• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Ingen hockeykväll här men väl middag med ett par som har en son som snart är två år m a o de går hem ganska så tidigt. Så nu sitter jag här ganska så på kanelen och kollar in BT med mannen bredvid mig på franska chatsidan om Alfa Romeo . Ha, ha, vilket par vi är.

Vi har haft en underbar dag ute iskogen och imorgon börjar min cykelpremiär. Gällande bebisar så har vi både tränat på att göra dem samt tagit hand om den där 2 åringen som velat första allt i sin väg i vår lägenhet. Tjejer, är ni verkligen säkra på att ni vill ha ett litet monster som atar allt som står i hans räckvid och sen flyttar det/alt. slänger det på golvet?

• Storasystern

Lapinette - cykelpremiär, som på tvåhjuling?? ;)

Nä, visst undrar man ibland om det där med barn verkligen är en bra idé när man ser kompisarnas små monster. Jag tror att grejen är att man gillar sina egna... :)

Sweet - jag jobbar alla dagar när jag är i Japan. Det är mest effektivt så. Varje exp. tar 5 dagar och för att kunna överlappa dem startar jag ett nytt varannan dag ungefär. Det är alltså lite komplicerat att ta en dag ledigt, och man måste "ligga rätt" i experimenten.
    Men jag har nog fått min lilla dos av grav-hormoner för allt bara är. Jag är inte ens speciellt irriterad på att jag måste vara här just nu. Och det är märkligt.

• sweetstreet

Haha Syrran! :) Det låter ju bra. Att du inte känner dig irriterad menar jag!!! :)

Undrar lite mer om dina hormoner du fick. Pergo va??
    Vad var det egentligen de skulle göra med din cykel? Skulle pergon korta ner cykeln eller skulle den få dig att släppa mer ägg??

Jag vet hur det är när man planerar sådana experiment. Kör en hel del Southerns och de tar ju också 5 dagar så då brukar jag ofta starta nya varannan eller var tredje dag. Så det liksom flyter på.

• sweetstreet

Lappis,
    blir såååååååå avis på dig och din cykel. Och nu menar jag den du ska testa i parken snart! ;)

Saknar verkligen min cykel. Lämnade den i Stockholm eftgersom man inte har någon användning för den här i NYC: Skulle aldrig våga mig ut i den här trafiken på cykel. hu!
    Men i Stockholm cyklade jag mycket. Till och från jobbet varje dag. Superhärligt tycker jag! :) Och ett bra sätt att få daglig motion utan att behöva "tänka" på det! :) jag blir alltid så glad av att cykla också! Så nu när det är vårväder så drar det mycket i cykelmusklerna....

Härligt med ny cykel också!!
    Fast jag tyckte nästan det var lite befriande när man fick första repan. Då slappnade man av och liksom sket i om det blev fler repor. Innan var jag lite nojig över den glänsande ramen.... :D :D :D :D

• sweetstreet

Har just varit och sett en otroligt bra film (igen!!!) :)
    "Efter bröllopet" av Susanne Bier. jag gillar hennes filmer. Eller iallafall de jag sett av henne. har inte sett alla.

Men jag fick SJUUUUK hemlängtan av denna.
    Alltså en scen när lassgård (ja han är med i denna) kör till sitt hem genom danskt försommarlandskap. Och även om det är danskt så är det ju så likt svenskt att jag blev helt superlängtig!!!! *suckar djupt*

Och ljusa sommarnätter! My god! Underbart!!!!! :)

Filmen var annar sväldigt dramatisk och jag grinade som vanligt flera liter. men om man gillar filmer med en del Norénskt drag så rekommenderar jag den verkligen!

Tyckte själv den var fantastisk med otroligt bra skådisar!!!!! :)

Kanske spelar det också in lite att man blir väldigt nostalgisk och får mycket "igenkänning" när man ser skandinavisk film här i USA? Men jag hade defintivit gillat den även om jag sett den hemma i Sverige.

• sweetstreet

I övrigt kan jag mest meddela att jag börjar känna mig lite smånervös inför den där äggledarkollen jag ska göra på måndag. Puh! Gillar inte medicinska ingrepp, och särskilt inte sådana som man vet kommer göra ont! :(
    Men jag hoppas att det är som Frejis sa att det går snabbt.

Lappis, för hoppningsvis så kommer man tycka att ens egna monster är lite mindre hemska. Iallafall hoippas jag det. Men jag förstår fullständigt vad du menar. tror det kan bli en pärs också. Trotsåldrar och så. Huh!
    Å andra sidan verkar folk ju kunna rida ut sådana stormar så man får väl hoppas att det går vägen.
    Först ska vi ju kanske bli gravida också ;) Innan vi börjar oroa oss för trotsåldrar och tonår?!?! ;) :D

• sweetstreet

Hahaha! Lappis!!
    jag såg just att du var in på samma tråd som jag!!!!!!! :)

Skoj!

Ja, jag var bara tvungen att skriva lite på den tråden. Kände ju igen mig så mycket i den tjejens funderingar.

• sweetstreet

Fick förresten veta att ett kompispar till mig väntar barn. Men det kändes bara kul det med för jag vet att de försökt lääääänge de också!!!! Tydligen så hade hon testat akupunktur och efter det så blev det ett plus!!!! :)

• Storasystern

Sweet och Lappis - jag såg er nog! ;)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m2227168-1.html
    Intressant frågeställning och många åsikter. Lite kul för oss i den här tråden som inte är 22 direkt... :)

Sitter och planerar min lilla utflykt imorgon. Funderar på Yokohama - där har jag inte varit än!

Har ni vaknat än Sverige?

• Meddelande borttaget
Svar på tråden När märker man av det?