• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

vårbrud, en graviditet är ju 40 veckor räknat från senaste mensens första dag, alternativt två veckor före ÄL så det är ju bara att räkna när det är dags, plus/minus två veckor i fall att det föds för tidigt eller för sent. Så det är väl ingen teori direkt, det är ju alltid precis så.

Mindre, nej, nej, inte hamna i någons plånbok, du behöver ju vara hemma nu inför ÄL! Fast det klart, snart så kanske vill ha ett litet bidrag i sin plånbok trots allt...

Nu är intervjun avklarad och jag får äntligen gå hem!

• vårbrud2008

BrudSommar2006
    40 veckor blir 2 veckor in i januari, så visst kan det bli på gränsen. Får väl se hur vi gör ikväll. Har ju redan en son som fyller i december.

• _koko_

Hihihihi, nu har jag tittat på 'du är vad du äter' samtidigt som jag smällde i mig en massa hemgjord kola. Det kändes helt rätt! :D :D :D

Sen pep larmet på mobilen och det var dags för nässprayen igen. Usch, den svider i näsan... :( Hoppas ni slipper detta alla ni andra!

Sambon rockar i källaren och jag funderar på att gå och lägga mig snart... Har inte sovit nåt på dan idag och är rätt trött faktiskt. Ont i huvudet också...
    Oj, vad jag gnäller! Men men, det kommer att lösa sig till i morgon kväll! Vad ROLIGT det ska bli!!

Puss puss alla min söta vänner!

• nenne78

wooohooo (lite senare än alla andra eftersom jag håller på att läsa ikapp)

GRATTIS MOPPY OCH SYRRAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Weeeeeeeeeeeeeeeeehhh!!!!!!

*hoppistudsar och flashar tuttarna för tåget som just drog förbi*

• nenne78

en annan menspruttar för fullt och orsakar ett och annat ont öga från maken.

Det är ju skönt att se att listan blir längre i början Alltså att plussen blir fler!

åh CicciL, det är ju jättepraktiskt med lite mjölk så nära till hands när man vill spetsa på såsen till söndagssteken. iiiouuuuh!!!

what else.... *rehab har gått bra - trots detta korta återfall*

• Page

Åh Moppy, nu kan ni äntligen slappna av lite när ni har sett ett pickande hjärta! Grattis!!!

Koko, hehehe, du har en riktig jägare hemma ju! Blir asbra när bebisen kommer och katten ska ha med sig presenter till lillebror/syster! Haha, jag ska försöka släppa ut min katt i sommar men jag tror inte att han är kapabel till jakt - han skulle nog försöka slicka i sig skatan!

Snart så, skönt med sjukskrivningen, även om det blir lite snålt. Perfekt till våren nu!

Cicci, Hjälp, läcker man ur brösten när man är gravid? Det hade jag ingen aning om. Och varför svimmade du? Har du lågt blodtryck? Låter läskigt...

FruL, En dummeltummeupp till dig, för det lyckade UL och det "misslyckade" samtalet med chefen. Äh, nu vet han, så det viktigaste är gjort.

Sweet, "geggar äggledarna igen", fy vad jag skrattade åt det äckliga uttrycket!

• Page

Min ÄL är om ca 18 dagar, så nu är det en lång väntan, men det är kanske lika bra för vi håller på att slava med målning och annan renovering och är därför helt slut om dagarna. Inte mycket ork till 6:ande. Vi borde vara klara till ÄL. Känns sååå bra att vara igång nu igen. Jag vill också vara med till sensommarmagarna!

• Lapinette

Apropå decemberbarn, skulle vi ha fått till det denna gång ...vilket är högst osannolikt ...jag menar varför skulle det funka denna gång om det inte har gjort det tidigare???...i alla fall, då skulle det bli en bebis den 27 december. Hur kul är det? Räcker redan med att jag har brorsan den 30 dec, mamma den 4 januari och pappa den 12 januari. Sen kan man gå i personlig konkurs.

Annars så har jag blivit en glad men lite rädd cykelägare idag. Det blev en typ 28 växlad historia som jag vinglade fram på. Herregud, har inte cyklat på flera år...tja, förutom spinningen varje vecka men den cykeln sitter ju fast. Ska ut i Hagaparken och lära mig cykla i helgen. Så undvik Hagaparken om ni inte vill bli överkörda av en galen, liten kanin på en röd cykel.

• Izzie

Åh så mycket nyheter i tråden... :)

Victory - Förstår att det känns riktigt pressande. Har inget bra råd att ge förutom att försöka koppla bort ÄL. Testa för guds skull inte med stickor ;) Det kan ju få vilken människa som helst att bli nipprig. Och nippriga är vi redan i den här tråden... Lycka till iallafall, hoppas att du lyckas charma honom till sängen!

Frullan - Vad härligt att det gick bra på UL! Åh vad jag längtar tills dess att det blir min tur. och Grattis till att du faktiskt tog mod till dig att berätta för chefen. Som tidigare tjejer skrivit, det viktigaste är ju att han vet, och nu vet han!

Cicci - Jag tycker du gör helt rätt som speglar dig med barnvagnen ;) Du får väl inhandla lite snygga kläder som matchar sen så du kan strutta runt på stan och vara en både snygg och stolt mamma!

Sweet - Gud vad det går undan! Jag kände mig riktigt inspirerad att söka hjälp själv när jag läste dina inlägg. Låter som att det var en riktig lyckträff att du fått tag på någon så bra och effektiv läkare! Där ser du - det var väl värt all väntan! :)

Moppy - Jag blir så glad för din skull! Det var verkligen roligt att höra att det gick så bra. :) :)

Nenne - Hur går det med planerna? Har du bestämt dig för att följa hela trådens rekommendation att faktiskt köra på för fulla muggar och hitta på nåt kreativt med de berömda kondomerna? ;)

Själv inväntar jag nu den klassiska tant-entrén med rosa flytningar, men peppar peppar, ännu har det inte kommit något. Men det kommer säkert imorgon. Är fortfarande inte öm i brösten, men det nyper och drar i nedre delen av magen och flera kvällar i rad har jag känt mig illamående. Men det är säkert inbillning. Ni ska se att tantjäveln kommer vilken dag som helst. Men hoppet är ju det sista som överger människan!
    Imorgon drar jag och mina bästa tjejkompisar till Göteborg för att lyssna på Salem Al Fakir, sen blir det shopping på fredag! Blir jättemysigt! Återkommer till helgen med tantrapporten!
    Sov så gott mina vänner!
    Kramar! :)

• Lapinette

Izzie - när är BIM beräknad för din del? Tänkt sånt flyt vi har haft här på tråden denna vecka...kanske är det du som står på tur!

Svar på tråden När märker man av det?