• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

snartis
    hej då gumman!
    Du ska nog se till att försöka bli lite sjukskriven resten av grav också. Usch du får bara inte ha ont eller blöda.
    T'änk på attd et inte bara finns en ljuvlig kick där inne utan ett dumt myom som bråkar. Näe du behöver lugn och ro,.

Sj'lv somna mina ben hela tiden idag
    varför då månntro?
    Dessutom så får jag ont som strålar ner på låret när jag reser mig upp.
    Kan det vara foglossning månntro. Hur känns det?
    Elöler är det bara gårdagens tre timmar till häst som märks av????

• viktualia

sweetstreet - när ska du dit? Jag pompomar så gärna för att du ska klara det bättre! (Hm.. jag är så usel på tidsomställningar och jox så du får gärna avslöja tidpunkten i "min" tid)

Börjar heja på lite redan nu: Go sweetstreet GO!!!

• sweetstreet

Haha!!! :D Tack Vickan!!!! :)

Jag tror det blir kl 19 svensk tid???

• nu är jag fruL

heeeej sweetan gumman
    Jag kommer hålla tummar och tår och det kommer gå BRA!!!!
    Du har absolut inget att oroa dig över.
    Tänk på alla illegala invandrare som finns och alla invandrare överhuvudtaget i NY som pratar ricktigt knackig engelska. Näe du läkaren har mött allt inom dåligt språk, han/hon tycker nog du pratar kanon.

Sen kommer du nog slappna av så fort du kommer dit ska du se.
    Men ta det bara lugbnt, det kommer gå bra!

• sweetstreet

FruLLan förresten!
    Håller med dig.

Skit i vågen!!!
    Så länge man mår bra spelar det väl ingen större roll vad man väger, eller??

Har själv inte ägt en våg sedan jag flyttade hemifrån.
    Visst ibland får även jag gnälldagar över min "Flubbermage" men vad fan! Jag skyller det mer på att jag har dåliga dagar ibland när humöret är kasst, än på att det egentligen spelar någon roll. ;) :D :D :D

• sweetstreet

Hehe!! FruLLis,

Jag frågade min man imorse ifall han tykte jag skulle ta med mig mina exceldokument som jag har gjort (my god jag HAR faktiskt gjort det!!!! :o) över min cykel sedan i augusti förra året....

Han sa typ "eh, läkaren kommer antingen tro du är galen eller så kommer han inse att du är forskare." Men maken tillade att han tyckte det var skönt att jag iallafall inte gjort "flödesdiagram" över mensen under cykelns olika dagar! :D :D :D :D :D :D

• Liten med Mindre

Det kommer att gå superbra Sweet. Är du nervös över språket så häv ur dig det först -

"Gosh - this is sooo difficult in a foreign language. I'm not really sure about the correct words to use..."

Nåt ditåt, beroende på vad du tycker är jobbigt.

HEJA!

• sweetstreet

Jag tror iofs inte att min engelska är superknackig. Som en illegal mexares då eller en insmugglad polaks.

Det är mer den där känslan av att man faktiskt inte har riktig "kontroll" över situationen. Jag gillar inte den känslan.

Gissar att jag skulle haft samma känsla även i Sverige eftersom man ju känner sig lite sårbar oh så vd gäller detta med problem med att få till det. Men här förstärks den av att man inte riktigt kan uttrycka sig så som man skulle vilja.
    Och att jag ofta inte fattar mig på deras medicinska termer...

• Liten med Mindre

Själv brukar jag ofta, om jag ska tala om något "känsligt", få inleda med att säga att jag säkert kommer att börja snyfta eftersom jag alltid gör det när det rör känsliga saker. Så att de vet att jag är lite blödig och inte håller på att dö. :D

• sweetstreet

Mindre,

tänkte på din aladåb också. Kan det ändå inte stämma?? Fär brukar inte aladåberna och snigelspåren kunna komma några dagar innan ÄL ändå???

Och du brukar väl ha en rätt snabb cykel? Så då kanske du ändå inte cykllat vilse, för då borde det stämma att ägget skulle lossna i slutet av veckan?? Eller tänker jag helt fel???

Svar på tråden När märker man av det?