• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

Berner
    Jag träffar min chef så troligt sällan, inte ens en gång i månaden snarare var tredje...
    Så det känna inte så aktuellt att åka dit bara för att berätta att det kom fram fel.
    Han får tro vad han vill, jag får verkligen se till att visa min glädje över magen och bebisen nästa gång vi ses.

Men oj.... nu lät jag tuffare än vad jag är....
    Jag har ju ångest fortfarande över hur det kom ut... men jag orkar inte åka hela vägen till kontoret för att ändra på det...

Tack för att du bryr dig

• nu är jag fruL

mugglan!
    Du har så rätt i allt!!!!!

• Berner

Att du är glad över magen är väl ingen tvekan om!
    Chefen är tydligen en man eller?
    De analyserar inte som vi kvinnor.
    "Jaha, hon är på smällen, vem ska ta hennes plats när hon är ledig, hur länge ska hon vara ledig osv"........

Min man är är VD på sitt företag och blir mer glad över planerade ledigheter som graviditeter än dessa ständiga VABare.

• _koko_

FruL - instämmer i kören, nu är det gjort och egentligen spelar det ju faktiskt ingen roll vad han tror. Är det viktigt för dig att han vet att ni verkligen planerat detta barn?

Och vad roligt att UL-et gick bra också! Sååå coolt att de kan se allt så tydligt, känns som science fiction för mig... ;)

Och du, grattis, förresten. :D

Puss, kokos (som försöker utan värktabletter idag, går sisådär)

• mugglesfan

Apropå VAB: nu när de har sänkt taket på tillfällig f-penning så är det ingen hos oss som VAB:ar längre. Alla "jobbar hemifrån" när barnen är sjuka... Vi har ju iofs tillåtelse att jobba hemifrån men jag kan aldrig tänka mig att det är särskilt effektivt att jobba när man har ett sjukt barn hemma. Nåja, snart är jag väl bara glad för att slippa ta ut VAB-dagar antar jag.

oj, har JAG rätt? det händer inte ofta...

• _koko_

muggles - de har väl bara sänkt tillbaka det till nivån från förra året, jobbade de hemma före höjningen också?

Har också svårt att se att man faktiskt kan jobba hemma om man har ett sjukt barn att ta hand om... Om det inte är RIKTIGT sjukt förstås och bara ligger och yrar, men då är man nog för orolig för att jobba i stället...

• nu är jag fruL

ha ha ha kokos
    Tack
    Hoppas värkisarna kickar in snart.

Japp chefen är en man... Tydligt va

Ni alla är så otroligt söta som peppar...
    Nu har jag istället nojjat till på att borren kan vara skadad.
    Bara för att killen sov

är jag heeeelt sjuk i kolan eller
    kan jag inte bara ta in att BM sa att allt såg perfekt ut och sen släppa detta?????

Varför måste jag misstro allt och alla????
    Hmmmm dags att söka psyk hjälp?????

Min mamma hävdade att oro ingår i graviditeter och att det kommer finnas kvar jämt
    föräldrar har alltid en viss oro för sina barn...
    jaha så jag kommer alltif ha ångest eller????

Ska jag be om en livslång tillförsel av valium redan nu eller

• mugglesfan

koko: jo jag har för mig att de inte jobbade hemma innan höjningen men det kanske beror på att ngn smarting kom på att man kunde göra såhär och när chefen inte säger ngt så gör de andra det också. Jag stör mig lite på det men säger inget eftersom det i det långa loppet är till fördel för mig med. Vi har en slapp chef ska tilläggas...

• nu är jag fruL

just det cicci!
    KUL med nua bilen och vad kul att den kändes bra.

Spännande med barnvagn. Vad blev det för sort? Man ska vel kanske börja kolla en snart....

Jag kan inte fatta att jag gått halva tiden

ska JAG bli mamma????????

• Victory

Muggles: Hmm... lunchdejt!? Vi jobbar ju inte alls långt ifrån varann! Problemet är snarare att hitta en lämplplig plats. Dessutom har vi sällan lunch samtidigt och han har bara 30 minuters rast. Risk att det känns stressigt med andra ord. På den tiden hinner vi inte heller åka hem, för resan tar runt 30 minuter t.o.r. bara den! Det blir snabbpippa i så fall och min man är ju inte känd för att vara någon "4 sekunder" direkt... men tack för tipset!

Du har verkligen rätt i att jag också måste sänka kraven på _mig själv_! Du är så klok du, Muggles! Tack!

Svar på tråden När märker man av det?