• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Tänk om jag kommer till Sverige i sensommar/höst och så är du, jag, Mindre o lappis på smällen!!!!! DET hade inte varit fel!!!!! :) :) :)

• _koko_

Jaaaa, det måste du göra, så får vi jämföra magar och titta på bebisar!!!

:p :p :p

• sweetstreet

Victory,

jag förstår verkligen di/er frustration. Men försök verkligen att inte fundera så mycket på denna ÄL. Kör när det känns rätt. Annars är det säkert lätt att ni hamnar tillbaks igen i er "stress-ångest-situation" som ni hade tidigare. Jag VEEEET att det är skitsvårt att "koppla bort" detta emd 6-ande kring ÄL, men försök.
    Denna månad var du ju ändå inte sugen på att få till det pga av nyårsbebis! ;)

• sweetstreet

Haha!!! Det vore verkligen sjukt skoj!!! :)

*drömmer*

• Lapinette

Sweet - är tacksam att jag fick vara med i ditt önsketänkande!

• sweetstreet

Kanske t o m Frejis har kommit fram till att en behandling är precis vad de vill göra??

Förresten Frejis,

jag undrar lite mer om hur de gjorde din äggledarkoll???
    Hur lång tid tog det och gjorde det liksom ont UNDER själva undersökningen eller "bara" efteråt?

Hur lång tid efteråt gjorde det ont sedan?? Timmar, en dag, flera dagar?

Och så under jag en skitknäpp sak. Kan man försöka "få till det" efter själva undersökningen elller ska man hoppa över en månad? Tänkte mest eftersom det ju är en röntgen och det handlar alltså om strålning. Med andra ord kan äggen bli skadade av strålnignen från röntgen, eller av kontrastvätskan???? Så man ska invänta nästa månads ÄL?
    Vet du något om detta????

Jag ÄLAR nog just efter min röntgen så man skulle vilja veta. VBill ju inte ha ett strålskadat barn.... :? För då väntar jag hellre tilll månaden efter.

• Victory

Nä, du har rätt Sweet! Vill INTE hamna i stress/ångestträsket igen! Det har ju känts helt okej nu senaste månaderna då vi inte har försökt och inte alls tänkt på detta. Hoppas att vi kan behålla glöden och bara gosa när det känns rätt. Tyvärr är det alltför sällan, eller har varit i allafall! Det kan ju bli annorlunda i framtiden. Nu när det är vår blir man ju lite mer pilsk... hihi

• sweetstreet

Lappis!

SÅKLART att du är med i min önskedröm!!!!!!! :)

• sweetstreet

Victory!
    Sant! ofta blir man piggare när ljuset kommer tillbaka. Och det kan hjälpa något otroligt för 6-lusten!!! :)

jag menar om man är trött och allmänt håglös är man ju inte sugen på 6. Men om man känner sig lite mer glad och pigg så kan mycket hända!!!! ;)

Svar på tråden När märker man av det?