• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Lapinette, du är full av information!

Jag skulle i och för sig gärna bli sjukskriven halvtid, jag börjar få så ont, men det är ju så klart inte bra för plånboken. Idag har det i vilket fall gått bättre än igår och jag behöver inte hämta hunden heller idag så det känns som en bättre dag idag bara jag kan ta mig till bilen, vilket jag ju inte provat än!

Är det bara jag som får som en sammandragning när barnet sparkar? Inte över hela magen utan bara just på den fläcken där sparken kommer så drar magen liksom ihop sig så där lagom obehagligt, fast det gör inte direkt ont.

• BrudSommar2006

Har väntat på läckande bröst men det har inte hänt än. Har ju läst att det ska komma som liksom gult ur dem eftersom den första råmjölken är gul. Har faktiskt försökt klämma lite försiktigt men det händer ingenting. Hoppas att jag inte får problem med amningen för att mjölken inte kommer igång som den ska. Annars har ju brösten blivit hemskt fula, tunga och hängiga och stora, mörka bröstvårtor, ujuj. Tror inte att de är större än vanligt, har samma kupstorlek men har ju fått gå upp så mycket i omfång att de ju kan ha blivit lite större utan att jag märkt det antar jag.

• Liten med Mindre

Nu får jag också gå. Har börjat tänka i kors - inte bra. Jag är kanske ovan att ha saker att göra en hel dag? :?

Ska försöka stressa ner lite med en promenad i solen. :)

• BrudSommar2006

Snart så, trist med mindre i plånboken men det är väl bra att de tar det säkra före det osäkra och ser till att du mår bra och får den vila du behöver.

• BrudSommar2006

Sitter fortfarande och väntar på att tjejen vi ska träffa ska komma, suck. Jag blir väl sist kvar här när alla ni andra är ute i solen och promenerar. Inte för att jag kan promenera i alla fall i och för sig och vi har bara förmiddagssol på balkongen.

• Liten med Mindre

Brudsommar - kupstorleken ändras med ryggomfånget. En 75B är ex mindre än en 80B. Så du har nog ökat även där.

Skönt om du slipper något i alla fall - och läckande bröst kan väl komma senare i så fall. Tror säkert att amningen går bra ändå.
    Kram!

• Liten med Mindre

:D Oj, inte vill jag att Snartis ska få mig i plånboken. ;) Är nog mest värdefull för maken...

Förstår att det känns lite tungt med både flytt och minskad ekonomi samtidigt. Och så alla inköp som kan behövas till kick'n.

• nu är jag fruL

Moppy: GRATTIS!!!! Förstår könslan av att se det lilla hjärtat picka! Måste kännas super skönt.

snartis: Grattis till dig också gumman!!!! Jo faktiskt, jag tycker det är bra att du blivit sjukskriven. Jag förstår att det suger att ha mindre pengar. Men jag tycker inte om ditt myom och känner att man inte ska reta det i onödan. Förhoppningsvis så håller det sig på mattan och ställer inte till med bråk om du nu tar det lugnt och fint framöver. Så jag tycker edt var jätte bra!!!!!
    Sen kommer du snart inte ha tid att göra av med pengar eftersom ni ska flytta och fixa....
    så det så

själv så sitter jag här och är extremt fundersam på avd det är som rör sig i min mage
    det är som stopra gasbubblos som flyttar sig men det komemr inte ut någon gas

vad är det som händer......

• nu är jag fruL

näe ni tjejer
    nu går jag hem, orkar inte jobba mer.
    Ska hem och ta itu med städning inför helgens gäster....

puss på er!

• vårbrud2008

Har ÄL nu och skulle gärna vilja få till det ikväll men sambon är tveksam för han tror att det då kommer att bli ett decemberbarn till. Ni som är mitt uppe i det, hur väl stämmer hans teorier?????

Svar på tråden När märker man av det?