• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Måste nog in och kolla fotona innan jag sticker från jobbet. Vilka är det som kommer ikväll?

• Page

Hahahaha, min mamma som är den mest jordnära människan jag känner var hos en spåtant som ung (blev övertalad) och saker och ting har stämmt!! Tre äktenskap, flytt utomlands och ekonomi!

• Lapinette

Det här är makens mormor som går kontinuerligt och spår sig. Min man har dock bett henne att hålla tyst, han vill inte veta något men ibland så läcker det ju ut nyheter i alla fall.

Min mamma var också och spådde sig, typ för 20 år sedan, och allt utom en sak stämde jätteväl.

• mugglesfan

Page: oj jag missade dig. Nä har inte planerat barnrummet än, mer än vilket rum som blir barnrum Det känns jättebra inför flytten, vi räknar ner dagarna ("sista torsdagen i den här lägenheten"). Ärligt talat är jag mer inne på att köpa nya soffor, nytt matbord etc än barnsäng osv. Det känns fortfarande så avlägset med förlossning mm. Men jag har börjat slänga ett öga på affärer som skyltar barnkläder - det har aldrig hänt förut! Såg jättetuffa kläder i en affär här i Haga i Göteborg - lite retrostuket med en massa flygplan på. Inga nallar och sött pynt för mig

• Storasystern

Aha Lapinette - då kanske spådomen slår in ändå! :)

Hörni, ha så kul ikväll! Önskar att jag kunde följa med, men det är lite långt bort....

• Storasystern

Men muggles, inte kan du väl köpa kläder med flygplan på till en tjej!!!! Det måste vara rosa med blommor! ;) ;)

• Lapinette

Själv köpte jag barnkläder senast i helgen men då till makens brors barn. Alla i ens omgivning har ju smått så det blir en hel del turer in på dessa avdelningar. Har hänt flera gånger jag har tänkt...och ska jag köpa det här till vårt barn.

• Page

Hahaha vad olika vi är! Jag som är så ogravid man kan bli, har redan bestämt var sängen och skötbordet ska stå.

Hoppas att du hittar nya möbler till den nya lägenheten. Kul med det mesta nytt!! Det blir mycket nytt för er i år!

• mugglesfan

StoraSyrran: nä tänkte inte på det... Jag har förbjudit min mamma att komma dragande med bara rosa om det blir en tjej och bara ljusblått om det blir en kille. Gärna rött, blått, gult, grönt etc oavsett kön. Hon sa bara "ja ja vet, du har sagt det"

Lapinette: jag tror du har rätt taktik. Vill man verkligen ha barn så är det väl bättre att adoptera än att bli bitter på kuppen.

frullan: det här med att läsa på inför amningen. Jag är sådan som oroar mig och det enda sättet jag vet att sluta oroa mig är att informera mig, läsa allt som går. Är jag påläst så kan jag liksom lugna mig med att jag förberett mig så gott det går, så det är min hantering av nya grejer man ska göra, oavsett om det gäller jobbet el personligt. Men för andra kanske det funkar bättre att inte tänka så mkt i förväg och tänka "det löser sig". Jag försöker den metoden också ibland men det är inte alltid det går...

Sedan tror jag att skillnaden förr mot nu varför folk har problem med amning är att förr levde man mer i storfamilj och fick kanske tips och råd av sin mamma, mormor el ngn annan kvinnlig släkting. Men nu är man ju ensam oftast när man kommer hem från BB och man kanske tror att man gör rätt men så gör man inte det och så blir det problem. Det verkar inte som om amning är ngt som man naturligt "vet" hur man ska göra, annars skulle inte så många intelligenta kvinnor jag känner ha haft problem.

• BrudSommar2006

Lapinette, om jag kommer före dig så kan jag vinka när jag ser dig! Annars känner jag bara igen Mindre och det hjälper ju inte mig eftersom hon också skulle komma lite sent. Får hoppas att jag hittar rätt ändå. Fast såvida jag inte är där först så kommer ingen att missa mig när jag kommer invaggandes så det är säkert någon som kan vinka mig åt rätt håll i så fall!

Svar på tråden När märker man av det?