• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Nä hörni, jet-laggen jagar mig. Måste hem och sova lite.
    Hörs imorgon!

• Frejis

Page - du låter som min man. Han har redan planerat var i badrummet skötbordet ska stå :) och en lång pappaledighet är också med i planerna.

*här kommer jag och sabbar all trevlig stämning i tråden*
    Jag börjar bli fundersam hur vården fungerar. Nu har svaret på min kontraströntgen slarvats bort, det ena stället säger att de har skickat och det andra svarar att de inte har fått det. Först var det med KS som jag mejlat igen... två månader har gått och man har inte hört ett knyst. Blä... irriterande.

• BrudSommar2006

Muggles, jag gillar också att läsa på och förbereda mig.

Vi har fått lite bebiskläder i blått med typ verktyg på av bekanta som fått killar, undrar om det blir ett trauma för lilla tjejen att ha på sig dem. Kan bli ett trauma för mamma om inte annat, jag går hemma och sneglar tveksamt på dem! Annars har det blivit mycket i gult för oss och så har vi fått en del kläder från bekanta som fått tjejer och där är det en hel del rosa! Försöker dock undvika rosa själv när jag handlar men däremot har jag ingenting emot nallar!

• Frejis

När det gäller amning tror jag att kvinnorna hade problem med det även förut, men det talades inte så mycket om det. Ämnet är ju lite tabubelagt och alla ska amma oavsett hur det går :( sedan fattar jag inte riktigt hur Socialstyrelsens rekommendationer att amma i sex månader förvandlas till en slags order till kvinnorna. Nåja, återkommer med egna erfarenheter om ett par år när jag hunnit jobba i vårdsvängen lite ;)

• BrudSommar2006

Frejis, det är inte möjligt, röntgensvaret bara måste ju dyka upp. Helt otroligt, hoppas att det är i transport någonstans bara. Sådana tester ska man ju inte behöva ta om bara för att de slarvat bort svaret!!

• mugglesfan

Japp, vi är inne på att inreda vardagsrum (och kök för det är ju öppen planlösning givetvis ) i dansk avskalad stil. Så vi har varit och tittat lite på nya soffor och faktiskt hittat ngn som jag fastnade för, men måste runt och kolla mer först. Nya soffor, nytt matbord, nya coola lampor och så lite kuddar/gardiner. Jag har en vision - få se hur bra det bli i slutänden! Jag tror att jag kommer att komma in i en period när jag vill köpa till barnet men det känns som att det blir senare i vår/sommar.
    Såg idag att en 4:a i vår BRF ligger ute på nätet för 3,4 milj! Avgift 6200... Vår 4:a är visserligen inget loft utan i ett plan så den är inte lika häftig kanske (men mer praktisk). Det måste vara några som hoppat av för alla de här lgh var slutsålda för snart 2 år sedan. Och av tillvalen att döma var det ett äldre par, pensionärskakel... Men ska bli väldigt intressant att kolla ursprungspriset på den lägenheten för vi har listan kvar.

• BrudSommar2006

Frejis, jag säger som FruL, jag tänker inte bryta ihop för att amningen inte fungerar men jag tänker absolut försöka få till det och hoppas att det kommer att gå bra. Men skulle det inte göra det så blir det säkert bra i alla fall. Mannen är ju däremot helt inne på att amning är enda alternativet så lite känner man ju i och för sig pressen. Men, men, tänker inte haka upp mig på det. Däremot är jag ändå orolig att det ska strula i början innan man får till det och att man inte ska veta när det är läge att ge upp.

• viktualia

mugglesfan - *fnitter* tack för tipset! nu vet jag vart ni ska flytta.. hi hi.. jag är ju nyfiknast i hela världen så jag hittade bostadsannonsen och det är ju ett riktigt coolt läge ni hamnar i!!

• mugglesfan

Frejis: NEJ, fasen också. Hur dålig koll har de eg?! Tänk om de privata företagen skulle skötas så dåligt - då skulle de inte ha några kunder! Hur länge har det varit på drift då? Men herregud, de måste ju ha svaret registrerat någonstans i en dator - kan de inte skicka det igen? Det måste gå att fixa.

Jag tror att det håller på och svänger till att det är ok även om man inte kan/vill amma. Jag har också inställningen att om det absolut inte går så får man ta till flaskan och herregud, jag kommer inte att känna mig som en sämre morsa för det. Då kan man dessutom dricka obegränsade mängder vin - det finns fördelar med allt! Dessutom funderar jag på att fuska med flaska vissa nätter så man får sova ikapp lite - har hört att de sover som stockar på ersättning. Man behöver ju inte berätta allt för BM/BVC...

• BrudSommar2006

Muggles, jag är avundsjuk på er som får flytta och köpa ny soffa! Vi har en gammal Ikea-soffa, en riktig skräpsoffa som man sitter uruselt i. Vi fick pengar i bröllopspresent att köpa ny soffa men det känns dumt när vi håller på och letar ny bostad, vi vill ha en stor hörnsoffa men då beror det ju på hur det passar på nya stället. Så vi försöker stå ut men det är ju bara det att tiden går och ingen ny bostad dyker upp.

Svar på tråden När märker man av det?