• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Japp det är lite hysteri kring det där med amning men det verkar som om det håller på och lugnar sig lite. I info jag läst så står det tex att det är lika bra även om man inte kan amma, etc etc.

Sedan är ju growingpeoples hemsida faktiskt bra, inga skrämselhistorier utan mkt fakta bara. Min BM rekommenderade den, hon tyckte inte heller att man skulle läsa så mkt skräp som finns på nätet (det var i början när jag nojade för MA, som jag hade läst om).

I tex Holland där brodern till en av mina kompisar bor, kommer BM hem till den nyförlösta efter några dagar och tittar så att allt fungerar, amning mm. Tycker jag låter sympatiskt! Vi tror alltid att vi ligger i framkant i Sverige men det är inte alltid så.

• mugglesfan

Hur skyddar man sina nya möbler? Jag har visserligen tänkt på att det kommer att bli mkt slitage med en liten knodd men samtidigt vill man ju inte avstå nya möbler bara för den sakens skull... Iaf inte när man flyttat till ny lägenhet.

Oj, idag har jag itne gjort många knop på jobbet - är alldeles för aktiv här. Måste nog göra ett ryck

• BrudSommar2006

Muggles, ha, har man haft min BM så inser man att inget ligger i framkant!

Jag har fått tid för att träffa röntgenläkare på KS i alla fall om två veckor för att diskutera ryggbedövning, jag fick ju remiss eftersom jag har skolios och det kan vara svårare att lägga bedövningen rätt. Ska bli intressant, ska till special-MVC tror jag att det stod, hoppas bara att man inte hör alla skrik från förlossningen, då tror jag att jag blir lätt hysterisk, det är inget jag vill höra i vecka 36...

• BrudSommar2006

Jag har knappt jobbat alls under förmiddagen, det betyder att jag kommer att bli tvungen att ta nya tag under eftermiddagen dessvärre. Nu är det i alla fall nästan lunchdags!

• _koko_

Swooosch!

Koko surfar in en snabbis - är på jobbet och JOBBAR! Skittrött dock, så det blir inget heldagskneg idag.

Var/när ska vi ses snartis o cicci? Säg en tid och plats så är jag där. :)

• Lapinette

Och tänk alla varningens ord vi fick i höstas när vi sprang och tittade efter hus/lägenhet. Vänner och familj sa allihop VÄNTA med att köpa för priserna kommer att sjunka. Maken sa då lite coolt "detsamma har jag hört de senaste 5 åren i Cannes". Tänk om han hade köpt en lägenhet där för 5 år sedan.

• Lapinette

Muggles - det går nog inte att skydda möblerna men man kan ju tänka praktiskt när man köper nytt och t ex inte köpa en ny soffa i vitt tygklädsel.

• Moppy

Godmorgon, eller vad det nu är! :)
    Nu har jag ringt och skrivit in mig på MVC. Det blev Barnmorskorna Östermalm, valde mellan den och Mama Mia men tänkte att om detta går vägen och om jag då vill föda på BB Sthlm så är det kanske bättre att köra deras egna MVC. Ja ja sak samma I guess... Lite spännande faktiskt. Bad om den mest erfarna BM och fick en riktig old lady, låter betryggande tycker jag ;) ;) Ser framför mig en riktig baboscha som värmer vatten och tar fram rena handdukar... He he...

Illmåendet går verkligen upp och ner, igår efter UL var jag pigg som en lärka och trallade runt i lägenheten, i natt vaknade jag av att jag nästa spydde och fick gå upp och äta lite flingor. så där är det hela tiden, jag äter konstant för att hålla borta illamåendet. Kommer svälla upp som en liten boll innan jag ens hunnit till v 12! Ja ja, jag är ju en speta från början så det kanske inte är så farligt.

Önskade jag kunde haka ikväll, men mitt illamående sätter verkligen stopp. Kan inte ens tänka på restaurangos just nu...

puss puss till er alla :)

• viktualia

Lapinette - fast jag har hört barnfamiljer som tycker att just vit tygklädsel är bra för att den går att tvätta ordentligt och fläckborttagningsmedel riskerar inte att paja färgen i tyget... knasigt men sant

• Moppy

Förresten, jag håller tummarna för Lappis och Izzie nu när BIM närmar sig. Izzie, jag hade också knip och ilningar i äggstockstrakten innan jag plussade.

Lappis, jag tror stenhårt på spådomar. Håller tummarna....

Har förresten släppt detta med decemberbarn. Om allt går väl kommer jag föda i början av dec, blir säkert senare än så, men skit samma, blir bara ås lycklig om det blir något av detta!

Svar på tråden När märker man av det?