• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Hahaha, gegga igen, vad äckligt!! Jag tror inte de geggar igen till nästa månad. :)

• Moppy

Hej hopp,
    Här kommer en update från en strålande glad Moppy! Har precis varit på UL och fått se.... HJÄRTAT TICKA!!!

Jag och maken var sååå nervösa innan, jag satt i Humlegården och försökte samla mig lite i solskenet och bereda mig på det värsta. Men allt gick superbra, det tog bara 5-10 min allt som allt. Vi kom in, jag fick lägga mig på en brist, läkaren kollade med UL och sa "ja här har det minsann växt", med syfte på att livmodern hade växt. Sedan sa han nästan direkt, "ja och där ser vi tydligt hjärtverksamheten, grattis det ser helt normalt ut"!
    Jag är sååååå j*la sjukt glad så ni fattar inte. Jippie! Äntligen kan vi börja slappna av lite.

Efteråt bara satt jag och maken på en bänk och var helt chockade. Vi hade ju inte väntat oss någonting... känns som vi fått världens största gåva efter alla "problem". Nu får vi bara hoppas att pyret behagar stanna kvar där inne... :)

Nu ska jag fira med en stor glass i solskenet! :D

• Frejis

Sweet - äggledarkollen, ja :)
    De stoppade in ett instrument som inte var så trevlig (speculum) och förde in en kateter som senare sprutade in vätska i äggledaren och då togs det några bilder på det hela. Vätskan gjorde skitont, tyckte jag, själva katetergrejen påminde om mensvärk, men under sprutet (ha ha;) ville jag bara dra därifrån. Det tog väldigt kort tid, förmodligen en minut eller så.

Sedan gjorde det inte ont när det hela var över. Lite rosa flytningar, men ingenting mer. Avhållsamhet och inga bad 24 timmar efter undersökningen, sedan är det bara tuta och köra.

Tror nog att det är helt ok att försöka samma månad som man gör undersökningen. En gullig sköterska sade till mig att många blir med barn direkt efter undersökningen. Jag hade nog ÄL i söndags och vi övade flitigt i Rom :) ägget mår nog bra.

• _koko_

ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH MOPPY!!!!!!!!!!!!

Blir så sjukt glad för er skull!!!!! Underbart!!! Får jag flytta upp dig på listan nu? Påminn mig isf om vilken dag du plussade? KRAAAAAAM!!!

• Frejis

Jättestort grattis Moppy, vad kul! :)

• Moppy

Åhh koko, ja nu får du flytta upp mig :) Jag plussade 19 mars om jag inte minns fel...

KRAAM!!

• BrudSommar2006

Moppy, grattis, grattis!!!!

Sweet, avhållsamhet innan röntgen kanske är bra, det vet jag ingenting om, men jag har definitivt hört att chansen är som störst de närmaste veckorna efteråt, Frejis har visst hört samma sak.

• Bröllopstokiig

Jätte grattis Moppy!
    Verkligen suuuuuuuuuper kul! NJUT nu!

• Bröllopstokiig

Moppy, H'n får heta Tick'n!

• BrudSommar2006

Moppy, ät glass i stora mängder! Ät vad som helst som är onyttigt om du inte mår illa just nu och passa på att fira!!! Vad kul med ett till namn på listan!

Svar på tråden När märker man av det?