• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Grattis till lyckat besök Sweet! Det verkade ju bli en farlig fart på dina tester. :)

Frejis - jag har bara gjort mörka slingor, för att få bort alla gamla blekta slingor i topparna. Men för mig kändes håret jättemycket mörkare. :) Hemma satsar vi hårt på ÄL den här veckan (ingen böj i morse), sen får tester bli nästa vecka (borde få mina svar då).

Koko - jag kan säkert äta på två timmar. Det kanske finns något kafé eller något för att fortsätta prata om vi är sugna. (I och för sig börjar jag ju gäspa vi den tiden...)

• Liten med Mindre

Page - vad skönt att du är på banan igen. Med tanke på hur jag cyklar vilse hela tiden behövs allt sällskap som går att få... ;)

Izzie - hoppas att du har rätt "icke-symptom" den här gången!

• Lapinette

Sweet - vilken rivstart! Tänk att du ska få gå dit varje vecka nu och kolla dig. När jag väl har varit hos min läkare i maj lär det säkert ta en månad till innan jag kan få en ny tid. Förhoppningsvis några tester där emellan på Sophiahemmet eftersom maken går där men jag är hundra på att det inte kommer att gå lika snabbt som hos dig.

Page - skönt att tanten kommit igång igen. Hoppas din cykel blir mer regelbunden så det blir enklare att veta ÄL.

• BrudSommar2006

Sweet, kul att det gick så bra och att du får gå vidare med resten av undersökningarna på en gång. Påminner om att det ju ska vara lättare att bli gravid veckorna efter en sådan där kontraströntgen även om det inte är något fel i övrigt eftersom det tydligen rensar passagen.

Koko, ett par timmar är ungefär vad jag klarar av att sitta på en stol i vilket fall så den bokningen passar mig jättebra. Jag har aldrig varit där men jag ska nog hitta dit.

Nu kan jag knappt gå alls, tidigare har en natts vila hjälpt men i morse satt krampen/sammandragningarna i magen i så fort jag försökte gå från bilen till jobbet. I går när jag skulle hämta hunden på dagis så trodde jag inte att jag skulle ta mig hem igen, vet inte om det är slut på promenerandet för min del nu. Det går bra så länge jag sitter still. Har fått stor nytta av profylaxandningen i alla fall för att ta bort de värsta smärttopparna. Usch, ska det vara så här nu i sju veckor. Det blir definitivt taxi på torsdag kväll.

• BrudSommar2006

Izzie, jag hade inga symptom alls innan jag plussade, de kom först några veckor senare.

Muggles, c-vitaminbrus, bläh. Drack tranbärsjuice till järntabletterna ett tag men nu är alla juicer uteslutna eftersom jag får sån halsbränna, jag får hoppas att jag får i mig lite järn i alla fall, trots att jag bara tar dem med vatten. Kan inte äta citrusfrukter alls heller.

• BrudSommar2006

Apropå vågar, på MVC skriver de in i journalen vad jag väger, inte vid varje besök men vart tredje eller så. Antingen om jag kan tala om vad jag väger eller så får jag väga mig där.

I vanliga fall så tycker jag att det är rätt bra att ha våg hemma så att jag kan kolla att jag inte går upp för mycket, annars skulle jag lätt kunna gå upp säg fem kg på en månad och då är det lättare att kunna åtgärda i tid när man bara gått upp ett kilo om jag väger mig varje vecka.

• Lapinette

Så det är 18:00 imorgon på Caliente S:t Eriksplan som gäller?

• BrudSommar2006

Har förresten undersökt vad man lättast får halsbränna av så att jag kan undvika det - te/kaffe, citrusfrukter, stark mat, fet mat, svartpeppar, senap - verkar vara det värsta man kan sätta i sig. Ett tips om någon annan skulle drabbas.

• Lapinette

Brudsommar ... om den dagen kommer så återkommer jag.

• BrudSommar2006

Lapinette, låt oss hoppas att den dagen inte kommer för din del!

Jag har också förstått det som att det är 18.00 på Caliente, S:t Eriksplan i morgon som gäller.

Svar på tråden När märker man av det?