• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

skulle stå känna sparkar hela tiden...
    skriver som en kratta

• mugglesfan

frullan: kul att du ska få se Borren på skärmen imorgon igen!

Själv ska jag mäta hjärtljud för första ggn.

Min man är så gullig för jag får inte göra ngt tungt hemma nu. Han tog all fönstertvätt och badrumstvätt. Jag kände lite dåligt samvete (jag gjorde ju annat givetvis men ändå) men då säger han att eftersom jag "släpar runt på hans unge" så är det inte mer än rätt. Nu är ju kanske inte "släpar" rätt ord än iaf

Jag har försökt gå promenader i helgen iaf som motvikt till allt godis. Och igår tog vi en 40-minutare tillsammans. Men gud vad det suger i joggingtarmen! Det är ju så supereffektivt med jogging också - 8km tar bort en hel helgs excesser. Undrar hur många km man måste gå för motsvarande??? Även om vi går i rask takt så ger det inte alls lika mkt. Ngn som prövat sådana där fåniga stavar? Funderar på att prova om de kan höja pulsen lite...

• Snart så....

nu ska jag gå hem, är ju inte sjukskriven idag men smiter tidigare iallafall. ska till läkaren imorgon och prata sjukskrivning.

Ha en trevlig kväll tjejer.

• Bröllopstokiig

vickis - na, dar tog det stopp. :D jag bor lanvgre soderut.

• viktualia

koko - det var ju nästan tur det.. alltså att jag hade fel.. hi hi...så får du vara lite anonym ett tag till!!!

• Liten med Mindre

Muggles - teoretiskt sett ska det ju gå åt lika mycket energi att gå 8 km som att springa. Men du får ju hålla på längre.

Sen kanske du jobbar med kroppen på ett annorlunda sätt och därmed förbrukar mer när du springer.

Beundrar er "avhållsamhet". Förr för frestelsen att köpa choklad och nougat när jag handlade mellanmål. Får nog börja skicka någon annan att handla framöver... eller så får jag skylla på att pizzaresterna vid lunch redan sabbat allt. ;)

• mugglesfan

Mindre: det är klassiskt. Efter pizza åker blodsockret ner i magen och då MÅSTE man ha ngt sött för att orka...

Jag var inte direkt avhållsam i helgen men fick en chock av vågen i går (fast imorse såg det bättre ut igen - kanske var den där promenaden ändå?) så det var det som fick mig att avstå pizza och glass idag.

• sweetstreet

Hej tjejer!

Usch jag känner mig lite "pirrig" inför mitt läkarbesök idag. Hm... Tror att det mest beror på språket. Inte för att jag inte kan prata engelska, men när det kommer till sån'a här saker måste jg ändå säga att jag känner mig lite begränsad på ett annat språk än svenska.... :? :? :?

• nu är jag fruL

caliente
    st eriks låter toppen!

Men mugglan. Du måste nog ta och försöka glömma vågen.
    Tänk på att du är gravid!!! du SKA gå upp i vikt!!!
    det är något som alla gravida gör (ja cicci ska vi inte tala om ...)

Själv väger jag mig inte.
    hur kan vågen säga något om om JAG har gått upp eller om det faktiskt är boris som gått upp?
    Nej, jag tror att det är super att sporta och hålla igång. men tyvvär så måste man nog acceptera att man går upp och att kroppen förändras.
    Så släng vågen!!!!!!!

• sweetstreet

Men jag hoppas att han är trevlig iallafall läkaren. För annars kanske jag får tunghäfta. Gillar INTE när folk är otrevliga på ett språk jag inte behärskar till fullo.

Ja, alltså så gillar jag inte otrevliga personer alls då'rå, men det är på något vis ännu jobbigare om de är det på ett språk som de kan men inte man själv.

Oj vad bladdrig jag är. Hm, märks det att jag är smånervös???

Svar på tråden När märker man av det?