• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrideToBe77

Hej!
    Detta verkar vara en tråd i min smak!

Antagligen har ni avklarat det här ämnet för längesen, men jag frågar ändå:
    Jag och min blivande husband har precis börjat försöka oss på att göra en bebbe och som skrivits tidigare så är det väldans svårt att undvika att tänka på just detta heela tiden (även om man skulle ta det som det blir...:))!

Jag tror att jag hade ÄL för max en vecka sen och förväntar mig att få mens igen om ca en vecka.
    Så, nu har jag trott att det tog sig för oss vid första försöket (månaden) och har tyckt att brösten känns lite mer ömma än vanligt, att jag mår illa lite då och då + att jag har frusit mer än vanligt...

Men, testerna som jag har tagit visar negativt...(ClearBlue & Storkhjälp) vilket får mig att tro att jag inbillar mig alltihop. Fasen vad trist det känns! Vill ju!! :)

Testar jag för tidigt?? Är det någon annan som har fått positivt resultat 1,5 vecka innan mens?

Tack!!

• BrudSommar2006

BrideToBe, du testar alldeles för tidigt! De mest tillförlitliga testerna verkar vara ClearBlue digital men det finns inga tester det går att börja med så tidigt. CB kan man prova tre dagar innan beräknad mens men då är det bara typ 70% tillförlitligt. Från BIM (beräknad icke mens) är mest tillförlitligt att börja testa så slösa inte pengar på fler tester förrän dess! Har man låga hormonhalter kan man få vänta ett bra tag längre dessutom innan det ger utslag.

Hoppas för er skull att det tog sig på första försöket men dessvärre så har vi alla märkt här att symptom kan vara verkliga eller inbillade och behöver varken leda till det ena eller det andra.

Tar det sig inte så kanske det är värt att köra med ägglossningsstickor till nästa gång så att ni vet att ni prickar rätt dagar.

Häng kvar i tråden och berätta hur det går för er!

Nu ska jag gå från jobbet äntligen.

• BrideToBe77

Tack för det snabba svaret BrudSommar2006!

Okej, jag misstänkte att det var lite tidigt...men man blir ju så nyfiken!! :)

OM jag nu är gravid utan att veta om det så kommer jag till nästa dilemma:
    Det är 30-årsfest på lördag. Är det ok att dricka alkohol då tro...? Antar att om man ska "ta det som det kommer" så är det väl fest som vanligt! ;) Men det känns ju jobbigt om det skulle visa sig att jag med barn om nån vecka...hmm.

Vi höres!

• Page

BrideToBe77, Du behöver nog inte oroa dig minsta lilla! Drick det du känner för, fostret lever av gulekroppen den första tiden. Några här på tråden hade en rejäl fleradagarsfylla innan det efterlängtade pluset!

• Page

Angående vita soffor. Köp en kritvit soffa om du vill tvätta den med blekmedel, de naturvita/benvita får endast tvättas med kulörtvättmedel. Vi har dock drällt en massa saker på vår vita soffa (kaffe, mat, olja) och det går fint att få bort det i tvätten.

• Page

Min man och jag har massor med privata uttryck så det gäller att inte försäga sig bland andra människor. Vissa ord har jag tom svårt för att säga som de egentligen heter.

• BrideToBe77

Hej igen!

Vad skönt å höra, tack Page!
    Då blir det kalajs i helgen! :D KUL!

• Vänner-fan

Hej på er galningar!

Nu sitter ni väl som bäst och gottar er på restaurang! Själv är jag totalt slut. Hade behövt stanna längre på jobbet idag (också), men var tvungen att åka hem för det var en tjej som ville komma och köpa min brudslöja. Så nu har jag sålt allt jag vill sälja av min brudutstyrsel. Bara att framkalla kort och göra ett bröllopsalbum också... Precis som för Mindre så riktigt känner jag hur sådana saker hänger över mig och jag vill så gärna få det gjort! Bl.a. därför tror jag att bebben kommer göra entré tidigt, så att jag inte kommer hinna. Jobbar iaf sista dagen imorgon och den kommer bli oerhört intensiv. Jag kommer börja redan 06.30 för jag har så mycket att avsluta, men sen behöver jag ju inte gå dit på ett helt år

Annars känner jag mig mycket mer gravid denna veckan än förra. Från att ha gått och cyklat i i stort sett samma tempo som förr måste jag ta det mycket lugnare nu, för annars gör det ont. Och alla gravidbyxor skaver eller är för tajta i benen nu, så jag har helst kjol. Och tofflor

Såg att Cicci skrev om läckage-problem. Det är nog bara att inse att det är knipövningar som gäller. Jag hade ju också det problemet och har väl det fortfarande även om det blivit bättre. Ett tips är att göra de under tråkiga möten...

Muggles frågade hur det kändes inför förlossningen och det känns rätt bra faktiskt. Jag känner mig förberedd. Inte så att jag har packat bb-väskan redan (men det borde jag nog göra), men profylaxkursen var väldigt bra! Rekommenderas! Bokas på www.profylaxgruppen.com/ oavsett var i landet man bor. Men den var väldigt intensiv, så det gäller att man känner sig lite alert när man är där. Vill du ha ett sms förresten Muggles när jag poppar så kan du gå in och meddela tråden om du/ni vill?

• vårbrud2008

Har ni några frågor angående ammning ställ dem gärna???

Har hade ingen mat till min son mer än "förrätt" och fick ge honom flaskan. Han åt, blev mätt men son inte bättre på nätterna för det men det är ju så himla olika det där. Sonen gillar inte att sova så man har varit TRÖTT i lite mer än två års tid nu, men det är det värt. Man får turas om att ta nätterna så även mamman får sova.

• vårbrud2008

På BB fick jag ingen hjälp när sonen inte fick i sig mat och han rasade i vikt, innan de till slut gav honom ersättning. Det är nämligen tabu att prata ersättning och personalen menade på att amningen kommer igång efter några dagar, men så är det ju inte för alla. Jag fick aldrig någon mat i mina bröst och det var ju inget jag kunde göra något åt men sonen var ju tvungen att få mat. Efter sex dagar på BB tjatade jag mig till att få åka hem och sen matade vi med flaska och sonen började växa.
    Jag har aldrig känt mig som en dålig mamma för det. Vissa har mat andra inte så är läget.
    Som tur var hade BVC en helt annan inställning till flaskmatning och det var skönt.

Svar på tråden När märker man av det?