• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Brudsommar - nej, svaret finns kvar, men det har gått vilse mellan Odengatan och Karlavägen. Antingen är det alldeles för långt eller så hittar inte postkilllen fram till ändhållplatsen ;) *skojar lite*

Du får väl ta det hela med amningen när det blir aktuellt, håller tummarna att det kommer att fungera. Annars får din make försöka amma när det inte fungerar för dig ;) får se hur lätt det är :)

• mugglesfan

Vickan: You are welcome! Det är inte så hemligt. Men du måste ha otroligt bra minne (ngt jag själv inte har) som kommer ihåg alla små ledtrådar som man droppade för flera månader sedan (tror att jag och Vänner diskuterade att vi kommer att bo rätt nära varandra). Fasen, vad ambitiöst att hitta annonsen, du har lyckats impa på mig en gång till

• BrudSommar2006

Muggles, har också hört att de sover bättre med lite ersättning. Har läst också någonstans att nästan inga förstagångsmammor ger ersättning men nästan alla andra gången då man har kommit till insikt!

• viktualia

mugglesfan - fniss fniss igen...

Det var ju inte ett dugg svårt! Och min arbetsuppgift just nu: Förbereda ett föredrag jag ska hålla i eftermiddag - är så segt att jag hellre drömmer om läckra våningar i Gbg än nåt annat..

Ska f ö på husvisning sent i em... i hålan.. och då pratar vi om HELT andra priser.. hi hi

• BrudSommar2006

Frejis, ett fantastiskt bra råd vad det gäller amning! Ska komma ihåg det om det krisar.

• mugglesfan

BrudSommar: jag tycker ni ska avvakta med soffan. Det gör vi också - vi flyttar in med våra gamla Tomelillasoffor från IKEA för att se hur det blir. Det är så svårt att avgöra med ögonmått hur stora möbler som får plats. Vi vet inte ännu om vi ska köpa hörn el 2+3 el vad det blir. Det blir lättare att avgöra när de gamla står där och man har provmöblerat lite. Ang nytt boende: ge inte upp. Det måste kännas rätt. Vi letade i 1,5 år (först året ganska oengagerat, sista halvåret alltmer desperat) men till sist dök det "perfekta" läget upp. Många ggr var jag uppgiven och tänkte att vi kommer aldrig att hitta det där stället som "har allt" men det gjorde vi

• mugglesfan

Vickan: jag kan tänka mig det. Ung vilka priset pratar vi om? 1,5 mille för ett hus?

• Liten med Mindre

Lapinette - tänkte föreslå att du kollar in bilderna inför kvällen ,men jag tror att du redan kom på det.

De jag fått för mig kommer är: mindre, koko, snart så, FruL, Cicci, Frejis, Brudsommar och du. Har jag missat någon?

Page - mitt knotter i ansiktet börjar lugna sig lite. Kanske var det hormonellt med den röriga cykeln? Fortfarande knottror dock. Prövar lite försiktigt med smink i etapper - för att se att det inte var någon reaktion mot det. (har ju inte haft knotter/finnar i pannan på evigheter och nu blev det fullt).

Är det förresten någon som har koll på det där med att finnar i olika delar av ansiktet beror på problem med olika organ i kroppen? Skulle vara intressant att läsa lite mer i så fall.

• Frejis

Muggles - jag har också hittat annonsen :) loften ser så trevlig ut, vill gärna byta den mot en av våra platta rum. Kul med flytten och nya soffor! :)

Brudsommar - jag är en sådan typ som fick växa upp på ersättning eftersom min mamma inte kunde amma. Det fungerade finfint :) var mager i början, men nu lider jag inte av sådana "problem". Mormors gräddstuvningar hjälpte mot sådana åkommor senare.

• viktualia

Nääe... skäms nästan.. men huset vi ska titta på är på 85 + 52 kvm, sjöutsikt och fritt läge vid en återvändsgränd. Renoveringsbehov men troligen inte ruckelvarning. Fjärrvärme.

Utgångspris 750 000....

Svar på tråden När märker man av det?