• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Åsså de där nedrans smajlisarna... De ska vara slutparenteser!!!

• nu är jag fruL

kokosflingan gumman
    Eftersom DU har en specialplats i mitt hjärta så får du gnälla hur mycket och hur ofta du vill.
    älskar liksom dig

Jag förstår precis, jag kände att det kanske var liiiiite mycket bebis prat och jag känenr mig skyldig.
    men det blir lite så eftersom jag inte har nån annan i min närhet som är gravid elelr knappt varit det.
    Inga av mina kompisar verkar vara intresserade av att skaffa barn alls. Förutom de extremt få som redan gjort det...

Men förlåt hjärtat. man blir bara lite exalterad ibland.
    Nästa gång be mig hålla klaffen och prata hårdrock istället

blev föreesten liiiite ledsen att vi inte ska träffas på SR i sommar
    hade varit himla skoj! kanske ska ni åka ändå !!!!! trots allt.

Förstår precis hur du reagerade när sambon inte frågade. ibland vill man verkligen prata och berätta. men man vill också att det är den andra som ska fråga och visa intresse. Att behöva ta upp det själv är inte alls samma sak.
    Puss på dig gumman.

• nu är jag fruL

heeeeeeeeeeeej cicci

Jag KOllar super gärna in ditt vrålåk!!!! även kul att få se casa dela Cicci
    och om du vill följa med på shopping runda (rundor) för barnvagn och prylar så blir jag super glad. Shopping är ju som jag nämnt INTE min bästa gren... och trevligt sällskap är ju alltid trevligt.

jag kan brucha nästa söndag tror jag. Lördagen får det i såna fall bli en tidig kortis.... omd et blir den dagen.

nu ska jag gå och äta mat!!!!! GOTTTTTTT

• Lapinette

Nästa söndag vårstädning av fram och baksidan av huset. Känner att vi bör visa oss då vi är nyinflyttade och sen är det val för maken så det blir att lomma iväg till Franska ambassaden.

• Liten med Mindre

Lapinette - ni får börja städa tidigt och bli klara till 12 eller annat brunchigt klockslag. :)

• Liten med Mindre

Suck - hade tänkte köpa glass till efterrätt på lunchen, men nu är jag för mätt för att orka. :(

Det måste vara äggen som tar plats i magen - jag är ALDRIG för mätt för glass annars. :D

• Storasystern

Det låter som om ni hade trevligt igår!! Snacka om att bli avis!!!

Mindre - grattis till ägget! Hoppas simmarna hittar rätt nu!

Lapinette - min man berättade hur det gick till när han lämnade simmare, och det var otroligt osexigt och oromantiskt. Så jag förstår att din man inte vill prata om det...

Frullan - jo, visst är det "bra" med illamående, då är allt förmodligen OK därinne. Men kul är det förståss inte... Väntar med Spänning på de kommande veckorna...

Nu ska jag gå hem för idag, för här är klockan 19.00!

Hörs imorgon!

• nu är jag fruL

syrran
    Jag menade inte direkt att det är BRA med illamående.
    Utan jag menade att man måste försöka se bortom det som är dåligt typ illamående och fokusera på det som är bra dvs att du ÄR gravid!!!!

fan det negaitva får inte ta överhanden.

Nu är jag där och låter som Di Leva igen, jag kanske skulle sadla om och typ bli präst...

eller.... det kanske är nåt som saknas för det

nåja.
    men jag tror att man kan styra mycket med att tänka positivt.

Fast ibland är det såååå skönt att få deppa, gnälla och gräva ner sig. Det får bara inte bli för ofta

• _koko_

FruLlan, sötis, jag menade INTE att ni skulle pratat mindre bebis eller bröllop, bara att jag var/är avundsjuk.
    Och så måste det få vara just nu, det är bara att acceptera.

Jag har så himla blandade känslor inför SRF i år, vet ju hur sjukt roligt jag haft de åren jag varit där... Samtidigt tror jag att det är roligt just för att man är full hela tiden - fast där har vi ju en perfekt anledning till att köpa biljetter förstås, det är ju en massa såna saker man behöver göra för att bli på smällen...
    Efterlyser listan (var det page som skrev den?), vi kan nog fylla på den tror jag! :D

Lappis - att avsluta gårdsstädning med brunch är väl helt perfekt? :) Vi brukar ju sitta en hel massa timmar, så man kan dyka förbi när det passar!

Jag bokar nästa söndag i min kalender, har du lust att boka bord som vanligt, cicci? :p

• mugglesfan

Aaaah, satt ute och åt lunch - i solen och i lä var det otroligt skönt!!! Det riktigt värmde i ansiktet. En bit bort satt det en tjej som var gravid med stor mage - jag satt fascinerad och betraktade den spända bullen och tänkte "ska den bli såå stor?" och ändå var hon säkert inte fullgången. Att magen kan töja sig så utan att spricka - det är ju helt otroligt.

Just det Vänner: nu kom jag på en sak som jag tänkte fråga (du verkar ju läsa ikapp så jag hoppas på det ): hade du använt ngn kräm/olja el så för att smörja in magen? Tänkte på att du skrev att du fått bristningar - var nyfiken på om insmörjning hjälper el om det är meningslöst (fast det känns gött att smörja magen ändå iofs - nästan som att smeka bebben).

Idag ska jag ta en tidig dag (igen!) och åka och träffa en av mina gravida kompisar för att gå en stund på stan innan AW:n som är ikväll. På förra AW:n var hon och jag kvar nästan sist fast vi drack alkofria drinkar

Svar på tråden När märker man av det?