• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Fredag, men jag brukar få flytningar 2-3 dagar innan, dvs igår el idag då, men än så länge inga spår. Fast jag vågar inte hoppas för mkt...

Du då? När bimar du?

• Lapinette

Inte förräns om en vecka, troligen torsdag. Förväntar mig absolut ingenting men håller tummarna för dig! Nu ska jag gå och lägga mig. Go natt!

• Victory

Izzie: Nä, jag har lagt av med stickorna. Först fick jag inga utslag alls ("vad är det för fel på mig? Har jag ingen äl!?"). Sedan fick jag svagt utslag en månad men då fick vi inte till det (jag lyckades inte få maken sugen med "Nu MÅÅÅÅÅSSSTTEE vi!!!). Jag vet ju på ett ungefär när äl är ändå, så det är ju bara att köra. Problemet har snarare varit att vi inte lyckats med själva "körandet".

Nu ska jag iväg på kurs! Ha en jättebra dag allihopa!

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Hoppas att alla fick en lika skön kväll igår som jag fick. :)

Kom hem trött och gnäll-hungrig efter att ha handlat och burit tungt (nä, det blev ingen skön promenad i solen). Maken höll på att pilla med nya elektronikprylar som säkert skulle hålla honom upptagen hela kvällen.

MEN - nä - han ser hur eländig jag är, beordrar magläge i sängen och plockar fram massageoljan. Gissa om både jag och ryggen blev överlyckliga i ett nafs! :D Älsklingen!

Och sen var han bra nog riktigt envis när jag försökte slippa tandborstsexet - hade verkligen ingen lust. Men när han sätter den sidan till är han oemotståndlig...

Fast inte fick jag något utslag på stickan i morse för det. Undrar om ägget tänker komma enligt schema i alla fall - trots sniglespår och aladåber? :?

Annars är jag i alla fall laddad för middag ikväll. Har inte hunnit med frukosten så jag är redan hungrig. Fast flingorna ligger i väskan, så jag ska nog äta lite.

Lapinette - jag förstår din skräckblandade förtjusning över cykeln. Köpte själv ett monster med 20+ växlar i höstas, och utan fotbroms. Detta efter att hela livet cyklat med 3 växlar och trygg fotbroms. Maken tyckte jag var löjlig som vill ut och övningscykla på enkla vägar - men jag tycker det var utmärkt. Så kör på i parken du tills du har kontroll! (Eftersom jag inte hann cykla så mycket innan det blev lerigt och kallt så är det fortfarande ovant med alla växlar. Får nog öva lite till.)

• Snart så....

iiiiiiiiiiiiiii jag blev faster inatt till en söt liten flicka :D :D :D

Hinner inte skriva så mkt mer ska snart in i möte. Kollar in här under dagen, speciellt lunchtid.

• mugglesfan

Izzie: dragningar i nedre delen av magen hade jag också innan jag plussade. Håller tummarna!!! Jag ska spana efter dig i Göteborg!

I Du ska bli pappa-boken stod det att brösten kunde börja läcka runt v18 (tror jag det var) men än har jag inte sett ngt läckage - där iaf. Däremot flytningar då som sagt. Men jag har kört igång med knipövningar (mot urinläckage, tror inte de hjälper mot flytningar fniss) i duschen varje morgon. Bra tillfälle liksom.

Jasså råmjölk är gul - hade jag ingen aning om.

BrudSommar: jag tror inte att du ska oroa dig för att amningen blir problem bara för att du inte sett till ngn råmjölk. Var glad att du slipper snarare

• mugglesfan

Förresten Mindre: jag hade en lika skön kväll som du Efter en veckas 6-uppehåll (pga infektion mm) så var det supergött med 6 igen!

• nu är jag fruL

morrn morrn i tråden... eller i fabriken

nenne: kul att du dyker in ibland. och jag hoppas verkligen att du kastar de där kondomerna åt fanders.
    vad är viktigast i livet???? jobb eller barn????
    jag vet precis hur du tänker eftersom jag gjorde valet själv att vänta emd barn för jobbet. Men i efterhand så var det så urbota korkat! faktiskt.
    Hoppas att ni pippar utan kådis!!!! Världen behöver fler nenne galningar

vem det nu var som frågade om när bebisen kommer om man blir gravid nu. KOlla in de olika förlossningskalendfrarna som finns. Tex på gravid.nu. Där skriver man in första dagen i sista mensen och vipps får man ut ett BF datum.
    Enkelt.

Själv låg jag vaken några timmar inatt... jag fattar inte varför jag skall planera mitt jobb på nätterna
    jag är ju världens mest inneffektiva på dagarna... varför ska jag då fundera på nätterna
    idiot

nåja. Så låg jag och kände på magen.
    Och borren verkade hålla morsan sin sällskap (snäll liten pys )
    för helt plötsligt flyttade sig hela magen
    jag gissar att det var borrens huvud som åkte runt på olika ställen när han bytte plats.
    Helt plötsligt var det en stenhård kula på ett ställe, minuten efter var den kulan på ett annat ställe. Kändes skitskumt men ashäftigt.

faaaan avd kul det är att vara gravid
    särskilt när man mår så satans-jävla-asbra som jag gjortr hela tiden

förlåt att jag bara jäser på. det kanske inte är så kul för er som inte plussat ÄNNU att läsa mitt svamleri om detta.
    MEN jag vet att ni ALLA kommer att bli gravida inom kort (japp saida och jag...)
    och om jag berättar hur mysigt det är kanske ni orkar tandborstsex och trista gyn besök.
    För det är värt ALLT.

Enligt BM igåt så blev ju vi gravida antingen den kväll när maken hälsade på mig ihålan elelr dagen efter då jag rynde från jobebt i hålan, drog hem till stockholm bara för att kunna pippa på böjdagen.
    Så det krävs en del uppoffringar men det är DÅ det funkar.

Shit vad jag låter vis och predikande... sorry

• BrudSommar2006

God morgon! Mindre, magläge i sängen, det låter ju heeelt fantastiskt, aahhhh, tänk att kunna ligga på mage!!! Åh vad jag längtar tills jag kan ligga på mage igen.

vårbrud, om ni absolut inte vill riskera en decemberbebis så kanske ni ska hoppa över ÄL den här gången då? Man har ju hört att det är större risk att barnet kommer lite tidigare vad det gäller barn nummer två. Du vet ju åtminstone att du kan bli gravid så det kanske inte är samma stress?

Izzie, vi håller tummarna så länge!

Är fortfarande lite uppstressad över hur amningen ska gå, en släkting till mig fick barn i förra veckan, planerat kejsarsnitt i och för sig, och de hann bara vara hemma några dagar innan de hamnade på Astrid Lindgren eftersom barnet inte fått i sig tillräckligt. Tänker absolut ha ett par tetror ersättning hemma första veckorna i fall att, oavsett vad de säger på BB.

• pirr!

Vilken positiv anda i tråden! Härligt att det äntligen händer något. Såg att storasyster plussat med - GRATTIS!

Lapinette- vi BIMar ungefär samtidigt. Heja oss! Vi är näst på tur! Denna omgången ficvk vi till det dagen innan, på böjdagen och dagen efter.. hoppas hoppas att det räcker! Jag skiter fullständigt i om det blir en liten blek decemberunge, bara det blir en

Svar på tråden När märker man av det?