• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nu är jag fruL

Tillbaka från lunchen
    mmmmmm vad det var gott....

moppy: vad är vel några kilo extra när du väl lyckats bli gravid och det hänger kvar!!!!
    är du dessutom tunn sen innan så spelar det ingen roll. Näe ät och var glad du slipper du dessutom illamåendet så är det bara att hurra för!

apropå soffor så skulle jag sååååå gärna vilja byta ut våra. MEN eftersom vi ska flytta till vår gård på landet inom några år så känns det roligare att köpa då när man vet hur de passar där.
    Så nu får man förnya de soffor man har mde ny klädsel. och vi gick inte alls på det som är mest praktiskt
    ha ha ha
    så smarta är inte vi.
    Näe vi tog benvita och dessutom i linne..
    ha ha ha
    dumt men sant.
    Så gjorde vi.
    men man får vel köpa nya efter ett tag istället

kokos
    Hej ditt virvel! Säg till när ni ska ses så kanske jag också hakar på tidigare... det är för sint väder för att sitta på jobebt länge.

vickis: bra med ansökan!!!! hopaps det går vägen!

• sweetstreet

Hej!

Har inte hunnit läsa ikapp sedan igår fm (lokal tid) men vill bara kasta in ett snabbt inlägg att jag kommer åka iväg på "Retreat" med jobbet idag till imorgon. Så jag kommer inte kunna vara här med er alls förrän till helgen. :(

Ska läsa ikapp då iallafall.

Nu måste jag rusa vidare (fyyyy det är tidigt och fortfarande mörkt ute!!!!! :( :( )

• nu är jag fruL

hejsan sweetan
    ha det så bra med jobbet!

apropå growing people som nån nämnde. Så är deras grav kalkylator annorlunda mot andras.
    tex jag
    har gått 19+1 på growing people säger de då att man är i v 19 men andra siter och BM säger ju att man är i 20e veckan...

eller är jag puckad eller?

• mugglesfan

Nä du är inte puckad utan det är i så fall growingpeople som har fel. 19+1 blir grav-vecka 20 enl all info jag har läst, och det är många ställen vid det här laget.

Ska ni flytta till er gård? Har inte hört ngt om att ni har gård! Ska du ha en massa hästar då?

• Lapinette

Frullan - ska du bli lantis? När tänkte ni flytta?

• mugglesfan

Vickan: det låter faktiskt smart med vit klädsel som man kan slänga i blekmedel el tvätta i 90 grader. Fast jag hade inte kommit på det själv... Dock vill jag nog inte ha vita soffor, även om det är snyggt på bild.

• nu är jag fruL

jajemennsan
    fruLlan ska definitivt bli lantis kärring

Både maken och jag är i grund och botten inga stadsmänniskor, trots att jag bott hela livet i en stad...
    fast så klart 12 veckor varje sommar på vischan gör ju sitt.

Så vi planerar att stanna i stockholm ett par år till sen går flyttlasset. jag vill helst bo i skogen med mycket mark runt och inte se nån granne alls. maken vill iallafall se nåt ljus i vintermörkret.

de intressen vi har är ju båda förknippade med uteliv och landet. makens kräver skog och verkstad, mina kräver hönshus, stall och mycket yta.

djur, självklart. Först införskaffas ett par grisar och höns men ett par hästar skall även ingå i familjen. älskar även kor men har insett att man inte kan ha allt...
    några katter till får dock säkert plats

så så kommer det se ut om några år. Ibland blri längtan enorm redan nu, men vi har ju som tur var ett landställe med ett rejälv trädgårdsland mitt ute på vischan, så man klarar sig trots allt.

• nu är jag fruL

tack mugglis
    Ibland funderar jag dock skarpt på om jag är lite mer än lovligt puckad

• mugglesfan

Har jag redan skrivit detta (håller på att bli denilsement)? Men hade ni fattat att det faktiskt är 10 graviditetsmånader? Härom veckan fick jag inte ihop att jag var i 5:e mån men att det ändå var 5 mån kvar. Tills jag kollade i graviditetskalendern jag fick från MVC där det faktiskt står tydligen och klart att det är 10 mån. En grav-månad är ju alltid 4 veckor. Varför snackar man alltid om 9 månader??? Messerschmidten undrar...

• mugglesfan

frullan: jag tror det är för lite alkohol i din hjärna just nu - då jobbar cellerna trögare

Svar på tråden När märker man av det?