på jobbet och annat!
    Vet inte om ni minns mig,
    bor i västra sverige, 31 år gammal och har försökt sen MAJ 2006!
    NU HAR VI ÄNTLIGEN PLUSSAT!
    Symptom:
    Hade bim 13 april, men maken lade märke till att brösten var svullna redan 5 april! Ca 6 april hade jag lite ont och hade en liten blödning. Det kändes ganska definitivt när de vanligtvis rosaaktiga flytningarna innan BIM uteblev.
    Redan vid ägglossning så kändes det som att det var en fjäder eller nåt som liksom "fjongade till" på natten då vi hade haft sex ett par timmar tidigare.
    Tillverkningsprocessen bestod av ett ganska tufft program, dvs sex 5 dagar i rad inklusive ÄL-dagen.

Så tjejer - med detta vill jag muntra upp och säga att det går fastän man har försökt länge!
    Är så lycklig nu! Ytterligare en liten decemberbebis!

• nu är jag fruL

cicci: Hmmmmm ser lite svårt ut på fredag tyvvär. Har tjänsteresor inplanerade....
    Men jag skall kolla. Låter ju super mysigt i solen.
    Som sagt återkommer emd om jag kan...

Nu är jag så hungrig så att jag snart svimmar.... Men har lunchmöte så jag kan inte äta än...

moppy: men om du vill ha pizza och hamburgare är det vel det du ska äta. Det är vel huvudsaken att du äter något eller hur?

ta lite vitaminer till så blir allt kanon. Hoppas dock att illamåendet går över.

• Lapinette

Rapport från Lappis - inga sympton förutom att jag vaknade i natt av att det gjorde ont i ena bröstet. Brukar få ömma bröst vid mens...den kommer nog på onsdag/torsdag ska ni se.

• Bröllopstokiig

Nej Lappis!
    Du är gravid!

• nu är jag fruL

hejsan lappis
    Hoppas dock som sjutton att det inte är mens som skapar det onda....
    Jag vill ha ett kaninpluss

näe nu ska jag börja släpa mig mog trappen för att gå på lunch.
    Känner mig som jag svultit i 7 år nu, trots att jag klämde två bananer för en halvtimme sen.
    Jääääklr vad Boris gör att jag måste äta mycket

Tack boris
    för jag gillar att ära
    ha ha ha

• Liten med Mindre

Grattis Lili!

Vad skönt att ni fick till det till "årsdagen".

Hoppas verkligen att det händer oss alla här inne nu. Lite hoppfull blir jag ju i alla fall.

Svar på tråden När märker man av det?