• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

man ska nog inte läsa för mycket om vad som kan gå fel osv vare sig vid förlossning eller amning.
    Visst är det bra att inte vara helt nollad, men det finns massa skräckhistorier och alldeles för många "goda råd".
    Kvinnor har klarat detta i miljoner år. Varför ska VI helt plötrsligt behöva allehanda special grejer och vara såååååå annorlunda.
    Näe
    blir det problem med amning så tänker iallafall JAG ta det då.
    det är inget jag kan oroa mig för just nu. Så varför stressa upp sig.
    Dessutom så föder vi vel alla på sjukhus??? och då finns det ju personal som kan komma med tips och trix. Så släpp sargen tjejer. det kommer gå bra.
    men visst ersättning hemma är vel inte fel att ha.

Själv tänker jag inte kämpa ihjäl mig för amningen. Visst jag vill amma av hela mitt hjärta. MEN fungerar det inte så tänker jag inte offra allt för det. Näe då blir det flaska och slut på stressen.
    det verkar gå lite hets och hysteri i det där med amning. Att man MÅSTE amma. Men va faaan går det inte kan man vel bonda med barnet på annat sätt.

• BrudSommar2006

FruL, det är tur att jag har dig som kan påminna mig varför jag ville bli gravid från första början och att det faktiskt är VÄRT det i slutänden! Större delen av min graviditet har jag känt att jag inte skulle önska min värsta fiende att vara gravid. Först ska man gå igenom ett nio månaders elände och sedan typ nästan dö på kuppen i slutet. Om det inte vore för den lilla bebisen som förhoppningsvis tittar ut om sex veckor...

Varför, varför, är jag så otacksam och negativ!!! Varför kan jag inte vara som ni andra!!! Vad är det för fel på mig!!!

• Page

FruL, detta med oro över att något är fel med barnet är nog bara en början på en livslång oro. Hahaha, tyvärr. Min mor kunde inte höra ljudet av en ambulans utan att inbilla sig att jag låg i den. Jag tror att hon tycker att det är skönt att bo i Norge nu, för då slipper hon lystra till ambulanstutan!

• nu är jag fruL

mugglan:
    ja det var mysigt. Konstigt att jag känner flyttarna av borren så bra men inte så där överdrivet mycket sparkar
    men jag känner nog mer sparkar än vad jag tror... jag tolkar dem ju egentligen bara som enorma gasbubblor

page: kanske kan de nya hormonerna ge starkare rosa glasögon trots allt.
    Vi är ju fler här som mått suuuuper även psyktiskt av grav hromonerna. Så alla hormoner gör ju inte att man blir deppig och nere...

snsrtis:
    men hur kunde jag glömma
    GRATTIS!"!!!!
    visst är de super kul att få syskon barn!!!!
    jag älskar min systers knodds
    skönt att allt gick bra, och vad kul de små kusinerna kommer att ha när de är så nära i tiden

kokos: äta kola till smalprogram det är exakt vad man ska göra
    love youuuuuu

• Storasystern

Hej på er!
    Nu är jag framme i Japan och sitter i labbet och är allmänt jet-laggad.
    Lite omtumlande helg detta.

Plussade svagt i lördags (7/4) med apotekets (tror jag) sticka. Ville inte hoppas för mycket utan köpte en digital variant och testade igen på måndagen (9/4) och fick plus nästan på en gång.

Igår packade jag mina saker och åkte till Japan för att jobba i en månad och nu är jag här.

Jag hade inte några egentliga symptom, bara en märklig känsla av att något var annorlunda. Min värk i äggledarna kändes inte likadan som vanligt, men annars var det inget konstigt. Sedan i söndags har jag mått lite illa till och från, mest illa om jag inte äter regelbundet. Jag har haft rejält ont i magen också, men läste någonstans att det tydligen är normalt (???).
    Så nu sitter jag här och oroar mig för att något ska gå snett i ett land där ingen förstår vad jag säger... :(

Sweet - det låter fantastiskt med din undersökning! Det låter precis som det jag fick höra! Jag fick bara pergotime för att kolla att jag verkligen hade ägglossning, men på något sätt verkar den ha kickat igång systemet och nästa cykel var kortare!
    Hurra för dig, det kommer att lösa sig nu ska du se!

Koko, när är det dags att plocka äggen? Det är otroligt spännande.

Å flera BIMare inom snar framtid! Izzie, hur går det? *nyfiken*

Nenne - kom tillbaka oftare - jag skrattar fortfarande! :)

• Page

Brudsommar, du är inte negativ och otacksam!!!! Vem kan vara glad jämt när det krånglar och man har en graviditet från helvetet?? Hoppas att du blir belönad med en snäll bebis som kompensation för den jobbiga graviditeten!

• vårbrud2008

Mugglefan och Mindre
    Vi fick också till det igår fast sambon var lite tveksam, men han kunde ju inte motstå mig. :) :)

Vi får väl se om det är ÄL jag har nu eller inte, i så fall är den tidig.

• vårbrud2008

BrudSommar2006
    Du har så rätt, men ändå vill jag......
    Längtan efter ett syskon är så stor.

Ta det lugn med ammningen. Det ordnar sig alltid.
    Själv hade jag ingen mat till min son så vi fick ge honom tillägg men det funkade bra och han har följt sin kurva bra. Pappan kunde vara med redan från början och det tyckte han var kanon.

• Storasystern

Brudsommar, jag tror inte att det är något fel på dig! Det är väl ingen som har sagt att en graviditet ska vara en pick-nick. Du verkar ju dessutom ha det lite extra besvärligt...
    Jag tror (och hoppas) att det vägs upp når pyret väl tittat ut! Kram på dig!

• BrudSommar2006

En snäll bebis. Jaaa, tänk om man får en riktigt snäll liten bebis, en sån som skrattar och gurglar all vaken tid. Fast faktiskt, jag har inget emot långa vaknätter osv (säger jag nu ja) , tror ändå att det blir lättare än att vara gravid.

Muggles, det var en bra länk, ska ägna förmiddagen åt att läsa allt! Fast usch, lite måste jag nog jobba också.

Svar på tråden När märker man av det?