• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

BrudSommar: jag läste på growingpeople.se om amning för det verkar vara en hel vetenskap. Skitbra info! (Mkt...)
    Jag känner flera som fått problem med brösten med mjölkstockning mm och det är jag lite orolig för. En av dem fick stora variga bölder runt bröstvårtorna och en annan fick operera bröstet pga infektionen som uppstod!!
    Läs mer här:
    www.growingpeople.se/templates_GP/GP_overview2.asp
    Orsaken till att hon fick operera bröstet var förmodligen att dottern hade för kort tungspalt (el vad det heter, den skinnremsan som löper under tungan) så hon kunde inte sträcka ut tungan ordentligt. De jobbar tydligen mkt med tungan när de suger på bröstet. Efteråt hade sjukhuspersonalen sagt att de borde ha klippt ett jack i tungspalten... Det kunde de väl ha tänkt på liite tidigare

• Liten med Mindre

FruL - skoj att Boris bökar runt så att det känns. :) Sällskap när man ligger vaken på nätterna är ju super!

Izzie - hoppas verkligen att det inte är några fusk-symptom den här gången för dig. Trevlig resa - håller en tumme!

• mugglesfan

pirr: heja heja! Hoppas också att det räckte för er - ni verkar ju ha prickat otroligt rätt iaf.

• Page

Brudsommar, Du gör rätt i att förbereda dig med ersättning. Det är säkert bara lugnande att ha den hemma även om du inte behöver den. Ha märkt på kompisar att det med ammningen kan vara lite stressigt i början.

FruL, predika på! Det är roligt att läsa!

Mindre, Vilken gullig man du verkar ha!

Snart så, Grattis till fasterskapet! Nu har du något att öva på...

Angående cyklar så kan jag säga att det går väldigt fort att lära sig cykla efter ett uppehåll. Snart susar ni fram med vindens fart!

Jag hade också en sån där massor-med-växlar-cykel men det var totalt slöseri för mig eftersom jag använde bara två; en i upförsbacke och en annan när det är plant! Hahaha, det gick tungt i backarna och pedalerna snurrade lite väl snabbt när jag cyklade på plan mark. Nu måste jag också köpa mig en ny och jag vill verkligen ha en tantcykel. Tre-växlad, med fotbroms, cykelkorg och gärna kjolskydd!

• mugglesfan

Just det frullan: ha det kan ha varit huvudet el rumpan som du kände! Mysigt... Slick'n sätter alltid igång som värst efter att jag varit och tagit en promenad och sedan sätter mig ner och tar det lugnt. Antagligen somnar h*n in där av gungandet när jag är ute och promenerar och sedan när jag lugnar mig så vaknar den och har värsta energin att böka runt

• Liten med Mindre

Oj, det där med tungspalt låter jobbigt.

Vet en släkting som när hon var 6 år (tror jag) fick göra ett snitt i sagda spalt eftersom hon hade svårt att uttala vissa bokstäver/ord. Fast om det hade varit problem med ammning tidigare vet jag ju inte.

• mugglesfan

Page: borde inte du också få hormoner med tanke på din långa cykel? Ngt du funderat på? Nu menade jag ingen vanlig cykel utan äggcykeln... Kan bli förvirrat här när folk börjar prata om VANLIGA cyklar plötsligt

• Page

Muggles, hur känns det så där en vecka innan flytten? Har du planerat redan hur barnrummet ska se ut?

• mugglesfan

Nä nu är det fika - järntabletter och brus. Min BM var inte så imponerad av Hemofer tyvärr - hon sa att det är ganska lite järn i dem. Men jag hoppas att de räcker för mig för jag vill inte ha tillbaka den hårda magen...

• Page

Jo, jag borde nog få hormoner, men jag väntar en liten stund till. Är så lycklig över att ha slutat med p-piller så jag vill vänta med att stoppa i mig fler hormoner och riskera att de rosa solglasögonen försvinner för alltid.

Svar på tråden När märker man av det?