• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Ang dejt imorgon så får ni hålla min plats till 18.30.

Önskar att undersökningar i Sverige kunde ta fart lika snabbt som i USA. Här är såå långt mellan alla steg.

Nä - jag är väl inte otålig?! :?

• BrudSommar2006

Mindre, så klart vi håller din plats!

Hur går det egentligen för er, du har tagit dina prover och har fått tid för återbesök för att få svar? Mannen har fått tid för provtagning på Sophiahemmet?

• mugglesfan

Hej - har varit och lyssnat på hjärtat. 148 slag/min. Tydligen så rör h*n sig mycket därinne också fast jag inte alltid kan känna det, det tyckte BM var bra. Jag blev oväntat lite rörd när vi hörde hjärtat dunka snabbt snabbt. Blev inte alls så rörd sist vi var på UL.

Uj, i natt sov jag extremt dåligt, drömde om undersökningar som skulle göras, nålar som skulle stickas in mm. Undrar var jag kan ha fått det ifrån?!

Page: kul att du är tillbaka!

• mugglesfan

BrudSommar: har du pratat med din BM om alla dina sammandragningar - låter nästan som om du borde få sjukskrivning halvtid el nåt. Låter som du har lite väl mkt sammandragningar för den lilla ansträngningen du gör, du kanske borde vila mer?

Min BM sa idag att det är jätteviktigt att man vilar inför förlossningen, minst 2, helst 3 veckor. Är man utvilad så "glider barnet bara ut" (tror jag så mkt jag vill!), annars går man över tiden 2 veckor. Hon skojade lite men kanske ligger ngt i det ändå?

• BrudSommar2006

Muggles, vad kul! Jag ska till BM på fredag och då ska hon för första gången kolla hur barnet ligger. Undrar hur de gör det, gör det ont tror ni?

Jag sov också dåligt, hade ont i magen och kunde inte hitta någon bra sovställning. Framåt fyra så kunde jag äntligen slappna av och det onda släppte.

• mugglesfan

BrudSommar: jag tror inte att det gör ont. Förmodligen klämmer och känner hon lite på magen. Det gjorde min BM idag för att försöka känna hur vår bebbe låg för tillfället men det gick inte riktigt. Hon kände även på hur mkt livmodern växt. Det var inte alls obehagligt.

• BrudSommar2006

Muggles, nej, jag har väl inte direkt pratat med BM, det var inte förrän nu i helgen som det började göra så här ont. Innan så har jag sagt att jag kunde få sammandragningar när jag var ute och gick så att jag fick stanna upp och vänta innan jag gick vidare men det sade hon var helt normalt. Ska fråga igen när jag är där på fredag.

Vad det gäller förlossningen så tror jag absolut att det gäller att man är avslappnad och utvilad. Lyckas man slappna av i mage och underliv så går hela förloppet fortare och enklare har jag förstått, vad jag däremot inte har förstått är hur man ska klara av att slappna av om det gör så förbaskat ont som jag tror att det kommer att göra!

Första delen av öppningsskedet ska man försöka vila så mycket som möjligt och helst inte typ sitta uppe hela natten och klocka sammandragningar, medan från det att man är öppen en sådär fyra cm eller så så är det bra att röra på sig för att hjälpa barnet nedåt utan att det blir stumt. Allt det här låter ju jättebra i teorin...

• _koko_

Sweet - vad härligt att höra!!! Ja, det är säkert samma som storasystern fick, du ska se att det ordnar sig nu... Åååååh, vad glad jag blir!

Hej Page och Frejis!! Frejis, kommer du med i morgon? Japp, det är 18 på Caliente St Eriksplan i morgon som gäller, om ingen annan har något att invända?! Självklart väntar vi med att beställa mat till alla kommit!

När skulle cicci vara tillbaka?

Jag är fortfarande hemma från jobbet. Just nu funderar jag på om det är ok att vara sjuk i morgon också men ändå gå ut och äta på kvällen...? :D

• BrudSommar2006

Koko, tror absolut att det är OK att vara hemma på dagen och sedan mystiskt tillfriskna tillräckligt för att gå ut och äta middag!

Kul att så många håller på med undersökningar och behandlingar nu, det bara måste ju leda till en massa plus snart!

• Frejis

Koko - tja, man måste ju äta även om man är sjuk ;)

Jag kommer med imorgon, det ska bli kul att träffa alla och få se lite magar.

Har precis bokat hyrbil för att åka till Uppsala på måndag förmiddag. Skit, nu kom jag på att jag måste ringa JÅ för att få ut resultaten från konstraströntgen. Vilken glömsk och slö människa! ;)

Svar på tråden När märker man av det?