• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

Hejsan hejsan!

Är tillbaka idag!
    Har sovit hela påsken, nu kommer min trötthet!
    Jag kommer i morgon, och Caliente vet jag mycket väl vad det är fd. Tegelvalvet där jag var stammis under 5 år. Kul att testa.

Här läcker det både mellan benen och i brösten Fasen alltså, nu märker man att man har förändrats!
    Den lill* rör sig mer och mer och sover inte alls lika mycket. Men jag tror verkligen att det är en kille, hjärtljuden ligger på 127, typiskt killar. Ska lyssna igen nästa vecka på onsdag!
    148 Muggles! Ha ha jag tror ni får en tjej!

• _koko_

Kul Frejis!!

Spännande på måndag. Vad är målet med besöket, har inte riktigt det klart för mig? Att bara prata igenom allt eller faktiskt planera in behandling? Vet ju att du varit lite tveksam till det...

• _koko_

Heeeeej, cicci!!! Hahaha, du är för rolig du... Hur är det med maken, har han fått perspektiv på allt under påsken?

Och hur går bilen? :D :D

• Liten med Mindre

HEEJ Cicci!

Kul att du får känna av din graviditet lite i alla fall. :D

Sova låter inte helt fel nu heller. ZzzZzz är jätteomotiverad och seg här.

Gick nya bilen bra? Eller har ni mer provkört barnvagnen som någon undrade?

• Frejis

Koko - jag är nog fortfarande tveksam till allting, inklusive barn, men detta är ingenting konstant utan ändrar sig varje dag. Det är vårt första besök och målet är att planera en behandling eftersom utredningen är klar. Får se vad det blir och vad de föreslår.

För sådana grubblande människor är det väldigt bra att få se lite magar och får höra olika symptom. Allting verkar så mycket mer konkret då och konstigt nog lite roligare ;) :)

Cicci - är ni nöjda med barnvagnen och bilen? Barnvagn ser ju ut som små bilar :)

• Bröllopstokiig

Ha ha ha

Bilen gick som ett skott ner! Skit skoj med en stor "familje" bil... Kändes som att åka buss i jämförelse med cabben
    Det sjuka är att det är mer pulver i denna, eftersom det är en Turbo, så den går faktiskt lika snabbt, men billigt är det ju inte, den drar mycket bensin och en full tank kostade visst 1 000 spänn!

Barnvagnen är hemma nu! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad fin den är!
    Självklart gick jag ut med den i halven i mina föräldras egendom och speglade mig i en gigantisk guldspegel som de har där, jag snurrade och tittade på mig själv *asgarv* så man är fan i mig knäpp!!!!!!!!!
    Hur som helst, jag är verkligen super nöjd med min vagn.
    Mamma hade fixat fina lakan, täcke mm till bebisen, så nu börjar vi får lite orning på torpet.

Maken mår bra av att vara ledig och hans mobil går varm, då det är många som vill ha honom till deras företag, vilket är skönt. Han ska ta tag i saker och ting nu efter påsk.
    Renovering av köket ska vi med ta tag i Jag vill ha fint innan bebisen kommer!

Träffade en kompis nu i påsk och hennes lilla dotter Saga, 14 dagar gammal. Shit vad söt den var! Hon berättade om förlossnngen och det var nog bra att få höra lite färska rapporter från henne o hennes sambo!
    Jag o maken ska börja gå lite kurser nu, så man verkligen fattar vad det är kroppens ka gå igenom!

I dag har jag min bebiströja på mig för första gången på jobbet, så nu börjar min mage växa på... men jag går ju in i vecka 28 nu på lördag, så det var väl på tiden att jag kan använda mina kläder nu

Har storasystern plussat? Försöker läsa i kapp! Gud vad roligt i så fall!

Ännu roligare ska det bli att få träffa er i morgon. Jag sitter i Birkastan, så om någon vill snurra runt lite innan (finns Babyland på karlbergsvägen ) så kan jag tänka mig en lite promenix...

• _koko_

Snartis ville gärna ses innan och jag med om jag inte är på jobbet (jag ska till tandläkaren kvart över 12, funderar på att kanske jobba fram tills dess och sen njuta av vädret).

• _koko_

Frejis - dvs kanske inte ivf på en gång, utan testa lite mer pergo och sånt först eller?

• mugglesfan

Hej Cicci - läcker du både här och där? Menar du flytningar då eller? Eller ngt mer gult?

Jag tänkte väl att du hade koll på hjärtljud kontra kön Hur var det nu - fler slag/min => tjej?

Vår BM pratade om hur viktigt det är att "boa" och börjar planera och fixa för bebben. Som hon sa "alla djur gör så". Jo det är klart... För vår del ligger allt sånt på is tills vi har flyttat in.

BrudSommar: jag tycker verkligen du ska prata med din BM om dina sammandragningar. Men det har du säkert tänkt ändå.

Frejis: så du ska till Uppsala på måndag? Spännande!

• Frejis

Testade lite pergo innan, under utredningen, och det blev inte bra. Vill nog undvika hormonbehandlingar så mycket som möjligt.

Blev rekommenderade insemination tidigare, men vi får se vad Uppsalaläkaren föreslår. Alla läkare har ju lite egen vilja. ;)

Muggles - din BM verkar vara verklighetsförankrad. Gillar det här med att alla djur gör så, vilket också är sant :)

Svar på tråden När märker man av det?