• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • _koko_

Hej sweet och grattis till din lediga dag! Jag undrar varför jag aldrig får en ledig dag som jag inte är sjuk på... :[

• _koko_

Håller tummarna för att gyn är trevlig och att allt går bra! Eller förresten, att h*n hittar något litet och ger dig ett piller som gör att allt löser sig! :p

• Izzie

Mindre - Aladåber och annat gojsigt brukar komma ett antal dagar innan böj-dagen för mig oxå, så det kan nog stämma ganska väl att du ÄLar senare i veckan. Håller tummarna för det iallafall!

Sweet - Skönt med en ledig dag. Den var du väl värd! Lycka till hos doktorn, jag tror säkert att du har äggstockar :)

Storasyster - Jag är så nyfiken! Du måste dra alla detaljer! Väntar med spänning på rapporten...

Själv inväntar jag BIM i veckan. Letar desperat efter symptom, men kan inte påstå att det finns någon uppsjö av sådana. Har åtminstone inga ömma bröst. Någon som plussat utan ömma bröst?

• sweetstreet

Är tebax!

Här kommer liten rapport:

Allt gick superbra!!!! Känner mig nästan lite lyrisk och euforisk trots att jag egentligen bara vart på en kontroll!! :)

Läkaren var sådär otroligt bra! Sådär som man verkligen önskar. Lite äldre man med mycket erfarenhet (kändes det som) vilket naturligtvis gjorde att lilla uppstressade jag lugnade ner mig och kände mig trygg och att jag litade på honom och hans kunskap. Puh!

Han lyssnade verkligen på vad man hade att säga/fråga och han kändes helt enkelt väldigt kunnig.

Efter att ha pratat om min cykel och så blev det undersökning. VUL. Enligt honom så såg allt mycket bra ut. :) Tydligen kunde han se (han visade mig på skrämen också fast jag tycker det är svårt att se något på sådana där ultraljudsbilder) att det fanns mängder med små folliklar i varje äggstock vilket var väldigt bra. Det var tydligen ett tecken på bra äggkvalitet. Så därför behövde jag inte göra det där hormontestet "dag3" som man annars kan göra för att kolla äggkvaliteten.

Fast jag fick ändå lämna blod till en massa tester. Så nu har jag blåmärke i armvecket...

Efter undersökningen så sågs vi igen på hans kontor och han sa att han ville göra en koll av äggledarna också. Tydligen nästa måndag för de gör de undersökningarna på måndagar...
    Gissar att det är något liknande det Frejis gjorde???? De ska kolla med "dye" och röntgen för att se att det är fri passage och att de är ok. Jag ska ta ett par värktabletter innan. Huh! :( Hoppas det inte gör alltför ont...

Sedan ska jag tillbaks igen på nytt ultraljud veckan därefter igen. Shit jag kommer springa där hur mycket som helst nu verkar det som.
    Men just nu känns det superbra eftersom det verkligen känns som om han "går till botten" med detta problemet så att det kan lösa sig.

Han sa också att om min äggledarkoll visar sig vara bra så ska jag börja ta hormonpiller för att stabilisera min cykel lite samt korta ner den. Jag har ju en rätt lång cykel nu.
    Kanske var det detta Syrran gjorde?? Hon hade ju också lång cykel, och se nu har hon plussat!!!! Jag lever på hoppet!!!

Frågade efter biverkningar med hormonpillret och han sa att "the most severe side effct is that there is a higher risk of getting twins". Men just nu tycker jag inte den bieffekten känns så extremt jobbig. :D

Å jag känner mig så himla GLAAAAAD!!!! :) :) :)

Känns verkligen som om bollen är i rullning nu! :D

Ska ta och gå ut i det underbara vädret en sväng för att riktigt njuta av min lediga dag och min glädje över besöket! :)

• sweetstreet

Och förresten!
    TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK till alla gullegoa er som tänkte på mig oh skickade kramar oh stöttetankar!!!! Det var nog DET som gjorde susen för mitt besök tror jag!! :) :)

Puss och KRAAAM till er alla!!! :p :p :p :p :p

Vad skulle jag göra utan er!? :?

• mugglesfan

Hej Sweet - vad glad jag blev över att läsa din "rapport"! Gud vad bra att du får göra alla undersökningar med en gång, inget "vänta och se..."!!! Bra att äggisarna ser bra ut och din mans simmare var det ju heller inget fel på. Så nu hoppas vi på fri passage och att hormonerna hjälper upp din cykel så att du får besök i magen lagom till sommaren. Håller tummarna stenhårt Sweetan!!!

Izzie: jag hade inga ömma bröst innan jag plussade. Däremot hade jag stickningar i ena bröstet ca en vecka innan men det är det inte alla som haft heller. Spännande med BIM! Hoppas plussen börjar trilla in nu...

• Page

Hej hej! Försökte att skriva i morse men då rasade uppkopplingen...

Först och främst: Ett enormt jättegrattis Storasystern! Härligt!!! Så spänd på att höra om detaljer!

Nenne, välkommen hem! Säger som andra, skit i kondomerna, ge de till bättre behövande och kör hårt!

Moppy, illamåendet hur pestigt det än är, måste vara ett positivt tecken. Håller tummarna stenhårt!

Sweet, så skönt för dig med en ledig dag! Kan inte föreställa mig hur det är att arbeta i en månad i sträck. Grattis till finfina ägg också!

Krya på dig Koko (även om en raspig röst är roligt)!

Snart så, lider med dig för den trasiga tanden. Det är hemskt att gå till tandläkaren. Personligen planerar jag för snygga löständer!

Muggles, Har för mig att sex är rätt så bra motion (i fall du känner dig löjlig med gåstavarna).

Lapinette, Du får berätta hur alla är irl, om alla är så som de verkar här.

Resten som jag hade tänkt att säga är borta som vanligt. Förutom "flödesschema"...hahaha, hysteriskt kul!

Min tant anmälde sin närvaro i morse! Skönt faktiskt, för nu kan vi sätta igång igen!

• Frejis

God morgon :)
    Hoppas att alla i tråden haft en bra påsk :)

Jättestort grattis till plusset Storasystern! Jag väntar på detaljerna, hur och när, eftersom sådan information är väsentlig för de som inte har plussat (så att vi kan fortsätta leta efter symptom).

Moppy - trist med illamåendet, men det går nog över lite längre fram i graviditeten. Håller tummarna för allt.

Sweetan - vad roligt att det gick bra hos farbror gyn. Rekommenderar att ta en starkare smärtstillande inför proceduren "kolla passage", tyckte själv att det kändes som ett kraftigare mensvärk. Men det går över fort.

Mindre - håller med frullan att det är bra om maken kollar sina simmare. Bäst att skicka iväg honom bums!
    Har du färgat håret? Jättenyfiken på att se resultatet.

Izzie, håller tummarna :)

• Frejis

Alla procedurer som har med tänderna att göra, aj :( lider med Koko (borttagningen av visdomstanden lät faktiskt hemskt) och Snartis (spruckna tänder, usch... vad gör man då, tar man bort den eller?). Dessutom är alla sådana ingrepp dyra i Sverige - varför ska man behöva betala för något som man verkligen lider av? Skickar jättemånga kramar till er båda! :)

Svar på tråden När märker man av det?